Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kolo dwumasowe


mareklfc2209

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wam . Posiadam Audi A4 B5 1.9TDI 90 km 96 rok . Chciałbym zapytać jak sprawdzic czy mam je na dwumasie czy nie bo chyba szykuje mi sie zmiana sprzęgła bo "łapie" dość wysoko . pozdro

No i co z tego że łapie ci wysoko, mi i kumplom w podobnych furkach też tak łapie i jest ok. Ślizga ci się? Sprawdź sprzęgło czy się ślizga i tyle, będziesz wiedział czy kaput:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jednomas . A to że łapie wysoko to nie problem a kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zasłyszałem w serii 1Z było normalne sprzęgło, ale w AFN była już dwumasa. Dla mnie to jakiś spisek z dwumasami. Czym się różni 1.9 TDI od 1.9 TDI? Co jest wytyczną stosowania dwumasy. Jak zrobisz z 1Z 120 KM i masz normalne koło zamachowe jest ok, ale w AFN jak podjechałem do warsztatu, to: "Panie, nie zakładaj zwykłego koła zamachowego bo się silnik rozleci". To jest wszystko jakieś dziwne. Jeździłem wozami co miały zwykłe koło zamachowe zamiast dwumasy i jeździł ok, więc o co z tym wszystkim chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zasłyszałem w serii 1Z było normalne sprzęgło, ale w AFN była już dwumasa. Dla mnie to jakiś spisek z dwumasami. Czym się różni 1.9 TDI od 1.9 TDI? Co jest wytyczną stosowania dwumasy. Jak zrobisz z 1Z 120 KM i masz normalne koło zamachowe jest ok, ale w AFN jak podjechałem do warsztatu, to: "Panie, nie zakładaj zwykłego koła zamachowego bo się silnik rozleci". To jest wszystko jakieś dziwne. Jeździłem wozami co miały zwykłe koło zamachowe zamiast dwumasy i jeździł ok, więc o co z tym wszystkim chodzi?

To jest Diesel, duże drgania, obciążenia, dlatego dwumasowe koło zamachowe ma zadanie, żeby tłumić, ale nie lubi pałowania strzelania ze sprzęgła, zmiany biegów przy bardzo niskich obrotach, bo jest bardziej wrażliwe i szybciej się zużywa. Znowu sztywne koło zamachowe przenosi więcej telepania i szarpania niż dwumasowe. Oczywiście możesz sobie włożyć jednomas, jest tańszy, jednak już się kilkakrotnie spotkałem jak znajomi wkładali jednomas i narzekali, że to nie to i w końcu kończyło się na dwumasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie maży w 1z żeby była 2-masa (chodzi o komfort ) a dobra 2-masa długo wytrzyma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za nic na swiecie nie wstawie zwyklego kola zamachowego.

Jezdzilem paroma autami z takim kolem co prawda nie jako driver i przerazilem sie jak wsio lata:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ci powiem ze w takim golf III tdi 1z/ahu jeszcze to jakos daje rade bo mniejsza buda i mniejsze przeciazenia na skrzyni ( mniejsze kola ,inna skrzynia )

i bez -masy normalnie nic sie nie dzieje. w b5 skrzynia jak w ciezarowce ,buda ciezka ,duze kola i opony balony :whistling: . swoje to robi i sprzegla 1-masowe zle to znoszą w dieslu . gdzie 2-mas fakt szybciej pada i troche kosztuje ale pocoś go wymyślili :)

kolega w 1z w pasku b5 zamontowal nówke 2-mase to zupełnie inna jazda ,nie telepie ,nie zgrzyta ,super .tez chce takie ale nowego za 2tys nie kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne ze tak.popatrz na ile robia Nm AWX-a seryjne sprzegło zAFN-a nie wydali tego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiecej jak 130km nie chce .bo chce miec ori turbo te co mam a mam NOWE ORI t15 ( kupione w niemczech okazyjnie ) wiec troche pochodzi :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświeć nas swoja wiedzą w tym temacie skoro nic nie wiemy o dwumasach.

Wysłane z telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co skoro i. Tak będziesz lepiej wiedział. Powiem tylko tyle. Dam ci auto ze sztywnym zamiast dwumasy i sie nie kapniesz :)) moge sie założyć o co chcesz :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...