Tooomi Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 BY GERMANY nie zawsze oznacza bardzo dobre,Topran to kiszka może nie wszystkie części,ale w większości.
karolas123321 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Jak nie pogieta sprezyna to jaki sens zmieniać cały? Ja mialem oryginał kupiłem dobre łożysko, zmieniłem i lata.
vp-tdi Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 fakt akurat takie żeczy top-srana bym nie kupił .
A4-Tomek Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Ja mam skf i nie ma problemów ja też mam SKF napinacz i po 4 latach od wymiany rozrządu znowu się skrzywił nalatane na nim ok 50 tys. km
janusz_stg Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Karolas 123321 jeszcze podpowiedz jak rozebrałeś ten nieszczęsny napinacz. Wydaje mi się ,że to takie proste nie jest. Jak ponownie naciągnąłeś sprężynę. Mam ori Audi ale wychylony. Chętnie bym go zregenerował ale nie bardzo wiem jak i jaki sprzęt jest potrzebny. Wszelkie info mile widziane.
karolas123321 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 No sprezyna musi byc ok inaczej nie da sie regenerowac.
grzechuszyk Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Koledzy, ja wymieniałem napinacz 3 razy, fakt że był to febi, może jakościowo kiepski, faktem jest też że nie mam sprzęgiełka na alternatorze i napinacz nie wytrzymywał dłużej niż 15tys km. W tym czasie kilka razy pasek wielorowkowy spadł. Przerobiłem napinacz na łożyska kulkowe wg opisu z forum: http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-regeneracja-napinacza-paska-wieloklinu-158542/ O tamtej pory żadnych problemów, żadnego zginania napinacza czy spadania paska. Jest troszkę roboty, trzeba mieć dobrego tokarza i wykazać się odrobiną zdolności manualnych ale jest to spokojnie do ogarnięcia. Polecam, nie przepłacajcie za kolejne napinacze.
janusz_stg Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Dobry materiał ale na specjalistyczny warsztat. W domowych warunkach nie ma szans.
grzechuszyk Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Dobry materiał ale na specjalistyczny warsztat. W domowych warunkach nie ma szans. Przyjedź do mnie w sobotę, weź czteropaka, na spokojnie po południu zrobimy. Rozebranie, tokarz i złożenie zwykłymi narzędziami. Poważnie, nie jest tak strasznie. Lepsze niż wymiana co chwilę na nowy. A na próbę weźcie sobie popróbujcie na starym napinaczu. Jedyne co potrzeba to duże imadło i pomocnik.
wojtek13001 Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Witam. Widzę że wszyscy chwalą napinacze raczej drogich marek a może ktoś ma jakieś dobre doświadczenie z jakimś tanim napinaczem i by się pochwalił jakiej marki?
DESPERADOS Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Witajcie,ja mam wszystko INA nie jest chyba firma że ach-och ale póki co śmiga i jestem zadowolony:)
vp-tdi Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 ja w 2 aucie ahu mam no name i smiga juz 40 tys km
spetsnaz Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Panowie, z doświadczenia powiem ze wszystkie napinacze siadają i niszczą sie od nadmiernych drgań. Wymieniłem ostatnio u siebie napinacz na ruville i po odpaleniu silnika dalej mocno pracował. Szukałem dalej przyczyny nadmiernego hałasu pracującego silnika i padło na koło pasowe (sprzęgło) alternatora. Po wymianie koła pasowego i przy okazji łożyska kompresory klimatyzacji napinacz nawet nie drgnie o mm na pracującym silniku. Skrócona żywotność napinaczy spowodowana jest zatem zużyciem reszty osprzętu. Koszt markowego sprzegielka to około 100zl, z wymiana tez nie ma wiele pracy a spokój mamy na duzo dłuższy okres. ---------- Post dopisany at 07:48 ---------- Poprzedni post napisany at 07:32 ---------- Dodam tylko ze w pierwszych modelach 1Z jest sztywne koło pasowe alternatora, warto wiec zastanowić sie nad zastąpieniem go sprzegielkim.
vp-tdi Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 u mnie jest sztywne ,nic nie piszczy nigdy
spetsnaz Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Jak sztywne, to nie ma prawa hałasować, ale napinacz skacze? Jak możesz to nagraj prace napinacza na pracującym silniku, a ja wyrzucę swoje nagranie i porównajmy Miałem 1z ze sztywnym kołem prasowym i wiem jak tam szaleje napinacz.
vp-tdi Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 delikatnie pracuje ale nie skacze chyba ,zreszta nagram film to sobie zobaczysz
A4-Tomek Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 U mnie napinacz skacze. Teraz już jest skrzywiony więc kółko alternatora wpadnie ze sprzęgiełkiem + napinacz + nowy pasek Tylko nie wiem jakiej marki sprzęgiełko i napinacz kupić. Myślałem żeby kupić części od INA
rutyn_rr Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Sprzęgło u mnie wymieniane na INA, 15 k przejechane na nim i na razie spokój.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się