hydzio Opublikowano 3 Stycznia 2014 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Witam Wszystkich! Niewiele postów napisałem, ale wiele tutaj przeczytałem i wiele rzeczy się z tego forum dowiedziałem, dlatego zapytuje Was, bo wiem, że są tu ludzie, którzy znają się na rzeczy. Do rzeczy. Ostatnim czasem wymieniałem zawieszenie na zestaw z firmy RTS. Należało zrobić zbieżność. Zostało to zrobione na dość porządnym sprzęcie, zbieżność ustawiona (wydruk w załączniku). Auto jednak ściąga minimalnie w prawo, może nawet więcej niż minimalnie. Mogę powiedzieć, że trzeba nawet trochę z nim walczyć, żeby jechało prosto. Na wydruku zauważyłem, że kąt pochylenia prawego przedniego koła jest sporo różny niż dla koła lewego. Czy może to być przyczyną opisywanego wcześniej zachowania na drodze? Proszę o opinie. Jeżeli istnieje jakiś sposób na eliminację tej różnicy kątów to jak i gdzie to zrobić (ewentualnie za ile) - o ile może to być powodem zachowania jak opisuję. Dodam kilka szczegółów: A4 B5 Avant 1997, AFN 110 KM, zawieszenie 1BE, koła 205/55/R16.
.Pablo. Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Kąta pochylenia koła z przodu się nie ustawia bo nie ma regulacji. Prawidłowy kąt pochylenia koła wynosi Pochylenie kół, przód: 1BE: -0°40' +/-0°25' W twoim przypadku lewe koło nie mieści się w normie.
hydzio Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Dzięki wielkie za uwagę. Dziś byłem u innego człowieka od geometrii i też mam wydruk. Zgoła inne wyniki wyszły. Jutro zamieszczę foto i poproszę o komentarz. Kąta pochylenia koła z przodu się nie ustawia bo nie ma regulacji. Prawidłowy kąt pochylenia koła wynosi Pochylenie kół, przód: 1BE: -0°40' +/-0°25' W twoim przypadku lewe koło nie mieści się w normie.
roger18sx Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Z tego co wiem to kąt pochylenia koła sie regulujie sankami zawieszenia .Tyle że przy regulacji jedna strona jest zależna od drugiej. Zbieżność ponoć nie ma wpływu na ściąganie auta tylko kat pochylenia kół .
rollek Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zbieżność też ma znaczenie przy ściąganiu auta. Kąt pochylenia kół jak już wyżej napisano trzeba ustawić sankami.
habcio19 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Odgrzeje temat. Prawdopodobnie mam zblizony problem z pochyleniem przednich kol, ze tak spytam regulacja sanek to mocno skomplikowana operacja?
KamcioooA4 Opublikowano 19 Maja 2015 Opublikowano 19 Maja 2015 To jak mają ustawić mi geometrie jak mam negatyw?
pablo15005 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Odkopie temat, jak poprawnie ustawic sanki zawieszenia przedniego? bardzo skomplikowane?
daro87 Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) podobno są otwory centrujące z przodu sanek Edytowane 26 Lutego 2016 przez daro87
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się