Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Geometria zawieszenia - prośba o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich!

Niewiele postów napisałem, ale wiele tutaj przeczytałem i wiele rzeczy się z tego forum dowiedziałem, dlatego zapytuje Was, bo wiem, że są tu ludzie, którzy znają się na rzeczy.

Do rzeczy.

Ostatnim czasem wymieniałem zawieszenie na zestaw z firmy RTS. Należało zrobić zbieżność. Zostało to zrobione na dość porządnym sprzęcie, zbieżność ustawiona (wydruk w załączniku). Auto jednak ściąga minimalnie w prawo, może nawet więcej niż minimalnie. Mogę powiedzieć, że trzeba nawet trochę z nim walczyć, żeby jechało prosto. Na wydruku zauważyłem, że kąt pochylenia prawego przedniego koła jest sporo różny niż dla koła lewego. Czy może to być przyczyną opisywanego wcześniej zachowania na drodze? Proszę o opinie.

Jeżeli istnieje jakiś sposób na eliminację tej różnicy kątów to jak i gdzie to zrobić (ewentualnie za ile) - o ile może to być powodem zachowania jak opisuję.

Dodam kilka szczegółów: A4 B5 Avant 1997, AFN 110 KM, zawieszenie 1BE, koła 205/55/R16.

zawias.jpg

Opublikowano

Kąta pochylenia koła z przodu się nie ustawia bo nie ma regulacji.

Prawidłowy kąt pochylenia koła wynosi

Pochylenie kół, przód:

1BE: -0°40' +/-0°25'

W twoim przypadku lewe koło nie mieści się w normie.

Opublikowano

Dzięki wielkie za uwagę. Dziś byłem u innego człowieka od geometrii i też mam wydruk. Zgoła inne wyniki wyszły. Jutro zamieszczę foto i poproszę o komentarz.

Kąta pochylenia koła z przodu się nie ustawia bo nie ma regulacji.

Prawidłowy kąt pochylenia koła wynosi

Pochylenie kół, przód:

1BE: -0°40' +/-0°25'

W twoim przypadku lewe koło nie mieści się w normie.

Opublikowano

Z tego co wiem to kąt pochylenia koła sie regulujie sankami zawieszenia .Tyle że przy regulacji jedna strona jest zależna od drugiej. Zbieżność ponoć nie ma wpływu na ściąganie auta tylko kat pochylenia kół .

Opublikowano

Zbieżność też ma znaczenie przy ściąganiu auta. Kąt pochylenia kół jak już wyżej napisano trzeba ustawić sankami.

Opublikowano

Odgrzeje temat. Prawdopodobnie mam zblizony problem z pochyleniem przednich kol, ze tak spytam regulacja sanek to mocno skomplikowana operacja?

Opublikowano

To jak mają ustawić mi geometrie jak mam negatyw?

Opublikowano

Odkopie temat, jak poprawnie ustawic sanki zawieszenia przedniego? bardzo skomplikowane?

Opublikowano (edytowane)

podobno są otwory centrujące z przodu sanek

Edytowane przez daro87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...