89siwy Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Witam. Zastanawiałem się od jakiegoś czasu nad rozpórką górną do swojej b5. Chciałem kupić jakiś zamiennik na alledrogo bo troszeczkę mi decha skrzypi na zakrętach i auto się gnie jakby się miało złamać... Prosił bym bardzo o jakieś podpowiedzi jakie są plusy i minusy takiej rozpórki?? Dodam jeszcze że mam standardowe zawieszenie ale w dobrym stanie. Czy jak usztywni się auto to zawieszenie, drążki, wahacze dostaną po d*pie??? Trochę się boję ją zakładać żeby niczego nie rozję__ć. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdro
tomaszstn Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Jam masz 1BA to nic Ci nie da ta rozpórka, szczególnie górna większą różnicę poczułbyś zakładając ori dolną ale to też bez sensu w Twoim wypadku
89siwy Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2014 no i wszystko jasne Podziękował
bartekw2 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 a przy zawieszeniu -30 eibach + amorki koni sport. Chcialbym usztywnic dodatkowo bo mimo wszystko na zakretach nie jest sztywno? Jaka najlepiej kupic? sory za brak polskich znakow ale pisze z tableta
Mario82A4 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Ja też podepnę się do tematu gdyż po założeniu gwintu też zauważyłem że przy jeździe po nierównościach zaczęły plastiki trzeszczeć i zastanawiam się nad rozpórką , pomoże to coś czy to zmęczenie budy i tak już będzie ?
damian81Z Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Ja też podepnę się do tematu gdyż po założeniu gwintu też zauważyłem że przy jeździe po nierównościach zaczęły plastiki trzeszczeć i zastanawiam się nad rozpórką , pomoże to coś czy to zmęczenie budy i tak już będzie ? zakładaj pomoże, najlepiej górna i dolną wtedy zamkniesz ,,prostokąt" ,górna zrobisz /-\ , gora i dół /=\ wiesz o co mi chodzi inaczej nie umie tego narysować
Magicbattle Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 ja mam ori górna a dolna dorabiana fakt ze nie montowana na lapach jak bylo w ori ale prawie tak samo. roznicy nie zauwazylem prawie zadnej. jedynie jak wjedzie sie jednym kolem np na chodnik czy nierownosc to jest sztywniejszy i plastikow nie slychac czy ramek drzwi i fakt avant bardziej sie gnie wiec pod tym wzgledem czuc rozpórki. ale jakos wlasciwosci jezdne sie nie zmienily
89siwy Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2014 Na jakim zawieszeniu jeździsz?? Bo ja mam oryginał i się zastanawiam czy jak założę u siebie rozpórkę to przestaną skrzypieć niektóre elementy wnętrza...
tomaszstn Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Jak ktoś chce się bawić rozpórkami to proponuję tylko i wyłącznie ori dół ( te dorabiane nie są nic warte, przerabiałem to ) i górna z A6 C5 ( jest opis jak to dorobić ) Ja miałem -30mm i oby dwie rozpórki oraz stabilizator z wersji RS4 ( ten sam co w ori zawieszeniu 1BE ) i prowadził się o niebo lepiej. Jeśli chodzi o gięcie się nadwozia to chyba raczej złudne odczucia. Być może jeszcze jakby tył był usztywniony to byłoby lepiej. Tak jak już ktoś napisał kolosalna różnica jest w sedan/kombi oczywiście na korzyść sedana
Garet Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Jeżeli dobrze wnioskuje bardziej przyda się w kombi na gwincie niż w sedanie?
szpunt03 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Kiedyś napisałem to chyba w innym temacie, nie temat ten sam tylko dział "zrób to sam", ale może się przyda: "Dzisiaj znalazłem chwilkę i zainspirowany tym tematem pomierzyłem sobie troszkę moje auto na OSKP. Dodam, że nie mam ani górnej, ani dolnej rozpórki. Na początek podwozie. Końcówki sanek, różnica pomiędzy podniesionym autem i opuszczonym pod obciążeniem ok. 180 kg /dwie dorosłe osoby z przodu/ wyniosła 9 mm. Zabieg powtórzyliśmy u kumpla na jego Avancie z tego samego rocznika, różnica 11 mm. Dodam, że oba auta bezwypadkowe. Podczas jazdy występują większe naprężenia, nie wspominając już o większym obciążeniu... Na szybkiego dorobiłem i zamontowałem dolną rozpórkę z fabrycznym rozstawem otworów na końcach sanek tj. 510 mm. Po zamontowaniu jej, różnica pomiędzy podniesionym, a opuszczonym i obciążonym autem wyniosła 0. Dalej, w momencie usztywnienia w tym miejscu, montaż dodatkowej rozpórki łączącej podwozie jest zbędny, bo razem z sankami przestało pracować podwozie w tym miejscu. Co do górnej rozpórki uważam, że jest ona zbędna, bo nie istotne czy auto w górze, czy na dole z obciążeniem to między kielichami nadwozie nie pracowało."
Garet Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Pytanie jest jeszcze jedno, mianowicie czy auta były mocno obniżone? Wraz z obniżenniem robi się negatyw a górna rozpórka może go zmniejszyć.
Mario82A4 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Jak ktoś chce się bawić rozpórkami to proponuję tylko i wyłącznie ori dół ( te dorabiane nie są nic warte, przerabiałem to ) i górna z A6 C5 ( jest opis jak to dorobić ) Ja miałem -30mm i oby dwie rozpórki oraz stabilizator z wersji RS4 ( ten sam co w ori zawieszeniu 1BE ) i prowadził się o niebo lepiej. Jeśli chodzi o gięcie się nadwozia to chyba raczej złudne odczucia. Być może jeszcze jakby tył był usztywniony to byłoby lepiej. Tak jak już ktoś napisał kolosalna różnica jest w sedan/kombi oczywiście na korzyść sedana To w autach z zawieszeniem 1BE jest inny drążek stabilizacyjny ?? Po czym go można rozpoznać ? Jest jakiś numer ?---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ---------- Ma ktoś może na sprzedaż łapy do których mocuje się dolną rozpórkę ?
szpunt03 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Pytanie jest jeszcze jedno, mianowicie czy auta były mocno obniżone?Wraz z obniżenniem robi się negatyw a górna rozpórka może go zmniejszyć. Oba auta na ori zawieszeniu.
89siwy Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2014 Czytając wszystkie odpowiedzi zdecydowałem się na dolną rozpórkę. Ma ktoś może fotkę takiej rozpórki już zamontowanej? Zdarza mi się jeździć w naprawdę różnym terenie... Czy jak zahaczę nią o coś to czy mogę coś urwać? Ostatnio zjeżdżając z krawężnika na wstecznym zahaczyłem osłoną silnika o niego. Osłona tak się zaczepiła że jeb..a wyrwała mi zderzak...
tomaszstn Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 To w autach z zawieszeniem 1BE jest inny drążek stabilizacyjny ?? Po czym go można rozpoznać ? Jest jakiś numer ?---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 09:57 ---------- Ma ktoś może na sprzedaż łapy do których mocuje się dolną rozpórkę ? Łapy są właśnie z rozpórką: Stabilizator w B5 dzieli się na grubszy i cieńszy ( nie sprawdzałem ale w poliftach sedanach z silnikiem np.1.6 montowali cieńszy ) w Avantach były te grubsze. Dzieli się również na dwa rodzaje które były montowane przy zawieszeniu 1BA oraz 1BE, S4, RS4. Numery jak wrócę do domu mogę Ci podać. Średnica jest ta sama ale ten z 1BE jest pełny bądź grubsze ścianki są przez co jest znacznie cięższy. Górną taką: ---------- Post dopisany at 14:28 ---------- Poprzedni post napisany at 14:25 ---------- Czytając wszystkie odpowiedzi zdecydowałem się na dolną rozpórkę. Ma ktoś może fotkę takiej rozpórki już zamontowanej? Zdarza mi się jeździć w naprawdę różnym terenie... Czy jak zahaczę nią o coś to czy mogę coś urwać? Ostatnio zjeżdżając z krawężnika na wstecznym zahaczyłem osłoną silnika o niego. Osłona tak się zaczepiła że jeb..a wyrwała mi zderzak... Trzeba uważać ---------- Post dopisany at 14:29 ---------- Poprzedni post napisany at 14:28 ---------- Przykładowe aukcje górnych rozpórek z A6 C5: ROZPÓRKA KIELICHÓW GÓRNA AUDI A6 C5 (3800683237) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Rozpórka kielichów A6 C5 górna (3803483587) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ---------- Post dopisany at 14:29 ---------- Poprzedni post napisany at 14:29 ---------- Dolna: ROZPÓRKA DOLNA WZMOCNIENIE POD SILNIK audi a4 b5 (3873169235) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ---------- Post dopisany at 14:31 ---------- Poprzedni post napisany at 14:29 ---------- Rozpórka dolna A4 B5 VW Passat B5 B5 FL (3847288021) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Takiego rozwiązania nie polecam, testowałem i tragedia w stosunku do ori rozwiązania
89siwy Opublikowano 12 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2014 Dzięki za fotki i link. Biorę na razie dolną o później jeszcze górna z a6. Będę musiał bardziej uważać
tomaszstn Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Dzięki za fotki i link. Biorę na razie dolną o później jeszcze górna z a6. Będę musiał bardziej uważać Przy 1BA na pewno aż tak bardzo nie musisz ale zawsze to jest coś czym możesz zahaczyć
Mario82A4 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Co do dolnej rozpórki to widziałem 2 rodzaje mocowań , jedno do tych łap, drugie bezpośrednio do sanek , które lepsze ? I w passacie ktoś miał założone obie
tomaszstn Opublikowano 12 Stycznia 2014 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zobacz 3 posty wyżej Co ori to ori
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się