Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Alternator nie doładowywuje nowego Boscha 77Ah 780A


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, mam nowy (4m-ce) akumulator S5 Bosch 77Ah 780A. Auto zimuje w garażu a mimo to po 2 dniach postoju rozrusznik słabo zakręcił. Dziś podłączyłem go pod prostownik w celu doładowania. Co może być przyczyną, że nowy akumulator nie daję sobie rady w moim aucie?

Poprzedni aku to 9letni oryg. Auto ostatnio jeździ tylko po mieście krótkie przebiegi. No i w poprzednim roku dołożone Bose(dużo używane), Rns-e, BT, zmieniarka CD i nic więcej przy elektryce nie grzebane. No i przy montażu aku klemy dobrze wyczyszczone i nasmarowane wazeliną były, alternator niby był OK. Aha mam jeszcze tryb skandynawski świateł.

Czy to wina za małego alternatora do 780A, przy przebiegach w koło komina i będę musiał go doładowywać co jakiś czas, czy może coś jest nie tak?

Opublikowano

"alternator niby był OK" tzn jest ok czy był ok? :wink: sprawdź jeszcze alternator , noi świece.

Opublikowano

Alternator był sprawdzany przez znajomego elektryka we wrześniu przy wymianie starego oryg. A świece były zmieniane zeszłej zimy. Silnik pali bardzo dobrze(ewidentnie rozrusznik przymulił się słabym prądem)

Opublikowano

a ile stopni w garażu . tdi zawsze będzie na zimnym " słabiej " kręcił. mój stoi na dworze , no to po nocy np muszę go przytrzymać te 4sek.

Opublikowano

A jakie ładowanie pokazuje miernik ?

Opublikowano
a ile stopni w garażu . tdi zawsze będzie na zimnym " słabiej " kręcił. mój stoi na dworze , no to po nocy np muszę go przytrzymać te 4sek.

Nie wiem, około 10 st. więcej niż na dworze.

A jakie ładowanie pokazuje miernik ?

Miernika nie mam i nie wiem jakie jest na dzień dzisiejszy.

Wiem, że podłączyłem go pod stary prostownik i pokazywał 7-8 po godz. jest 2,5-2,6, a prąd ładowania jest około 5mA

Opublikowano

By wyeliminować alternator, sprawdź prąd ładowania.

To pierwsze co powinieneś wykonać.

Opublikowano

Ok. Jutro podjadę i sprawdzę. Dzięki

---------- Post dopisany 30-01-2014 at 19:37 ---------- Poprzedni post napisany 29-01-2014 at 19:44 ----------

No i byłem u elektryka i twierdzi, że ładowanie jest wzorowe. Powiedział, że co dwa tygodnie należy podładowywać akumulator przy takiej eksploatacji, że to normalne i nic mu nie będzie. Oraz, że wielkość akumulatora tu nie ma znaczenia. Ma rację?

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu sprawdził pobór prądu w stanie uśpienia. Może jest coś źle podłączone i kradnie prąd na postoju.

Opublikowano

Oczywiście,że nie ma. Czy elektryk sprawdził prąd czy napięcie ładowania? Musisz sprawdzić czy auto nie pobiera zbyt dużo prądu na postoju, to może być przyczyna.

Opublikowano

Jak sprawdzić pobór w stanie uśpienia, zrobi mi to od ręki?

Czy prąd czy napięcie to nie wiem ale coś mówił o 14,7 voltów?

Opublikowano

Sporo tematów o tym już było i wszystko napisane.

Przepatrz dział, znajdziesz.

Opublikowano

Kupiłem miernik i wyszło 0,11-0,12 na mierniku ustawionym na 10A, to jest za dużo czy OK?

Opublikowano

Ostatnio też mi się trafił taki elektro master klient ze sam audio dłubał i....

Działając bez kluczyka czyli pomijając stacyjke cały czas brało prąd. Dodatkowo zasilił wzmak na stałe a nie przez radio i taka całość w 2 dni na mrozie robiła mu psikusa. ;-)

Opublikowano

Pobór prądu należy sprawdzić po uśpieniu MK - czyli jak zgaśnie przycisk awaryjnych. Najlepiej mieć zamknięte wszystkie drzwi (maskę i drzwi można oszukać zamykając zamek śrubokrętem. Jeśli po uśpieniu MK będziesz miał taki pobór to masz rozwiązanie problemu. Ewentualnie od razu powiedz skąd brałeś zasilania dokładanych elementów. Najlepiej robić wg schematów, tak jak ori. Jednak nie wszyscy na forum to stosują.

Opublikowano

Mierzyłem pobór po 3godz. od zamknięcia auta z pilota, maska była uchylona. Po jej otwarciu zdjąłem klemę -. Wpiąłem miernik i do 30sek. było 2,7A później schodziło aż do 0,11A po 1min. Alarmu nie mam ale mrugała dioda w drzwiach. Sprzęt podłączał forumowicz który się na tym zna, więc liczę, że tu jest ok. Podejrzewam 2 rzeczy, CB radio które sam podłączałem po stacyjce, nie pamiętam do którego bezpiecznika ale jutro sprawdzę. No i sam lutowałem wtyczkę Bose ściśle według instr. z forum.

Jeszcze raz zmierzyć?

Aha, kiedyś kilka razy przy uchylaniu drzwi kierowcy miałem wrażenie, że głośnik przestaję grać na chwilę i dwa razy przyuważyłem, że po zamknięciu dioda nie mruga.

Opublikowano

jeśli CB po stacyjce to nie ma znaczenia.

Do sprawdzenia kable w gumowej przelotce od drzwi.

Zamieść tutaj te schematy albo daj link to zobaczymy co namodziłeś.

Opublikowano
Mierzyłem pobór po 3godz. od zamknięcia auta z pilota, maska była uchylona. Po jej otwarciu zdjąłem klemę -. Wpiąłem miernik i do 30sek. było 2,7A później schodziło aż do 0,11A po 1min. Alarmu nie mam ale mrugała dioda w drzwiach. Sprzęt podłączał forumowicz który się na tym zna, więc liczę, że tu jest ok. Podejrzewam 2 rzeczy, CB radio które sam podłączałem po stacyjce, nie pamiętam do którego bezpiecznika ale jutro sprawdzę. No i sam lutowałem wtyczkę Bose ściśle według instr. z forum.

Jeszcze raz zmierzyć?

Aha, kiedyś kilka razy przy uchylaniu drzwi kierowcy miałem wrażenie, że głośnik przestaję grać na chwilę i dwa razy przyuważyłem, że po zamknięciu dioda nie mruga.

Z tym poborem spoczynkowym tragedii nie masz, po trzech dniach ucieknie 8 ah, a połowę pojemności zdrowego aku stracisz dopiero po dwóch tygodniach, problem będzie jak aku już ledwo zipie :whistling::decayed:

Brak mrygania diody w drzwiach i przerwy w działaniu głośników świadczą o przełamaniu wiązki w miejcu przejścia z nadwozia do drzwi :naughty:

P.S. Tego BOSE przy takiej eksploatacji jak opisujesz to bym wcale nie włączał przy dużych mrozach :whistling:

Opublikowano
Z tym poborem spoczynkowym tragedii nie masz, po trzech dniach ucieknie 8 ah, a połowę pojemności zdrowego aku stracisz dopiero po dwóch tygodniach, problem będzie jak aku już ledwo zipie :whistling::decayed:

Brak mrygania diody w drzwiach i przerwy w działaniu głośników świadczą o przełamaniu wiązki w miejcu przejścia z nadwozia do drzwi :naughty:

To są tylko wyliczenia. Miałem u siebie taki pobór na postoju i w zimie po dwóch dniach samochód słabo kręcił (na kilkuletnim akumulatorze). U mnie okazało się że Niemiec przełączył sobie zestaw głośnomówiący na stałe zasilanie.

Kolega musi poszukać co u niego kradnie prąd. Normalnie powinien mieć ok 0,03 A

Dobrym sposobem jest wyciąganie bezpieczników po po kolei. Proponuję zacząć od tych obwodów do których kolega się wpinał. Chyba że podłączył się gdzieś poza bezpiecznikami, ale to już sam powinien wiedzieć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...