Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] Zawieszenie gwintowane Vogtland


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy miał ktoś do czynienia z zawieszeniem gwintowanym firmy Vogtland ? Jak to wygląda jakościowo ?

Opublikowano

Bardzo dobre zawieszenie! Moim zdaniem najlepszy wybór ze środkowej półki.

Opublikowano

No i gwint założony , tyle że troche twardo sie zrobiło , Na razie auto jest ustawione dość wysoko prawie tak jak na zawieszeniu 1BE , jak go opuszczę zrobi sie bardziej miękko , czy już tak zostanie twardo ? A modził ktoś i zakładał do gwintu sprężyny od 1BE ?

Opublikowano

zdaje mi sie ze gwint nawet na maksa podniesiony bedzie twardy, taki musi byc bo inaczej na maks obnizonym aucie amorki nie dawaly by sobie rady z tlumieniem i auto walilo by o odboje na amorach

Opublikowano

A jak sie gwint podkręci prawie na maksa do góry to amorki bardzo będą cierpieć ? takie ustawienie to tylko na zime , a i jeszcze jedno pytanko , po zakupie używanego gwintu da sie go sprawdzić na diagnostyce na trzepakach ?? Chodzi o ich sprawność ?? Taki gwint kupiłem i ciekawe czy jest dobry ZAWIESZENIE GWINTOWANE GWINT A4 PASSAT B5 VOGTLAND (3844509731) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano

Jestem na telefonie ale odrazu ci powiem ze tylna zawiecha w passatach jest inna, a amorom nic się nie stanie

---------- Post dopisany at 20:54 ---------- Poprzedni post napisany at 20:52 ----------

Ale z wyglądu to jakby do a4 b5 ten gwint więc ok

Opublikowano

Wiem że w pasku tylny zawias jest inny , ten gwint był zdjęty z a4 1.8 albo 1.8T więc sprężyny też powinny być wagowo dobre , Przód był podobnej wysokości co moje 1BE ale tył był sporo krótszy od mojego , Ciekawe jak by to chodziło z moimi sprężynami

Opublikowano

jesli chodzi o gwint to nie ma takiego czegos jak kategoria wagowa, bo masz regulowana wysokosc i tylko o to w tej kategorii chodzi, aby auto na danych sprezynach i o danej wadze lezalo rowno na okreslonej wysokosci

Opublikowano

No właśnie o sprężyny mi chodziło z tą kategorią wagową , czyli jak opuszczę auto niżej to twardość zawiechy sie nie zmieni , warto sie bawić w zmiane sprężyn na coś troszkę bardziej miękkiego ? Np moje 1BE , czy będzie za miękko i będzie dobijać jak troche opuszcze auto

Opublikowano

Sprężyny z gwintu to sprężyny z gwintu, każdy gwint ma swoje położenie neutralne, które po przekroczeniu będzie usztywniało zawieszenie. Wyobraź sobie jak to działa, jak dajesz do góry to do pewnego momentu sprężyna wypiera wagę auta i podnosi je a potem sztywnieje, bo już nie przepcha wagi, to samo w dol, tyle ze w tym przypadku skracasz skok zawieszenia i tu już tez dużo amor ma do powiedzenia. być może za wysoko masz ustawione

Opublikowano
Sprężyny z gwintu to sprężyny z gwintu, każdy gwint ma swoje położenie neutralne, które po przekroczeniu będzie usztywniało zawieszenie. Wyobraź sobie jak to działa, jak dajesz do góry to do pewnego momentu sprężyna wypiera wagę auta i podnosi je a potem sztywnieje, bo już nie przepcha wagi, to samo w dol, tyle ze w tym przypadku skracasz skok zawieszenia i tu już tez dużo amor ma do powiedzenia. być może za wysoko masz ustawione
Całkiem możliwe że tak jest bo gwinty Vogtland mają zakres regulacji od -35-70 a inne -40-70 , Moje auto ustawione jest jak na zawieszeniu 1BE czyli -20 więc na pewno jest za wysoko i może dlatego jest twardo , w sobote spróbuje troche opuścić i zobacze czy coś sie zmieni w twardości . Jak znajde chwile wolnego czasu to spróbuje jeszcze przełożyć sprężyny na moje 1BE i zobacze jak sie będzie jeździć . A i kojażysz czy na trzepakach na stacji diagnostycznej da sie sprawdzić ten gwint ?
Opublikowano

Ogolnie to na stacji diagnostycznej w ogole ciezko dobrze sprawdzic sprawnosc zawieszenia wielowachaczowego. Jesli amor nie leje, przy wciskaniu daje wyrazny opor i powoli, ale wraca do gory to bedzie ok :wink:

Opublikowano

Amor suchy , nie sprawdzałem go jak chodzi bo było wszystko skręcone i nie chciało mi sie go rozkręcać , Może i fakt z tym wielowachaczem bo przez 5 lat co roku przednie amory wychodzą ok 75%

---------- Post dopisany at 21:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:36 ----------

Jak najlepiej ustawić auto na gwincie ? tak żeby przód i tył był na takim samym poziomie czy tył ciut wyżej ?

Chodzi o wysokość od ziemi do nadkola

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...