Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budujesz/remontujesz dom lub mieszkanie? Tutaj możesz zadać pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie czy ktoś ma doświadczenie w ocieplaniu i zabudowie poddaszy, jestem na tym etapie  i czytając różne opinie w necie juz nie wiadomo co lepsze. Dach  bez deskowania, membrana  i dachówka.

Plan :

1. Wełna Isover Super mata 033 lub 032 między krokwie , krokwie mają wysokość 18cm jedni mówią by kłaść 18 cm wełny drudzy że 15 cm - jaka jest prawda?

2. Wełna na krokwie 15 lub 18cm  i tu pytanie czy wieszak typu grzybek ma być łącznie z profilem CD na grubość wełny, czyli po założeniu profila ściśnie ją w tym miejscu? czy np wełna 15 cm i profil CD pod wełną czyli 18cm? Jaka długość wieszaka musi nachodzić na krokiew jeśli wełny będzie 18cm , kupować wieszak 25cm czy lepiej 30cm (akurat z rigipsu sa w tej samej cenie).

3. Strop poddasze/strych 10 cm wełny pod jętki , 15cm miedzy jętkami i 15 cm nad jętkami.

4. Strych z uwagi ze będzie tam rekuperator wełna między krokwie do szczytu, z tym czy dawać druga warstwę by zlikwidować mostki na krokwiach choćby 5cm?

I jeszcze jedno czy na druga warstwę zamiast wełny można stosować styropian?

 

Edytowane przez peszko
Opublikowano

Ad.1 Bez względu na to co piszą powinno się dawać 15cm przy krokwiach 18cm żeby była wentylacja.

Ad.2 U mnie jak montowali to robili to chyba do połowy krokwi (choć nie pytałem ile powinno być bo pewnie to specjalnego znaczenia nie ma bo tam dziurek jest dużo), ale ja miałem montowane między krokwiami wysokości 18cm - 15cm wełny i potem na krokwie 10cm wełny. Musisz doprecyzować w tym względzie. Krokwie nie masz równo i wieszaki niwelują te nierówności, ale to zapewne kosmetyka rzędu paru mm do 1cm.

Ad.3 Ja dawałem 15cm między jętki (wysokość jętek 16cm). Pod jętkami już nic więcej. Nad jętkami 2x płyta OSB-3 18cm kładziona na mijankę.

Ad.4 Też mam rekuperację na strychu i tam dałem tylko wełnę 15cm między krokwie. Nie planuje tam nic robić, ani ogrzewać tego, poza tym między jętkami jest jeszcze 15cm więc to już jest wystarczająco - nie ma się co martwić o mostki termiczne, bo to jest duża szczelina powietrzna.

Myślę że raczej nie bardzo styropian bo on nie jest paroprzepuszczalny - obawiałbym się takiego rozwiązania. Słyszałem tylko o ocieplaniu styropianem ale nakrokwiowo lub na dachach płaskich. Wełna to materiał naturalny i nie wyobrażam sobie ocieplania niczym innym, to samo piana do mnie nie przemawia.

 

Opublikowano
W dniu 9.12.2018 o 18:06, michal_g84 napisał:

 

Ad.3 Ja dawałem 15cm między jętki (wysokość jętek 16cm). Pod jętkami już nic więcej. Nad jętkami 2x płyta OSB-3 18cm kładziona na mijankę.

Dzięki za informację - dawałaś 2 x OSB z powodu uginania się  płyt? Wydaje mi się ze jak dam 18 pojedynczo to powinno być ok, chodzić tam będzie się sporadycznie. Podparcie pod płytami planuje co ok 60 cm, ale muszę przetestować czy będzie ok.

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, pens napisał:

Konstrukcja mojego domu przewiduje zastosowanie lekkich schodów. I w zasadzie są dwie opcje, pierwsza to schody drewniane a druga to schody na konstrukcji stalowej. Osobiście bardziej szedłbym w kierunku schodów drewnianych. Pytanie tylko jaki rodzaj drewna będzie się najlepiej nadawał do tego celu?

Mają to być schody bez spocznika, czyli z takim zawijasem.

Dąb, Jesion, Buk. Ja tez robię całe drewniane.

Opublikowano
4 minuty temu, peszko napisał:

Dąb, Jesion, Buk. Ja tez robię całe drewniane.

U mnie są z jesionu gdzie początkowo nie byłem przekonany ale efekt końcowy po prostu piękny. Ja mam akurat że spocznikiem. 

Opublikowano

Z tego co trochę słyszałem to każdy rodzaj drewna się nadaje teraz są takie kleje i lakiery do tego można dać bejce i można osiągnąć wynik jaki się chce

Opublikowano

Moje schody już skończone . Koszt balustrady + stopni wszystkich robionych pod wymiar to 2100 zł . Znalazłem stolarza z pod Sandomierza któremu wysłałem szablony w kartonie a on wykonał je według wzoru. Potem tylko szlifowanie , malowanie i montaż . Schody bukowe . Jak pytałem u okolicznych stolarzy to od 7 tysięcy takie schody z montażem 

IMG_20181207_161059.jpg

IMG_20181130_115918.jpg

Opublikowano
W dniu 6.12.2018 o 15:26, dawid_mag napisał:

Czy ja wiem może w kuchni ale na schodach tak bez listew to jakoś tak łyso ? i ma to swój urok.

I względy praktyczne - maskowanie niedoskonałości spasowania stopnia do sciany (gdzie sila rzeczy stopien zawsze jest wazszy niz przestrzen miedzy scianami) oraz zabezpieczenie przed brudzeniem sie sciany podczas mycia stopnia lub przypadkowym ubrudzeniem sciany od papucia/buta.

Opublikowano
W dniu ‎2018‎-‎12‎-‎13 o 08:51, talib1990 napisał:

Moje schody już skończone . Koszt balustrady + stopni wszystkich robionych pod wymiar to 2100 zł . Znalazłem stolarza z pod Sandomierza któremu wysłałem szablony w kartonie a on wykonał je według wzoru. Potem tylko szlifowanie , malowanie i montaż

Sam to zrobiłeś czy zleciłeś komuś na miejscu ?

Opublikowano

Jeszcze jeden temat dotyczący ocieplania poddasza,  zdecydowany byłem na Isover supermata 0,33 ale wpadł ni w rękę jeszcze Knauf Unifit 0,33. Parametry te same , różnica w produkcji Isover  włókna sa łączone żywicą (chemia) a Knauf metoda zgrzewania - termicznie (EKO), Jedna i druga zachowuje się identycznie, natomiast cena 1000zł różnicy na całym budynku. Ktoś kład może KNAUFA? Myśle że cena isovera to marketing.

Opublikowano
W dniu 12.12.2018 o 11:45, peszko napisał:

 

chciałem możliwie równą i pewną podłogę, również z uwagi, że ma stać tam rekuperator który trochę waży. W projekcie było przewidziane pojedynczo 25cm, więc zamieniłem sobie na 2*18 - na pewno nic się nie wydarzy.

20 godzin temu, peszko napisał:

Jeszcze jeden temat dotyczący ocieplania poddasza,  zdecydowany byłem na Isover supermata 0,33 ale wpadł ni w rękę jeszcze Knauf Unifit 0,33. Parametry te same , różnica w produkcji Isover  włókna sa łączone żywicą (chemia) a Knauf metoda zgrzewania - termicznie (EKO), Jedna i druga zachowuje się identycznie, natomiast cena 1000zł różnicy na całym budynku. Ktoś kład może KNAUFA? Myśle że cena isovera to marketing.

Ja w tej hurtowni co kupowałem miałem do wyboru Isover lub Rockwool więc zgodnie z zaleceniem montażystów wziąłem to co lepiej się układa bo parametry i cena były podobne.

Myślę, że nie ma to specjalnie znaczenia czy weźmiesz Isover czy Knauf - parametry te same. Mnie Isover bardziej przekonuje bo ta firma mi się od zawsze kojarzyła z ociepleniem, a knauf z różnego rodzaju chemią budowlaną - mam wylewkę anhydrytową właśnie z Knaufa i oceniam produkt bardzo wysoko.

Opublikowano
W dniu 15.12.2018 o 14:10, granatowy napisał:

Sam to zrobiłeś czy zleciłeś komuś na miejscu ?

Wujek jest stolarzem , on to robił wraz z montażem . Za robociznę wziął połowę tego co schody . Pierwsza myśl była aby ciał i wszystko wykonywał od podstaw . Po wycieczce do tartaku gdzie brałem więźbę facet szczerze oświadczył , że na ten moment nie ma nic dobrego na schody . 

Opublikowano

Panowie pytanie mam. Zobaczyłem jak fachowcy zaczęli ocieplać mi poddasze i pogoniłem ich i sam sie za to wziąłem. Z pomocą szwagra położyliśmy 2 tygodnie temu wełnę. Teraz na bieżącą układam folię paroizolacyjną. Niestety cienko z czasem u mnie. Dom nieogrzewany jeszcze także wewnątrz panuje ziąb 3-4 stopnie na plusie. Tynki zrobione we wrześniu. Wylewki w październiku i to wszystko już poschło. 

Czy mam się obawiać że w wełnę wejdzie jakaś wilgoć i powinienem jak najszybciej tą folię zamontować ? Czy też w takich warunkach raczej nie obawiać się wilgoci, która mogłaby wejść w wełnę i jeszcze z tydzień dwa może być wełna odkryta ?

Opublikowano

Mimo że wydaje Ci się że wylewki są suche to wilgoci w nich sporo, ja miałem robione wygrzewanie posadzki, bo mam ogrzewanie podłogowe, cały proces trwał 2 tygodnie tak żeby wilgotność zeszła bodajże do 0,3% (dla anhydrytu) i 1,8% (dla jastrychu cementowego)

niby 2 tygodnie to nie jest tak dużo, ale nikt gwarancji nie da że wilgoć nie wejdzie w nią, więc ja osobiście bym nie czekał, bo wilgoć też idzie z zewnątrz, bo jakoś wnętrze wentylujesz, a jak wejdzie wilgoć w wełnę to straci ona właściwości izolacyjne.

Opublikowano

W weekend jadę i mam nadzieję, że już położę folię po całości.

Opublikowano

Nawet jak wilgoć wejdzie to jak jest prawidłowa wentylacja wełny to wyschnie...

Opublikowano
W dniu 12.12.2018 o 10:21, pens napisał:

Konstrukcja mojego domu przewiduje zastosowanie lekkich schodów. I w zasadzie są dwie opcje, pierwsza to schody drewniane a druga to schody na konstrukcji stalowej. Osobiście bardziej szedłbym w kierunku schodów drewnianych. Pytanie tylko jaki rodzaj drewna będzie się najlepiej nadawał do tego celu?

Mają to być schody bez spocznika, czyli z takim zawijasem.

A skąd brałeś konstrukcję stalową do takich schodów? Jaki był koszt? I było to robione na 1 czy na 2 profilach?

Opublikowano

Ktoś ma kogoś do polecenia do zrobienia sufitów na poddaszu, gładzie, malowanie na tynkach CW - inwestycja w okolicach Pyrzowic woj. Śląskie

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 6.11.2018 o 18:57, Pomoklo napisał:

Panowie, mam do Was 3 pytanka. Powoli planuje kolejne etapy prac na następny rok i tu liczę na Waszą pomoc, podzielenie się doświadczeniem.

Mianowicie:

1. Tynki cementowo-wapienne czy gipsowe? Z tego co się orientowałem to różnica w cenie nie jest zbyt duża.

2. Będzie ogrzewanie gazowe, jakiej marki polecacie piece kondensacyjne biorąc pod uwagę jakość\cena? 

3. Jak duży zasobnik wody przy metrażu ok. 135m^2 i planowo 4 osobowej rodzinie?

Dzięki i pozdrawiam!

Tynki generalnie żadna różnica, Po za tym że cementowe szybko schną i mniej chłoną wilgoć. Piec poleciłbym polski Termet eco condens gold jednofunkcyjny oczywiście( tani i gwarancja 7 lat). Zasobnik?- twój wybór. Jeśli masz prysznice z deszczownicami to większy( zużywają dużo wody). Ja zakładam 120 litrów. W zupełności wystarczy. Przecież nie wszyscy równoczesnie używają wody do mycia, po za tym nowoczesne piece i zasobniki szybko grzeją wodę.

Opublikowano
W dniu 19.11.2018 o 21:50, marec-ki napisał:

A no własnie, też tak wyczytałem na necie. Ale kierownik budowy odradza. Twierdzi, że przez to, że sztywne to płyty GK będą pracować razem z dachem i bardziej pękać.

Waham się czy na krokwie nie dać grzybki a na jętki ES.

Na skosy dajesz grzybki, na sufity esy lub wieszaki sprężynowe. Kierownik to kretyn i gada bzdury. Gdzie płyty pękają? Na styku ściana sufit. Dlatego że wszyscy na ścianach dają profile " ud" i na sztywno skręcają je z profilami CD Tak że płyta GK jest przymocowana do ściany. Płyta GK nie ma prawa być mocowana do profili ściennych. Połączenie ma być pływające wtedy nic nie pęka.  Tyle lat i nadal ludzie nie potrafią prawidłowo położyć GK w domu. Żenada nie firmy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...