Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popychacze trzeba odkręcić.

moje wymiar krzywek od strony rozrządu

1. 61,36

61,70

2. 61,34

61,70

3. 61,64

61,31

4. 61,67

61,37

Fotek nie mam bo baterie w aparacie mi padły a telefonem wyszło nie wyraźnie.

te krzywki mam powycierane na wierzchołku i z drugiej strony krzywki też na trzech lub czterech krzwkach. Na pierwszym i czwartym tłoku są najgorsze moim zdaniem.

Mieszczą się w normie?

Opublikowano (edytowane)

Z wymiarów widać że głównie brakuje trochę krzywek wydechowych, czyli tak jak u wszystkich :decayed:

Zużycie nie jest duże i równe na wszystkich cylindrach, tak że wałek nie powinien być przyczyną wibracji silnika.

Mój wałek ma dwa razy większe zużycie i motorówka pracuje równo i nie dudni :P :

( Wymiary krzywek w mm )
-------------------------------------------------------
Cyl. I krzywka
-------------------------------------------------------
I W : 61,10
4 I-------------------------------------------
I S : 61,70
-------------------------------------------------------
I W : 61,25
3 I-------------------------------------------
I S : 61,70
-------------------------------------------------------
I S : 61,35
2 I-------------------------------------------
I W : 61,10
-------------------------------------------------------
I S : 61,70
1 I-------------------------------------------
I W : 61,10
-------------------------------------------------------

Możesz sobie porównać, co prawda musisz wyniki odwrócić , bo u mnie 1-wszy cylinder jest na dole :hi:

Wałek mierzyłem go w listopadzie zeszłego roku, jak wymieniałem uszczelniacze na pompkach, sprawa wytartego wałka mnie zaskoczyła, tak że poskładałem na starym i miałem szukać drugiego .

Przypomniałem sobie o środku MILITEC1 , który stosowałem w połowie lat 90-tych z rewelacyjnym skutkiem, i zalałem go do oleju :hi: Jak do tej pory nie odczuwam żadnych niepokojących objawów, silnik chodzi tak samo jak w listopadzie :decayed:

Tutaj masz mój temat z wymiany uszczelniaczy, jak byś chciał poczytać :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

A tutaj info o Militecu:

http://k2.com.pl/oleje/dodatki-do-olejow/product/1934-k2-militec-1-250-ml

Co do wibracji silnika to występują one tylko przy przegazówce na biegu jałowym, czy czuć je także podczas przyspieszania ?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

na jałowym czasem poszarpuje bardzo rzadko, najbardziej odczuwalne jest podczas przyśpieszania, podczas gazowania również czuć drgania ale mniej.

Opublikowano

Ja na twoim miejscu zmierzył bym kompresję na garkach, na zimnym i na rozgrzanym silniku .

Jak jest w normie i nie ma dużych różnic pomiędzy cylindrami, to pasowało by wymienić uszczelniacze na pompkach, lecz nie daję gwarancji, że to coś pomoże bo ewidentnych symptomów ich winy nie widzę :decayed:

Jak nie pomoże, to wrzucić sprawdzone pompki na podmiankę , z jakością pompek po regeneracji też jest mocna loteria :naughty:

Opublikowano

nie pisałem że zanim zaczełem kombinacje z pompkami.Podłączyłem sobie kompa w drodze do pracy i na wolnych obrotach tłok 2 miał 1,5 i bipy 50 natomiast 1,3,4 miał lepsze wyniki a podczas przyśpieszania zmieniało się to w taki sposób że 1 i 3 tłok miał 2,8 czyli max a 2 tłok -0,3 i 4 normalnie. Wyglądało na to że 1 i 3 pompka wspomagały 2 podczas przyśpieszania. Tylko że pompki wyjęłem zawiozłem do sprawdzenia stwierdzili że są ok wszystko pomieszali. I tak walczę z wiatrakami. Zrobię jescze tak:Zamienie pompkę 1 z 4 bo 4 ma najgorsze parametry i zrobie sobie wycieczkę, zobaczę jak będą się zachowywać podczas przyśpieszania.


Zamieniłem pompki i praca silnika pogorszyła się. Podczas dokrecania ostatniej śruby przy dźwiniach popychaczy końcówka gwiazdkowa 8cm wpadła w kanał olejowy i dalej do miski oleju:( Na szczęście mam magnes z wyginaną przedłużką i pogmerałem w misce przez otwór czujnika oleju,przy okazji wyciągnełem elementy które poodłamywały mi się od pompek, tak więc na dobre wyszło. Wracając do logów, wartości przeniosły się prawie identycznie z miejscami pompowtrysków. Tak więc muszę szukac pompek. wydaje mi się że duży wpływ w moim przypadku mają wartości z bloku 23 powyżej 25 bipów są złe. Po zmianie mam 2 pompki obok siebie powyżej 30 bipów i 2 pomki poniżej 20 bipów praca silnika gorsza odczuwalna bardziej na biegu jałowym niż wczesniej gdy pompki były na zmianę 30 10 35 7. Logi robiłem podczas jazdy i na postoju, wartości z bloku 13 są nie wymierne podczas jazdy. Rosną prawidłowo ale nie spadają po zmniejszeniu obrotów. Dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pokazuje właściwe wartości to moje skromne zdanie:) A ja muszę szukać 2 lub 4 dobrych pompek. Poniżej moje logi. Dam znać jak coś znajdę.

http://vaglog.pl/log_225295.html

http://vaglog.pl/log_225296.html

http://vaglog.pl/log_225297.html

http://vaglog.pl/log_225298.html

Opublikowano (edytowane)

Po zamianie pompek widać jaja z ich uszczelnieniem, wymieniłeś o-ringi na pompkach?

Podejrzewam , że na trzecim cylindrze przedostają się spaliny do szyny zasilającej pompkę w paliwo, pompka może być OK :naughty::hi:

Jak wyglądały gniazda pompek?

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Gumki zmieniałem kilka odpaleń wcześniej. Dopiero jak bede miał pewność że wtryski są dobre, założe kolejne nowe gumki i śruby. Uważam że nowe uszczelki po 30 minutach pracy silnika nie zużyły się. Gniazda trochę wytarte. Narazie szukam pompowtrysków w miarę przystępnej cenie:)

Opublikowano

Kiba1 a powiedz jakie masz objawy dokładnie ? :)

Opublikowano

Gumki mogly byc dobre tylko w chwili przed zalozeniem, a podczas wkladania (jezeli gniazda wyrobione i nie przeszlofowane) mogly sie o te ostre krawedzie delikatnie poprzycinac itd.

Opublikowano

Objawy mam takie że podczas przyspieszania trzęsie się samochód przy ruszaniu również problem z trzęsieniem.

Gniazda przeszlifowałem przed pierwszym montażem,zawsze oglądam gumki przed kolejnym montażem pompowtrysków. Tak jak pisałem wcześniej zakładałem nowe gumki auto odpalałem na 5 min do sprawdzenia bloków i zmieniałem miejsca pompek lub pompki i kolejna próba w sumie 30 minut pracy silnika. gumki nie stracą swoich właściwośći elastycznych po takim czasie, a jeśli nie widać na nich przetarć po wyjęciu to uważam że są ok.


Znalazłem na jakimś forum vw ze bipy w bloku 23 nie mogą przekraczać 30 jednostek powyżej oznacza przytarte pompki a silniki powyżej 2005r mają granicę w 23 bloku 60 jednostek. U mnie w dwóch pompkach przekroczona jest ta granica. Myślałem też o zastosowaniu środka do czyszczenia wtrysków LIQUI MOLY, jest dużo pozytywnych opini podobno obniżają się wartości w 13 i 23 bloku i silnik przestaje drgać na wolnych obrotach. Tylko że podobno krótko trwały ten zabieg,może próbował ktoś kiedyś?

Opublikowano

W golfie tez mialem koedys takie poszarpywanie wlasnie podczas przyspieszania, bylo to wyczuwalne zwlaszcza w dolnych obrotach, postanowilem, ze od razu zaloze mocniejsze pompki niz mialem, zrobiona korekta - szarpania brak i auto zaczelo plynnie przyspieszac i zapiedralac, jak nalezy. :D

Opublikowano

Witam chcial bym sie podpiac pod temat jezeli bedzie to ok .kupilem swoje autko 3 lata temu i od tamtej pory mam problemy lecz po tylu wkladach swojej pracy i kasy szkoda sprzedac zaczelo sie od pompowtryskow moj mechanik powiedzial ze jak wymieniac to wszystkie a nie jeden,po wymienie tych pomp auto chodzilo ale bulgotalo i trzaslo mechanik powiedzial ze to 2 masa wymienilem auto dalej trzasla lecz troszke mniej i zas mechanik powiedzial ze to poduszki skrzyni i silnika wymienilem ,auto dalej bulkocze lecz juz tak nie trzesie pojechalem znowu z autem do mechanika spytac czy jego zdaniem auto dobrze chodzi podpial pod komp.i powiedzial ze wszystko jest ok prosze o pomoc nieznam sie na podlaczeniu vag,a i takie tam moze gdybym pojechal do ASO to moze cos powiedza wiecej ? dziekuje za kazda odpowiedz

Opublikowano

Może być niskie ciśnienie paliwa zasilającego pompki.

Z którego roku jest ten silnik ?

Co się z nim dzieje ?

Opublikowano

Rok 2004 a więc pompki już po modernizacji ma (dokładnie te, co AWX posiada).

Co z silnikiem się dzieje? W sumie nic szczególnego, dobrze odpala, jeździ. Czasem ma wiąkszą moc a czasem mniejszą. Aktualnie przejechane ma 181 tys km, w momencie zakupu 173 tys km. Od zawszze takie bipy na minusie byly. Korekcje tez super nie sa i na jednym garnku podbija czasami do -1.00, zwykle kolo 0.8.

Myślę nad regulacją pompek i ewentualnie jeszcze nad wymianą gumek. Samochód do momentu zakupu przeze mnie jeździł w trybie long life na oleju Elf 0w-30, olej wymieniany zwykle po 25-28 tys km.

U mnie zalany Motulem 5w-40.

Opublikowano

A2 to całkiem fajne autko do jazdy, ale jeżeli chodzi o naprawy to już nie koniecznie :decayed:

Zastosowano w nim sporo ciekawych i nowatorskich rozwiązań , problemem jest mocna ciasnota i bardzo utrudniony dostęp do ważnych elementów silnika .

Jak byś chciał konkretnych porad dotyczących tego modelu, to tutaj masz forum A2:

http://audia2.fora.pl/

Opublikowano

Znam to forum, jestem jednym z najaktywniejszych użytkowników tam :-)

A to prawda, samochód fajny ale wymiana rozrządu w nim to była masakra...

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Koledzy szukam do swojego małyszka pompowtryskow.

Znalazłem z takim wykresem po teście.

Co sądzicie w jakiej kondycji są?

Ja nie potrafię po wydruku ocenić w jakim są stanie.

Pozdrawiam.

http://www.directupload.net/file/d/4090/x2o2raev_jpg.htm

Edytowane przez piotrka
Opublikowano

Dla potomnych.Jeśli są problemy z pompowtryskami.Po sprawdzeniu i uszczzelnieniu pompowtrysków.Można sprawdzić ciśnienie na tłokach w miejsce świec wkręcamy manometr, odłączamy wiązkę z tylu silnika która idzie do pompowtrysków i kręcimy rozrusznikiem. Ja miałem wszędzie 28 a na pierwszym 26.Dalej można sprawdzić ciśnienie pompy vacum odkręcamy śrubkę na imbus, w jej miejsce wkręcamy miernik odpalamy i na jałowym powinno być 4,5 bara a przy 3tyś obrotów 7,5 u mnie było książkowo, można by to sprawdzić również podczas jazdy. Następnie możemy sprawdzić prawidłową przewodność listwy i instalacji pompowtrysków, musimy dostać się do kompa na podszybiu, odłączyć akumulator odłączyć 2 wtyczki i w mniejszej z nich jest 5 grubszych pinów jeden z nich prawy dolny to masa pompowtrysków a 4 kolejne to wtryski i miernikiem sprawdzamy rezystację omy powinna być 0,8-1oma u mnie wszędzie było 0,9. Następnie możemy podmienić komputer tylko musi być taki sam i trzeba znać pin swojego i drugiego na podmiankę. U mnie po tych poszukiwaniach i w między czasie jeszcze była wymiana dwumasy i przegubu wewnętrznego bez efektu. Na koniec wymieniłem wałek rozrządu z popychaczami i panewkami, dopiero po tym zabiegu poprawiła się praca silnika. Mam nadzieję że komuś pomogłem lub choćby ułatwię poszukiwania usterek.

Opublikowano

Panowie opisze dokładnie objawy silnik 1.9 tdi 130 AWX, objawy to szarpanie autem (przyśpieszanie i jazda w stałym zakresie obrotów) wcześniej na ciepłym teraz już na zimnym (ale mniej), zapalanie się kontrolki esp + jednoczesne pogorszenie pracy silnika dzieje się tak do 2,5 tys obrotów, na każdym biegu, po przekroczeniu tych obrotów silnik pracuje normalnie, ma kopa. dodam jeszcze że zimny odpala elegancko, mechanik wymienił 1 pompke - wyrównała się praca ciepłego silnika, lecz po jakichś 300 km problem z szarpaniem podczas jazdy wrócił ze zdwojoną siłą. gdzie może leżeć przyczyna tego problemu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...