lapek85 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Witam. W 1.9tdi VP stosowane są różne rodzaje nastawników pompy wtryskowej np: AFN --> HDK 196 1Z --> HDK 111 AHH --> HDK 240 ASV --> HDK 216 AHU --> HDK 192 Wizualnie wyglądają identycznie, numery mają inne. Czym się różnią? Czy montując nastawnik od AFN do pompy 1Z uzyska się lepsze parametry pracy, przyrost mocy?
trepek Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Pewnych informacji nie mam i są to jedynie moje obserwacje ale różnią się zakresami napięć. Można powiedzieć, że im numer wyższy tym większe napięcie może na nim być. I tak 1Z: 3.96V, np AFN: ~4.3V, z SDI: ~4.4V.
vauxhall95 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 W zyciu wlasnie nastawnik niektorzy kiedys wsadzali od 1z bo niektore nawet 4.7v uzyskuja
trepek Opublikowano 31 Grudnia 2013 Opublikowano 31 Grudnia 2013 W zyciu wlasnie nastawnik niektorzy kiedys wsadzali od 1z bo niektore nawet 4.7v uzyskuja Zaczyna się robić ciekawie :-) Z własnych obserwacji jeszcze dodam, że 1Z z wirusem na sterowniku 8 bit szarpie na nastawniku z SDI a na nastawniku AFN jedzie płynnie. Mój 1Z na sterowniku 16 bit pisanym pod pompę AFN "słabo" jedzie na nastawniku 1Z a na tym samym "szarpiącym" nastawniku z SDI zapiernicza aż miło bez szarpania. Zaworki zwrotne zawsze brane pod pompę aby nie było problemów z ciśnieniami wewnętrznymi. 1
vp-tdi Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 wiec tak : mam nastawniki z 1z/ahu i z afn-a ,mam wtryski z afn-a i zalozyc mu nastawnik z afn-a ? bedzie coś lepiej ? mam delikatne szarpania przy 100/h ale prawie mi to nie przeszkadza ,ciekaw jestem czy jest sens zakladania takiego nastawnika? za tydzien odbieram kompa 8bit z chipem. ---------- Post dopisany at 18:29 ---------- Poprzedni post napisany at 18:15 ---------- Wizualnie wyglądają identycznie, numery mają inne. a i wizulnie nie wyglądaja identycznie to co wystaje z nastawnika ( koncówka ,grzybek czy jak to zwał ) jest inny ,w afn jest okragle z długim bolcem( tak jak bymial wiekszy zakres pracy w pompie ) w 1z pół kwadratowe z krotszym bolcem. FOTO Z SIECI : [/url] |
ciahciah Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 napięcie max widoczne w logu nie ma znaczenia bo to tylko wartość, nastawnik się wychyla do ogranicznika i w jednym to jest 4,48V w innym 4,560V, a tak naprawdę w obu bolec nastawnik jest wychylony tak samo czyli max, z kolei całkowity zakres od min V do max a jeszcze bardziej charakterystyka narastania wychylenia bolca wraz z większym prądem sterującym ma znaczenie i tu nastawniki o różnych symbolach się coś różnią, a najważniejsza różnica to stabilność wysterowywania dawki czyli stabilne trzymanie wychylenia bolca, nie bujanie itp. czyli jak najlepsze wysterowanie wartości zadawanej, im nowszy nastawnik tym lepiej wysterowuje a co za tym idzie auto mniej pali bo dostaje równiej paliwa, wystarczy popatrzeć na dawkę jałowa i w jednym będzie sztywne 1,520-1,540V i ani gram więcej nie drgnie a w innym gorszym będzie się bujać 1,480-1,600V i jest lipa, im wyższy symbol HDK tym lepiej
vp-tdi Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 to zakladam jutro mam jakis hdk 292 tyle ze 10pin ale to nie problem.
radioo11 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Panowie a znacie jakiegos magika z podkarpacia co mi wyczysci nastawnik?
vp-tdi Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Panowie a znacie jakiegos magika z podkarpacia co mi wyczysci nastawnik? jak masz myk troche do lutowania to sam to ogarniesz
radioo11 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Opublikowano 15 Stycznia 2014 lutowanie bym ogarnal ale boje sie ze zle zloze i tloki wyskocza bokiem po 1 paleniu
vp-tdi Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 tego zle nie mozna zlozyc ,tam nie ma zadnych cudów ,kilka srubek 2 sprezynki i troche drutów do zlutowania. jedynie potem ustawienie rsw zostaje
radioo11 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 jakos mnie nie ciagnnie do rozbiorki pompki znajac mojego pecha to cos spartole,i na dodatek znajomy ostatnio w afn sobie czyscil nastawnik,i po zapaleniu denko od tloka mu sie oderwalo i jeszcze jaki zdziwiony ze mu obrotomierza braklo zanim zdazyl go zdusic.jestem zxdania ze jesli czegos nie robiles to na pewniaka nie rob.
vp-tdi Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 ja sie sam nauczylem ,troche poczytałem w necie bo rozebrac to kazdy umie ,co to pare śrubek itd. złożyć też niby ok. najgorzej nie wiedzialem jak rsw ustawic i 1 razem zepsułem palec rsw ( pękł ) na swoje ryzyko skleiłem go kropelko i tak jezdziłem 2 miesiace puki 2 nastawnika nie zalatwiłem ,trafił sie z asv i taki zalożyłem.mial troche wiekszego kopa ,nie wiem dlaczego ,rsw i dawke ustawilem na takie co mialem mimo to lepiej sie od dolu zbierał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się