Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rozpórka górna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiałem się od jakiegoś czasu nad rozpórką górną do swojej b5. Chciałem kupić jakiś zamiennik na alledrogo bo troszeczkę mi decha skrzypi na zakrętach i auto się gnie jakby się miało złamać... Prosił bym bardzo o jakieś podpowiedzi jakie są plusy i minusy takiej rozpórki?? Dodam jeszcze że mam standardowe zawieszenie ale w dobrym stanie. Czy jak usztywni się auto to zawieszenie, drążki, wahacze dostaną po d*pie??? Trochę się boję ją zakładać żeby niczego nie rozję__ć. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdro

Opublikowano

Jam masz 1BA to nic Ci nie da ta rozpórka, szczególnie górna :wink: większą różnicę poczułbyś zakładając ori dolną ale to też bez sensu w Twoim wypadku :decayed:

Opublikowano

no i wszystko jasne :)

Podziękował

Opublikowano

a przy zawieszeniu -30 eibach + amorki koni sport. Chcialbym usztywnic dodatkowo bo mimo wszystko na zakretach nie jest sztywno? Jaka najlepiej kupic?

sory za brak polskich znakow ale pisze z tableta

Opublikowano

Ja też podepnę się do tematu gdyż po założeniu gwintu też zauważyłem że przy jeździe po nierównościach zaczęły plastiki trzeszczeć i zastanawiam się nad rozpórką , pomoże to coś czy to zmęczenie budy i tak już będzie ?

Opublikowano
Ja też podepnę się do tematu gdyż po założeniu gwintu też zauważyłem że przy jeździe po nierównościach zaczęły plastiki trzeszczeć i zastanawiam się nad rozpórką , pomoże to coś czy to zmęczenie budy i tak już będzie ?

zakładaj pomoże, najlepiej górna i dolną wtedy zamkniesz ,,prostokąt" ,górna zrobisz /-\ , gora i dół /=\

wiesz o co mi chodzi inaczej nie umie tego narysować :grin:

Opublikowano

ja mam ori górna a dolna dorabiana fakt ze nie montowana na lapach jak bylo w ori ale prawie tak samo. roznicy nie zauwazylem prawie zadnej. jedynie jak wjedzie sie jednym kolem np na chodnik czy nierownosc to jest sztywniejszy i plastikow nie slychac czy ramek drzwi i fakt avant bardziej sie gnie wiec pod tym wzgledem czuc rozpórki. ale jakos wlasciwosci jezdne sie nie zmienily

Opublikowano

Na jakim zawieszeniu jeździsz?? Bo ja mam oryginał i się zastanawiam czy jak założę u siebie rozpórkę to przestaną skrzypieć niektóre elementy wnętrza...

Opublikowano

Jak ktoś chce się bawić rozpórkami to proponuję tylko i wyłącznie ori dół ( te dorabiane nie są nic warte, przerabiałem to ) i górna z A6 C5 ( jest opis jak to dorobić ) Ja miałem -30mm i oby dwie rozpórki oraz stabilizator z wersji RS4 ( ten sam co w ori zawieszeniu 1BE ) i prowadził się o niebo lepiej. Jeśli chodzi o gięcie się nadwozia to chyba raczej złudne odczucia. Być może jeszcze jakby tył był usztywniony to byłoby lepiej.

Tak jak już ktoś napisał kolosalna różnica jest w sedan/kombi oczywiście na korzyść sedana :wink:

Opublikowano

Jeżeli dobrze wnioskuje bardziej przyda się w kombi na gwincie niż w sedanie?

Opublikowano

Kiedyś napisałem to chyba w innym temacie, nie temat ten sam tylko dział "zrób to sam", ale może się przyda:

"Dzisiaj znalazłem chwilkę i zainspirowany tym tematem pomierzyłem sobie troszkę moje auto na OSKP. Dodam, że nie mam ani górnej, ani dolnej rozpórki. Na początek podwozie. Końcówki sanek, różnica pomiędzy podniesionym autem i opuszczonym pod obciążeniem ok. 180 kg /dwie dorosłe osoby z przodu/ wyniosła 9 mm. Zabieg powtórzyliśmy u kumpla na jego Avancie z tego samego rocznika, różnica 11 mm. Dodam, że oba auta bezwypadkowe. Podczas jazdy występują większe naprężenia, nie wspominając już o większym obciążeniu... Na szybkiego dorobiłem i zamontowałem dolną rozpórkę z fabrycznym rozstawem otworów na końcach sanek tj. 510 mm. Po zamontowaniu jej, różnica pomiędzy podniesionym, a opuszczonym i obciążonym autem wyniosła 0. Dalej, w momencie usztywnienia w tym miejscu, montaż dodatkowej rozpórki łączącej podwozie jest zbędny, bo razem z sankami przestało pracować podwozie w tym miejscu. Co do górnej rozpórki uważam, że jest ona zbędna, bo nie istotne czy auto w górze, czy na dole z obciążeniem to między kielichami nadwozie nie pracowało."

Opublikowano

Pytanie jest jeszcze jedno, mianowicie czy auta były mocno obniżone?

Wraz z obniżenniem robi się negatyw a górna rozpórka może go zmniejszyć.

Opublikowano
Jak ktoś chce się bawić rozpórkami to proponuję tylko i wyłącznie ori dół ( te dorabiane nie są nic warte, przerabiałem to ) i górna z A6 C5 ( jest opis jak to dorobić ) Ja miałem -30mm i oby dwie rozpórki oraz stabilizator z wersji RS4 ( ten sam co w ori zawieszeniu 1BE ) i prowadził się o niebo lepiej. Jeśli chodzi o gięcie się nadwozia to chyba raczej złudne odczucia. Być może jeszcze jakby tył był usztywniony to byłoby lepiej.

Tak jak już ktoś napisał kolosalna różnica jest w sedan/kombi oczywiście na korzyść sedana :wink:

To w autach z zawieszeniem 1BE jest inny drążek stabilizacyjny ?? Po czym go można rozpoznać ? Jest jakiś numer ?

---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ----------

Ma ktoś może na sprzedaż łapy do których mocuje się dolną rozpórkę ?

Opublikowano
Pytanie jest jeszcze jedno, mianowicie czy auta były mocno obniżone?

Wraz z obniżenniem robi się negatyw a górna rozpórka może go zmniejszyć.

Oba auta na ori zawieszeniu.

Opublikowano

Czytając wszystkie odpowiedzi zdecydowałem się na dolną rozpórkę. Ma ktoś może fotkę takiej rozpórki już zamontowanej? Zdarza mi się jeździć w naprawdę różnym terenie... Czy jak zahaczę nią o coś to czy mogę coś urwać? Ostatnio zjeżdżając z krawężnika na wstecznym zahaczyłem osłoną silnika o niego. Osłona tak się zaczepiła że jeb..a wyrwała mi zderzak...

Opublikowano
To w autach z zawieszeniem 1BE jest inny drążek stabilizacyjny ?? Po czym go można rozpoznać ? Jest jakiś numer ?

---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ----------

Ma ktoś może na sprzedaż łapy do których mocuje się dolną rozpórkę ?

Łapy są właśnie z rozpórką:

images?q=tbn:ANd9GcT2hY5bQhZOprGIvERvUpGXjjCFPuas1eSkZWNAiwddF5dDjw2wiA

images?q=tbn:ANd9GcQMBKyC41vmEHggLIj_WSl_y5z7y9UxBeN4EUdZoIJO6jnn7_pzDg

Stabilizator w B5 dzieli się na grubszy i cieńszy ( nie sprawdzałem ale w poliftach sedanach z silnikiem np.1.6 montowali cieńszy ) w Avantach były te grubsze. Dzieli się również na dwa rodzaje które były montowane przy zawieszeniu 1BA oraz 1BE, S4, RS4. Numery jak wrócę do domu mogę Ci podać. Średnica jest ta sama ale ten z 1BE jest pełny bądź grubsze ścianki są przez co jest znacznie cięższy.

Górną taką:

images?q=tbn:ANd9GcRAT9FSlmjJ-wzuiqX4vDsakvRuGVyiBLudL_EcaUSqHlADgXtI

---------- Post dopisany at 14:28 ---------- Poprzedni post napisany at 14:25 ----------

Czytając wszystkie odpowiedzi zdecydowałem się na dolną rozpórkę. Ma ktoś może fotkę takiej rozpórki już zamontowanej? Zdarza mi się jeździć w naprawdę różnym terenie... Czy jak zahaczę nią o coś to czy mogę coś urwać? Ostatnio zjeżdżając z krawężnika na wstecznym zahaczyłem osłoną silnika o niego. Osłona tak się zaczepiła że jeb..a wyrwała mi zderzak...

Trzeba uważać :wink:

---------- Post dopisany at 14:29 ---------- Poprzedni post napisany at 14:28 ----------

Przykładowe aukcje górnych rozpórek z A6 C5:

ROZPÓRKA KIELICHÓW GÓRNA AUDI A6 C5 (3800683237) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Rozpórka kielichów A6 C5 górna (3803483587) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

---------- Post dopisany at 14:29 ---------- Poprzedni post napisany at 14:29 ----------

Dolna:

ROZPÓRKA DOLNA WZMOCNIENIE POD SILNIK audi a4 b5 (3873169235) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

---------- Post dopisany at 14:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:29 ----------

Rozpórka dolna A4 B5 VW Passat B5 B5 FL (3847288021) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Takiego rozwiązania nie polecam, testowałem i tragedia w stosunku do ori rozwiązania :wink:

Opublikowano

Dzięki za fotki i link. Biorę na razie dolną o później jeszcze górna z a6. Będę musiał bardziej uważać :)

Opublikowano
Dzięki za fotki i link. Biorę na razie dolną o później jeszcze górna z a6. Będę musiał bardziej uważać :)

Przy 1BA na pewno aż tak bardzo nie musisz ale zawsze to jest coś czym możesz zahaczyć :wink:

Opublikowano

Co do dolnej rozpórki to widziałem 2 rodzaje mocowań , jedno do tych łap, drugie bezpośrednio do sanek , które lepsze ? I w passacie ktoś miał założone obie

Opublikowano

Zobacz 3 posty wyżej :wink:

Co ori to ori :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...