Skocz do zawartości
IGNOROWANY

GWINT - w góre czy w dół? kiedy jest twardziej?


Kowi87

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest panowie z twardosćią gwintu bez regulacji, jeśłi skręcimy spręzyne do dołu(obnizymy auto), to spręzyna sie rozciagnie, a amortyzator skróci skok, a jeśli podniesiemy auto, spręzyne ściśnie i wydłuży skok amortyzatora, kiedy będzie twardziej?

20090520423.jpg

---------- Post dopisany at 16:24 ---------- Poprzedni post napisany at 16:22 ----------

wiec:

1 pozycja: gwint na max skrecony w dol ( spreszyna rozciagnieta, a tlok w dolnej czesci pracuje)

2 pozycja : gwint na max u gory ( sprezyna scisnieta, a tlok w gornej czesci amora)

i teraz, twardosc nie zalezy od sprezyny glownie tylko o AMORA, pracujac w gornej czesci ma troche "wiecej miejsca", dlatego jest lzej go scisnac, a w dolnej ma mniej miejsca na scisk prze co jest twardszy icon_wink.gif to tyle z mojej strony, dodam tylko ze w pracy byly ujete firmy h&r i kw, oczywiscei mowie o wariuantach "bez regulaji twrdosci"

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im bardziej obniżasz tym zmniejszasz naprezenie wstepne sprezyny, czyli najkrocej masz miekciej, im bardziej podnosic, zwiekszasz naprezenie wstepne, sytuacja odwrotna. W praktyce czesto okazuje sie ze na samym dole i na samej górze tłoczysko moze udeżyc w obudowe amorka i uszkodzic sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak masz w cytacie. na logike. amor odpowiada za twardosc i jak gwint posiada regulacje twardosci to na amorze nie sprezynie. wiadomo w jakims stopniu przyczynia sie do tego sprezyna ale to zalezy od ustawienia, parametrow sprezyny i amora. optymalnie pewnie bedzie po srodku nie za wysoko i nie za nisko wtedy bedzie nie za twardo i tez nie za miękko moim skromnym zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra to kiedy jest twardziej, jak auto na gwincie stoi jak seria 1BA, czy jak jest zglebione tak jak nalezy:decayed: Obecnie mam KW z tyłu, podniesione na 65-66cm i jest mega twarde, zastanwiam sie co bedzie jak obnize, będzie maxymalny beton?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak obnizysz bedzie miękcej.moim zdaniem.a ciekawe czy jak popdnosisz do góry to sprezyna sie sciska czy podnosi tylko z tłokiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie musze sprawdzic jak wyglada sprezyna przy zimowym ustawieniu, bo przy letnim setupie sprężyna jest mega ścisnieta, a z odczuć jezdnych jak mam pdniesiona dupe teraz to auto wydaje sie twardsze, nawet jak ludzie mi wsiadaja to prawie nie widać obnizenia sie auta, na glebie było widoczne:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moja logike w przypadku amorkow bez regulacji sprezyna odpowiada za twardosc a tloczysko tylko tlumi drgania, im mocniej scisnieta sprezyna tym twardsze bo mniejszy skok i sprezyna z wieksza sila "wypycha" tloczysko w gore, im nizej sprezyna bardziej rozluzniona i slabiej wypycha tlok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mi sie tak wydaje ze im wyzej to twardziej, ale tutaj cos inaczej myslą:facepalm:

VAG KUJAWY • Zobacz temat - jak ustawic gwint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co ma ściśnięcie sprężyny do twardości na podniesionym aucie? przecież ona i tak się ugina pod ciężarem tyle ile się ma ugiąć. jak ja mam na setupie że sprężyna na podniesionym aucie lata luźno ok 4 cm to znaczy że jest mega miętko? na moją logikę to twardość zależy od współczynnika ciężar auta/twardość sprężyny a nie od tego jak ją ściskamy na podniesionym aucie :wink: zresztą mi zawsze się jeździło w c**j bardziej komfortowo jak podnosiłem gwint niż jak opuściłem na tych samych kołach :decayed:

kowi teraz przeczytałem to co pisze koleś ten od którego zapożyczyłeś zdjęcie i ma racje. auto ugina sprężynę cały czas tą samą siłą tylko ją przesuwamy na dół więc jak może zmienić się twardość? jedynie różnica właśnie może polegać jak pracuje amortyzator na opuszczonym, podniesionym i ewentualne dobijanie do odboi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowi, nie no, przecież to na logikę nawet jak weźmiesz to wychodzi że im wyżej tym twardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wlasnie wiem, ale zaintrygowalo mnie to co tam pisza w linku co wkleilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mało to różnych bzdur na necie? :-)

PS: Swoją drogą na co tak żeś go podniosl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byla zmiana amorow. Mialo byc o 4cm a poszlo z tylu nieco wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze tak z marginesu zapytam

Ale czy ktos wymienial olej w gwincie ?( Koni )

JAk tak to jaki został zalany 5w 10w 15w czy może 20w?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys wymieniałem olej w amorkach KONI,z tym ze kupowałem olej od pana który zajmuje sie regeneracja amortyzatorów.Wszystko zalezy czego, oczekujesz od amortyzatora.Jak wiesz KONI posiadaja regulacje twardosci i sa albo dosc miekkie-rozkrecona regulacja(zblizone do seryjnych amorków)albo tak twarde ze nie jestes w stanie ruszyc tłoczyskiem-skrecona regulacja.Jesli zalejesz olejem 5W to przy rozkreconej regulacji beda miekkie a przy skreconej twardsze ale nie twarde mega.Jesli zalejesz 20W to raczej w rozkreconej regulacji beda bardzo tawrde a przy skreconej nie beda wcale pracowały.Trzeba dobrac olej sredniej twardosci zeby osiagnac kompromis a regulacja juz zrobi swoje ;).Tak wytłumaczył mi starszy człowiek który zjadł zeby, popijajac olej z amortyzatorów.Dobrał olej sredniej twardosci i działaly jak nowe.Tylko nie zalewaj amorka pod beret olejem bo musi byc troche miejsca na przepływ oleju.

Sorki ze tak z marginesu zapytam

Ale czy ktos wymienial olej w gwincie ?( Koni )

JAk tak to jaki został zalany 5w 10w 15w czy może 20w?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w każdym położeniu sprężyna pracuje w takich samych zakresach sprężystości i sprężyna w żadnym stopniu nie mam żadnego wpływu na twardość zawieszenia! bez regulowanej twardości amortyzatora efekt bedzie taki sam na dole jak i na górze :wink: dopiero regulacją amorka zmienia się przepływ oleju przez tłoczysko które skutkuje cięższą pracą amortyzatora a co za tym idzie twardszym zawieszeniem. przy zwykłym zawieszeniu gwintowanym są odczucia ze w górnych zakresach wysokości jest miększe zawieszenie ale to tylko potoczne myslenie a te odczucia biorą się z tego że amortyzator w górnym zakresie pracy ma inny poziom oleju napierajacego na tłoczysko i to wszystko w temacie panowie sprężyna nie ma nic do twardości i jej stan nie zmienia się wraz z wysokością skręcenia gwintu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej wytłumaczyc to tak.Chyba kazdy z nas miał przyjemnosc(nie przyjemnosc) jezdzic na wywalonych amorkach.samochód wtedy sie buja i nie "wybiera".Po zmianie amortyzatorów na nowe i pierwszej rundzie kontrolnej kazdy wymówił słowa-o ku....a ale teraz jest twardy.Jest twardy a sprezyna sie nie zmieniła.Tak jak FAFNASTY napisał za twardośc odpowiada amor a nie sprezyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra każdy swoje a ja dalej nie wiem jak to jest im nizej tym twardziej czy im wyzej tym twardziej skoro sprezyna ciagle tak samo ściśnieta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...