bediks Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Czyli opcja łatwiejsza, obejdzie się bez adaptacji immo id, kupujesz nowy licznik, Commandera i 3 minuty i po robocie
Fazii Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Czyli masz immo 2. Kklem od viaken spokojnie ustawisz przebieg i odczytasz pin.
KubaM Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Dobrze wiedzieć. Dzięki wielkie Panowie. Licznik w trakcie zamawiania. Teraz pozostaje jedynie pogromadzić wiedzę i zabrać się do roboty. Udało mi się wczoraj, po skompletowaniu niezbędnego sprzętu i softu oraz zarezerwowaniu wieczoru, zabrać finalnie do tematu. Przesiadałem się z licznika Jaeger 8D0920930 na VDO 8D0920931. Mechanicznie podmiana nie nastręczyła żadnych problemów (wszystkie wskaźniki wydają się działać poprawnie). Niespodzianki zaczęły się później. Używałem kabla KKL od Viaken'a oraz VAG Commander'a 1.4. Komunikacja z licznikiem przebiegła poprawnie, udało mi się odczytać wsad, wyciągnąć PIN i odczytać poprawny przebieg (w granicach błędu zgadza się z tym co wyświetla licznik). Tutaj pierwsza niespodzianka - PIN jest trzycyfrowy - 960. Następnie przeszedłem do kodowania/dodawania kluczyków - mam trzy (dwa scyzoryki oraz ten mały, "serwisowy"). Używałem "podejrzanego", trzy-cyfrowego pinu, poprzedzonego jednym zerem. Jestem w stanie "zakodować" każdy z kluczyków z osobna (wpisując jako liczbę kluczy "1"). Po takim "dodaniu", klucz po włączeniu zapłonu powoduje poprawne działanie immo (symbol gaśnie, auto odpala). Jeśli natomiast chcę dodać więcej niż jeden klucz, to operacja "nauki" przebiega poprawnie (przynajmniej tak wygląda). Natomiast po zakończeniu całego procesu (wyłączenie zapłonu, odłączenie kabla), przy włożeniu któregokolwiek dodanego kluczyka i włączeniu zapłonu, dioda immo miga, ale z dwukrotnie wyższą częstotliwością niż w przypadku "standardowym" (użycie złego klucza), ale - i to najciekawsze - samochód odpala z tak migającą diodą immo. Czy w ten sposób licznik próbuje przekazać mi informację/komunikat? Czy możliwe jest to, że odczytany PIN jest trzycyfrowy - nigdzie się z tym nie spotkałem - ale z drugiej strony jestem w stanie dodać w pełni poprawnie pojedynczy kluczyk.
bediks Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Hmmmm pokaż zdjęcie z Commandera ze zczytanym wsadem i pinem
KubaM Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Tutaj cały mój wsad (przed jakimikolwiek zmianami): https://drive.google.com/file/d/0BzIFW9jRVTFtbjV2eTdvamZ5R1U/view?usp=sharing Niestety w domu będę dopiero wieczorem, a wczytany z pliku wsad nie pokazuje PIN'u i przebiegu: https://drive.google.com/file/d/0BzIFW9jRVTFtdV9UQWtRRGFZZ3M/view?usp=sharing
bediks Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Wtf dlaczego przebieg zero i pin zero?
KubaM Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) Wtf dlaczego przebieg zero i pin zero? "...wczytany z pliku wsad nie pokazuje PIN'u i przebiegu...". Jak wrócę do domu, podepnę kompa jeszcze raz i zrobię screen'a z podłączonego VAG Commandera na żywo (wówczas VAG Commander wyświetla przebieg oraz PIN: 960) - to jest screen z zawartością wczytanego pliku wsadu. Przed rozpoczęciem całej zabawy z licznikiem, zrobiłem sobie kopię zapasową - załączoną w poprzednim poście. Nie znam formatu tego wsadu, żeby go ręcznie na kawałki rozłożyć... Edytowane 4 Września 2015 przez KubaM
Fazii Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 (edytowane) twoj pin to 0960 (tak wynika z wsadu - hex C003 -->03C0-->dec 0960) i logujesz sie wpisujac 00960. adaptacje zapewne przeprowadzałeś commanderem. Mi też tak robił, że przy dwoch kluczykach adaptacja przebiegała ok a pozniej okazywało się ,że immo miga. Zrób adaptacje vag-comem lub vcdsem. Powinno pojść gładko Z resztą możesz sobie ustawić dowolny czterocyfrowy pin Edytowane 4 Września 2015 przez Fazii
Fazii Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 W linku twój wsad tyle ze zrobiłem z pinem 1234 https://www.dropbox.com/s/ibp1acscfjivjb6/wsad%20kubaM.bin?dl=0
KubaM Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Ehhh, niestety wyjazdy służbowy do Szwajcarii i wakacyjny do Francji bardzo opóźnił moje zajęcie się tematem - nie chciałem grzebać przy tym tuż przed lub w czasie wyjazdu, bo zawsze istniało ryzyko, że "coś" się spie...szy i będzie to drogi problem. Dziękuję Wam bardzo za pomoc - udało się doprowadzić sprawę do końca. Podsumowując temat - wymiana zakończyła się pełnym sukcesem. Napiszę może parę szczegółów dla potomnych. Używałem kabla KKL od Viaken'a oraz VAG Commander'a 1.4 (wbrew informacją krzyczącym w kilku popularnych instrukcjach PDF że jest to niemożliwe i wymagany jest kabel K+Can). Z ciekawostek: - VAG Commander umożliwił odczytanie pinu, który w moim przypadku okazał się czterocyfrowym, ale z "zerem" na pierwszym miejscu - 0960 - co VAG Commander wyświetlał nieco myląco, jako "960" - VAG Commander odczytał poprawnie przebieg, ale nie pozwalał na jego ustawienie - Do zmiany przebiegu użyłem VAG Eeprom programmer 1.19g - ten problemów nie miał - Miałem problemy z kodowaniem więcej niż jednego kluczyka do immo przy użyciu VAG Commandera'a - problem opisany wyżej. Zgodnie z sugestią zrobiłem adaptację "ręczną" - w moim przypadku VCDS'em - kanał 21. Ta procedura udała się i licznik poprawnie rozpoznaje wszystkie cztery kluczyki. Dziękuję jeszcze raz za pomoc i rady. W razie czego, jestem w stanie udzielić już jakiegoś wsparcia. Kuba
marcin_franz Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Panowie, jak wygląda dopasowanie licznika vdo w miejsce jaegera w aucie z immo3? Dodam, że posiadam 4-cyfrowy pin z jaegera.
bediks Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Żaden problem ja to robiłem immo 3 jeager na vdo Tylko adaptacja wygląda inaczej, parę minut dłużej https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Immobilizer_Swapping_(Instrument_Cluster)&ved=0CBoQFjAAahUKEwjnqMyrh6fIAhUnvXIKHYewB3c&usg=AFQjCNGvk6KusuujaP3SCpQbNbhJg4GhxQ&sig2=WkePvyCjCDvlsVD91fLw5w Chyba to, chodzi o to że pin z jaegera stanie się nowym pinem vdo
marcin_franz Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Czyli jak dobrze rozumiem, po kolei: -wkładamy do auta licznik vdo, -logujemy się w instruments pinem z vdo, -wchodzimy w kanał 50 i tam wpisujemy pin z jaegera, -wyłączamy zapłon na minutę, -po minucie logujemy się do licznika już pinem z jaegera, - kanał 21 i dopisanie kluczyków. Tak powinno to być?
Fazii Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 A jakby we wsadzie tym vdo zmienić samemu pin na taki jak był w jaegerze to adaptacja jedynie na kanale 21?
bediks Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Immo id trzeba by przepisać do wsadu, cwiara to napewno robił jego pytajcie
Fazii Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Jak skopiujesz immo id to nawet adaptacji nie trzeba przeprowadzać
marcin_franz Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 A mam jeszcze pytanie. Podłączając licznik "na stole" nie mogę wejść w kanał 50, czy po wsadzeniu licznika do auta będzie dostępny ten kanał? I jeszcze odnośnie tego filmiku, bo w drugiej części jest o adaptacji w komputerze silnika, o co tam chodzi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się