egon_81 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Panowie, mam nowy (4m-ce) akumulator S5 Bosch 77Ah 780A. Auto zimuje w garażu a mimo to po 2 dniach postoju rozrusznik słabo zakręcił. Dziś podłączyłem go pod prostownik w celu doładowania. Co może być przyczyną, że nowy akumulator nie daję sobie rady w moim aucie? Poprzedni aku to 9letni oryg. Auto ostatnio jeździ tylko po mieście krótkie przebiegi. No i w poprzednim roku dołożone Bose(dużo używane), Rns-e, BT, zmieniarka CD i nic więcej przy elektryce nie grzebane. No i przy montażu aku klemy dobrze wyczyszczone i nasmarowane wazeliną były, alternator niby był OK. Aha mam jeszcze tryb skandynawski świateł. Czy to wina za małego alternatora do 780A, przy przebiegach w koło komina i będę musiał go doładowywać co jakiś czas, czy może coś jest nie tak?
Sherlock Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 "alternator niby był OK" tzn jest ok czy był ok? sprawdź jeszcze alternator , noi świece.
egon_81 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 Alternator był sprawdzany przez znajomego elektryka we wrześniu przy wymianie starego oryg. A świece były zmieniane zeszłej zimy. Silnik pali bardzo dobrze(ewidentnie rozrusznik przymulił się słabym prądem)
Sherlock Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 a ile stopni w garażu . tdi zawsze będzie na zimnym " słabiej " kręcił. mój stoi na dworze , no to po nocy np muszę go przytrzymać te 4sek.
Fido Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 A jakie ładowanie pokazuje miernik ?
egon_81 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2014 a ile stopni w garażu . tdi zawsze będzie na zimnym " słabiej " kręcił. mój stoi na dworze , no to po nocy np muszę go przytrzymać te 4sek. Nie wiem, około 10 st. więcej niż na dworze. A jakie ładowanie pokazuje miernik ? Miernika nie mam i nie wiem jakie jest na dzień dzisiejszy. Wiem, że podłączyłem go pod stary prostownik i pokazywał 7-8 po godz. jest 2,5-2,6, a prąd ładowania jest około 5mA
Fido Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 By wyeliminować alternator, sprawdź prąd ładowania. To pierwsze co powinieneś wykonać.
egon_81 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Ok. Jutro podjadę i sprawdzę. Dzięki ---------- Post dopisany 30-01-2014 at 19:37 ---------- Poprzedni post napisany 29-01-2014 at 19:44 ---------- No i byłem u elektryka i twierdzi, że ładowanie jest wzorowe. Powiedział, że co dwa tygodnie należy podładowywać akumulator przy takiej eksploatacji, że to normalne i nic mu nie będzie. Oraz, że wielkość akumulatora tu nie ma znaczenia. Ma rację?
bobikos Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Ja bym na Twoim miejscu sprawdził pobór prądu w stanie uśpienia. Może jest coś źle podłączone i kradnie prąd na postoju.
karolas123321 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Oczywiście,że nie ma. Czy elektryk sprawdził prąd czy napięcie ładowania? Musisz sprawdzić czy auto nie pobiera zbyt dużo prądu na postoju, to może być przyczyna.
egon_81 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2014 Jak sprawdzić pobór w stanie uśpienia, zrobi mi to od ręki? Czy prąd czy napięcie to nie wiem ale coś mówił o 14,7 voltów?
Fido Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Sporo tematów o tym już było i wszystko napisane. Przepatrz dział, znajdziesz.
egon_81 Opublikowano 1 Lutego 2014 Autor Opublikowano 1 Lutego 2014 Kupiłem miernik i wyszło 0,11-0,12 na mierniku ustawionym na 10A, to jest za dużo czy OK?
rico37p Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Tak, to jest za duży pobór. Powinno być mniej.
POWER-KRIS Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Ostatnio też mi się trafił taki elektro master klient ze sam audio dłubał i.... Działając bez kluczyka czyli pomijając stacyjke cały czas brało prąd. Dodatkowo zasilił wzmak na stałe a nie przez radio i taka całość w 2 dni na mrozie robiła mu psikusa. ;-)
bobikos Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Pobór prądu należy sprawdzić po uśpieniu MK - czyli jak zgaśnie przycisk awaryjnych. Najlepiej mieć zamknięte wszystkie drzwi (maskę i drzwi można oszukać zamykając zamek śrubokrętem. Jeśli po uśpieniu MK będziesz miał taki pobór to masz rozwiązanie problemu. Ewentualnie od razu powiedz skąd brałeś zasilania dokładanych elementów. Najlepiej robić wg schematów, tak jak ori. Jednak nie wszyscy na forum to stosują.
egon_81 Opublikowano 1 Lutego 2014 Autor Opublikowano 1 Lutego 2014 Mierzyłem pobór po 3godz. od zamknięcia auta z pilota, maska była uchylona. Po jej otwarciu zdjąłem klemę -. Wpiąłem miernik i do 30sek. było 2,7A później schodziło aż do 0,11A po 1min. Alarmu nie mam ale mrugała dioda w drzwiach. Sprzęt podłączał forumowicz który się na tym zna, więc liczę, że tu jest ok. Podejrzewam 2 rzeczy, CB radio które sam podłączałem po stacyjce, nie pamiętam do którego bezpiecznika ale jutro sprawdzę. No i sam lutowałem wtyczkę Bose ściśle według instr. z forum. Jeszcze raz zmierzyć? Aha, kiedyś kilka razy przy uchylaniu drzwi kierowcy miałem wrażenie, że głośnik przestaję grać na chwilę i dwa razy przyuważyłem, że po zamknięciu dioda nie mruga.
bobikos Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 jeśli CB po stacyjce to nie ma znaczenia. Do sprawdzenia kable w gumowej przelotce od drzwi. Zamieść tutaj te schematy albo daj link to zobaczymy co namodziłeś.
piotrsob1 Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Mierzyłem pobór po 3godz. od zamknięcia auta z pilota, maska była uchylona. Po jej otwarciu zdjąłem klemę -. Wpiąłem miernik i do 30sek. było 2,7A później schodziło aż do 0,11A po 1min. Alarmu nie mam ale mrugała dioda w drzwiach. Sprzęt podłączał forumowicz który się na tym zna, więc liczę, że tu jest ok. Podejrzewam 2 rzeczy, CB radio które sam podłączałem po stacyjce, nie pamiętam do którego bezpiecznika ale jutro sprawdzę. No i sam lutowałem wtyczkę Bose ściśle według instr. z forum. Jeszcze raz zmierzyć? Aha, kiedyś kilka razy przy uchylaniu drzwi kierowcy miałem wrażenie, że głośnik przestaję grać na chwilę i dwa razy przyuważyłem, że po zamknięciu dioda nie mruga. Z tym poborem spoczynkowym tragedii nie masz, po trzech dniach ucieknie 8 ah, a połowę pojemności zdrowego aku stracisz dopiero po dwóch tygodniach, problem będzie jak aku już ledwo zipie Brak mrygania diody w drzwiach i przerwy w działaniu głośników świadczą o przełamaniu wiązki w miejcu przejścia z nadwozia do drzwi P.S. Tego BOSE przy takiej eksploatacji jak opisujesz to bym wcale nie włączał przy dużych mrozach
bobikos Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Z tym poborem spoczynkowym tragedii nie masz, po trzech dniach ucieknie 8 ah, a połowę pojemności zdrowego aku stracisz dopiero po dwóch tygodniach, problem będzie jak aku już ledwo zipie Brak mrygania diody w drzwiach i przerwy w działaniu głośników świadczą o przełamaniu wiązki w miejcu przejścia z nadwozia do drzwi To są tylko wyliczenia. Miałem u siebie taki pobór na postoju i w zimie po dwóch dniach samochód słabo kręcił (na kilkuletnim akumulatorze). U mnie okazało się że Niemiec przełączył sobie zestaw głośnomówiący na stałe zasilanie. Kolega musi poszukać co u niego kradnie prąd. Normalnie powinien mieć ok 0,03 A Dobrym sposobem jest wyciąganie bezpieczników po po kolei. Proponuję zacząć od tych obwodów do których kolega się wpinał. Chyba że podłączył się gdzieś poza bezpiecznikami, ale to już sam powinien wiedzieć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się