Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po jakim czasie silnik przy mrozach 10-15 st.C osiąga 90st


miikii

Rekomendowane odpowiedzi

Temp -16 st trasa 100 km, nowy termostat i świece chłodnica nie zasłonięta. Klimatronik auto 21.5 st, po ok 20 km jadąc 110-120km/h osiągnął 90 st . Jadąc poniżej 100km/h temperatura spadała do ok 75-80 st

Ja tak miałem przed wymianą czujnika temperatury wody po wymianie czujnika jak ręką odjął po 10km przy -15st C 90st na zegarze i nawet nie drgnie:wink:

Sprawdź czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp -16 st trasa 100 km, nowy termostat i świece chłodnica nie zasłonięta. Klimatronik auto 21.5 st, po ok 20 km jadąc 110-120km/h osiągnął 90 st . Jadąc poniżej 100km/h temperatura spadała do ok 75-80 st

Ja tak miałem przed wymianą czujnika temperatury wody po wymianie czujnika jak ręką odjął po 10km przy -15st C 90st na zegarze i nawet nie drgnie:wink:

Sprawdź czujnik

Dokladnie. Po rozgrzaniu nie ma prawa spasc nawet stojac na swiatlach. Nawet dzis sprawdzalem u siebie. -12 rozgrzal sie po 10 km w 12 minut. Pol drogi miasto 60 i potem 100. Obroty max 2200 klima na auto 19 stopni. Brak oslon silnika na gorze i dole. Termostat i plyn ori aso roczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że wczoraj przy -10 st powrót tą samą trasą 100 km i cały czas trzymał 90st.

Miesiąc temu termostat wymieniłem na nowy firmy "Gates"

Sugerujecie że mam uwalony termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki termostat i jaki czujnik temperatury wody ja u siebie wymieniałem czujnik i termostat wszystko ori zakupione w ASO i zero problemów 90st.C mam po przejechaniu 10km i włączonym ogrzewaniem na maxa przy obecnych mrozach -10\-18st.C i nie ma prawa się wskazówka ruszyć:grin:

nie wierze:wink:

---------- Post dopisany at 09:23 ---------- Poprzedni post napisany at 09:18 ----------

Temp -16 st trasa 100 km, nowy termostat i świece chłodnica nie zasłonięta. Klimatronik auto 21.5 st, po ok 20 km jadąc 110-120km/h osiągnął 90 st . Jadąc poniżej 100km/h temperatura spadała do ok 75-80 st

to coś nie tak nie powinna spadać do 75C.

ostatnio -18C klimatronik na HI na maxa , ślizgawka tak że obroty 1600-1800 i delikatna jazda po 20km już 92C i całą droge trzyma , podczas przejazdu w mieście spada do 87C .

zanim sie silnik nie nagrzeje to jak dasz na HI to nie ma bata zeby sie nagrzało do 90stopni:whistling: tymbardziej w takich obrotach chyba że auto garazujesz, bo takie przemorżone parenaście godzin na takich mrozach jak były to nie realne co piszesz

Byle postój tempaeratura spada, jak auta nie kręcisz na obrotach to temperatura bardzo wolno rosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytalem podpisuje sie pod efektem calkowitego wylaczenia nawiewu i energicznej jazdy i bedzie 90 (na chwile)

Ostatnio zrobilem 20km tak do 60km/h i moglem zapomniec o stanie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemów 90st.C mam po przejechaniu 10km i włączonym ogrzewaniem na maxa przy obecnych mrozach -10\-18st.C i nie ma prawa się wskazówka ruszyć:grin:

nie wierze:wink:

---------- Post dopisany at 09:23 ---------- Poprzedni post napisany at 09:18 ----------

Temp -16 st trasa 100 km, nowy termostat i świece chłodnica nie zasłonięta. Klimatronik auto 21.5 st, po ok 20 km jadąc 110-120km/h osiągnął 90 st . Jadąc poniżej 100km/h temperatura spadała do ok 75-80 st

to coś nie tak nie powinna spadać do 75C.

ostatnio -18C klimatronik na HI na maxa , ślizgawka tak że obroty 1600-1800 i delikatna jazda po 20km już 92C i całą droge trzyma , podczas przejazdu w mieście spada do 87C .

zanim sie silnik nie nagrzeje to jak dasz na HI to nie ma bata zeby sie nagrzało do 90stopni:whistling: tymbardziej w takich obrotach chyba że auto garazujesz, bo takie przemorżone parenaście godzin na takich mrozach jak były to nie realne co piszesz

Byle postój tempaeratura spada, jak auta nie kręcisz na obrotach to temperatura bardzo wolno rosnie

Dobrze piszesz Kowi ja też się nie zgodzę , że po 10km ktoś ma ciepło ,. ale u mnie auto po przestoju 16 lub więcej godzin , chłodnica zasłonieta , i dopiero po 20-25km 90c ja Klimatronik ustawiam na HI ale nawiew na 2 kreseczki tylko i złapie 90C ale po przejechaniu 5-7km masz tylko 50 , potwierdzone wielokrotnie przez kilka zim .ale wystarczy że zaczniesz hamować silnikiem dłuższy zjazd z góry i temperatura leci na łeb na szyje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam to i nasuwa mi się jedno pytanie jeśli szyby nie są oszroniałe lub zaparowane to po czorta ustawiać klimatronik na HI przecież gdy na dworze -15 to nawet powietrze + 19 wydaje się być gorącym szyby i tak odparują a nam będzie ciepło. Ja sądzę, że klimatronik to mądre urządzenie lecz zimą trzeba mu troszkę pomocy udzielić i samemu regulować sobie nawiewy i siłę nadmuchu ponieważ albo mamy ciepło w aucie nie dotykając niczego (Auto na klimatroniku) i silnik nie dogrzany przez dłuższy odcinek drogi, albo my mamy w miarę ciepło i silnik dogrzewa się szybciej. Pewnie wymyślając zachowanie klimatronika przy - 18 nikt nie myślał o tym aby dogrzewać silnik tylko o wygodzie pasażerów. Ja zawsze ustawiam sobie nadmuch na początku na 1-2 kreski do tego temp +19 no i oczywiście w b6 i chyba b7 należy wyłączyć ECON (dioda nie pali się) wówczas działa nagrzewnica elektryczna do aż do temperatury płynu +70. Ależ wywód się z tego zrobił:grin: Temperatura podczas dłuższego postoju i włączonego ogrzewania spadnie lecz zaraz po ruszeniu jest pion na wskaźniku :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogole to auto ma sluzyc nam a nie odwrotnie... Ja mam zawsze klime na auto i nie interesuje mnie jak dmucha. Ustawiam na 18 bo w kurtce i tak cieplo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki termostat i jaki czujnik temperatury wody ja u siebie wymieniałem czujnik i termostat wszystko ori zakupione w ASO i zero problemów 90st.C mam po przejechaniu 10km i włączonym ogrzewaniem na maxa przy obecnych mrozach -10\-18st.C i nie ma prawa się wskazówka ruszyć:grin:

nie wierze:wink: ......

a ja jest skłonny uwierzyć...pod warunkiem ,że auto przez chwilę tylko jedzie do obrotów 2k ,a po chwili spokojnie lata w zakresie 2,5-3k ...i nie śmiga na 4 biegu 50 tylko 80 :wink:....mi sie klekot szybko grzeje ...ale jadę tak by "nie zgasł " :wink::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki termostat i jaki czujnik temperatury wody ja u siebie wymieniałem czujnik i termostat wszystko ori zakupione w ASO i zero problemów 90st.C mam po przejechaniu 10km i włączonym ogrzewaniem na maxa przy obecnych mrozach -10\-18st.C i nie ma prawa się wskazówka ruszyć:grin:

nie wierze:wink: ......

a ja jest skłonny uwierzyć...pod warunkiem ,że auto przez chwilę tylko jedzie do obrotów 2k ,a po chwili spokojnie lata w zakresie 2,5-3k ...i nie śmiga na 4 biegu 50 tylko 80 :wink:....mi sie klekot szybko grzeje ...ale jadę tak by "nie zgasł " :wink::decayed:

Panowie nie wiem jak u was ale w moim przypadku auto garażowane jak wyjeżdżam na zewnątrz -10\-18stC jazda pół na pół miasto trasa odcinek jakieś 20km i po 10 km na zegarze 90st C styl jazdy normalny od 2000tys do 3000tys obrotów podczas postoju także temperatura nie spada. Włączone nawiew na przednią szybę oraz w kabinie na 21st C

Dodam że przed wymianą czujnika temperatury wody też mi tak temperatura skakała przy ostrych mrozach:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas nagrzewania zależy od obrotów silnika, poniżej 2000 ciężko jest osiągnąć 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja zaleca trzymać klimatronic na automacie. Temperaturę spokojnie na 21-22 i tyle spokojnie wystarczy. Na oszronione szyby włącza się ogrzewanie tylnej oraz tryb odszraniania. Po to jest ten tryb auto zeby z niego korzystać, wbrew pozorom nie jest taki głupi-uruchamianie grzałki na przykład.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przetestowałem jadąc do pracy -10 st..auto stało 24 h na mrozie -13 do -8 w dzień ....po 5 km miałem płyn 90 st ,a po 7 km miałem również olej na jakichś 70-75 st.

nawiew 1 kreska 23,5 st ustawione

ale może być ,że v-ka szybciej się grzeje...nie wiem...tego nie powiem :wink:

ale może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno inaczej benzyniak a ropniak.

Benzyna jeszcze szybciej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp -15C climatronic ustawiony na 23 (plus nawiew na przednią szybę), temp silnika 90C po ok. 10km spokojnej jazdy :kox: i potem cały czas 90C :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temp -15C climatronic ustawiony na 23 (plus nawiew na przednią szybę), temp silnika 90C po ok. 10km spokojnej jazdy :kox: i potem cały czas 90C :naughty:

:thumbup1: brafo,chlodnice masz moze czyms przysłonieta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...