Skocz do zawartości
IGNOROWANY

temperatura lub wskaźniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegoś czasu męczę się z problemem temperatury silnika (A4 B5 AJM).

Zacznę od tego że od jakiegoś czasu mam problem ze wskaźnikami na licznikach, poziom paliwa i temperaturę pokazuje mi z przesunięciem.

Szukam możliwości i osób które to mogą w miarę pewnie naprawić. Zastanawiam się nawet nad ulepszeniem:

http://a4-klub.pl/kupie-23/wymiana-liczników-ewentualnie-tempomat-311654/

Ale nie to jest tematem mojego postu. Tymczasowo sprawdzałem temperaturę na klimatroniku ale ta od ponad miesiąca również wariuje.

Miesiąc temu wymieniłem termostat na nowy wahler i nowy płyn G12 rozrobiony z wodą demineralizowaną. Problem pozostał. Sprawdziłem na VAG temperatury na 01-Engine: 007 i 17-Instruments: 003 były różnice, wymieniłem czujnik na Febi. Różnice pozostały.

Problem polega na tym że na klimatroniku po rozgrzaniu silnika temperatura rośnie czasem nawet do 105 podczas gdy na vagu temp 90 jak w zegarku +/- 2 stopnie. Zdarza się to tylko w trasie i to nie zawsze. Wczoraj np jak mi temp urosła do 105 to już zatrzymałem samochód i przerwa. Ale jakąś godzinę później jechałem dalej i na odcinku ok 70 km było cały czas w przedziale 88-91 stopni. Nie wiem czy to powód chłodu na dworze czy jakiś problem ale chłodnica zimna nawet wczoraj przy 105 stopniach, płyn w zbiorniczku wyrównawczym też zimny.

Aha słyszałem że może pompa wody, ale w kabinie grzanie jest w porządku a pompa była wymieniana z rozrządem 50 tys km temu.

Byłem już w kilku warsztatach, brak rozwiązania. Wszyscy tłumaczą zegarami, błędami klimatronika lub zimnem na dworze.

A ja oszczędzam samochód nie chcąc większej awarii. Pomóżcie proszę. Postaram się dziś albo jutro zrobić logi tylko co najlepiej logować żeby to zdiagnozować?

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego zerknij tu: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ Jest tu opis diagnozy czujnika temp. G2/G62. Z tego, co piszesz, to padnięty masz czujnik temp. płynu. Tam są dwa czujniki w jednej obudowie. Jeden podaje temp. do sterownika silnika, a drugi na licznik, climatronic. Któryś z tych dwóch masz walnięty i stąd te różnice.

Nie kupuj żadnego szajsu typu Febi czy innych tego rodzaju. Czujniki kupuje się tylko oryginalne w ASO. Koszt coś koło 130zł, ale to jest oryginał i pośmigasz na nim trochę.

Opublikowano

Tylko czy to możliwe że nowy czujnik (nawet nie ORI) byłby od początku zepsuty?

Bo że mniej trwały to rozumiem, ale żeby od razu nie działał?

Opublikowano

Niestety nowe części często bywają wadliwe. W szczególności termostaty i czujniki temp.

Opublikowano

Jeśli chodzi o czujniki zamienniki, to beznadziejne są. Ja u siebie zmieniałem ten sam czujnik, co Ty. Od razu kupiłem ORI, żeby nie tracić kasy na jakieś zamienniki. A zrobiłeś sobie diagnozę, jak w tym wątku, co Ci podałem? Jak ją zrobisz, to będziesz wiedział, czy czujnik jest padnięty. Nie kupuj też raczej używanego, bo różnie może być. Lepiej zapłacić te pare groszy więcej i mieć pewność jakości. Jak chcesz, to mogę Ci podać namiary na gościa, co w niższych cenach ma ori części. Tylko dochodzi koszt wysyłki (8zł).

Opublikowano

Nareszie się zebrałem by zrobić i wrzucić logi.

linki poniżej:

Logi dynamiczne

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 010 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 008 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Logi statyczne:

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 014 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Dajcie znać czy coś Wam te dane mówią bo mi niewiele.

Z góry dzięki za pomoc.

Czy te logi są czytelne? czy wyniki są w porządku?

---------- Post dopisany 28-02-2014 at 11:15 ---------- Poprzedni post napisany 21-02-2014 at 16:36 ----------

Coś nie tak z tymi wynikami?

Brakuje czegoś czy w innej formie powinienem to zamieścić?

---------- Post dopisany 16-04-2014 at 12:41 ---------- Poprzedni post napisany 28-02-2014 at 11:15 ----------

Wymieniłem czujnik na ORI i przez 2-3 dni było super. Niestety po dwóch dniach problem wrócił. Już sam nie wiem czy samochód mi się przegrzewa czy tylko wskaźniki wariują na desce i na klimatroniku na 49 kanale razem. Czy oba wiatraki na chłodnicy powinny się kręcić ciągle? zauważyłem raz jak na klimatroniku doszło do 105 stopni że tylko prawy wiatrak działał, płyn w zbiorniczku wyrównawczym był nadal chłodny, chłodnica zimna. wężyk po prawej stronie gorący. Jak mogę jeszcze poznać/ sprawdzić co jest nie tak?

Wymieniłem już płyn i termostat, czujnik dwa razy. Nadal jest jakiś problem.

Nie odczuwam zmian w pracy silnika czy to jest 90 czy 105 na blacie. Silnik pracuje ładnie i równo.

Czy jak by temperatura faktycznie była za duża nie zapaliłaby się jakaś lampka kontrolna?

---------- Post dopisany at 12:42 ---------- Poprzedni post napisany at 12:41 ----------

Może przeprowadzić jakieś logowanie? tylko który kanał logować żeby coś się dowiedzieć? A może coś w sterowniku jest nie tak albo jakieś zwarcie? Jak sprawdzić błędy klimatronica?

Opublikowano

kolego mam ten sam problem i tez z tym walcze, na pewno to nie wina czujnika bo juz to przerabialem, wedlug mnie problem lezy w zegarach, zapewne posiadasz 1/2 fis jagera.

wydaje mi sie ze temperatura na climatronicu w kanale 49 pochodzi z zegarow, stad tez takie wskazania.

ja zaczalbym od wymiany zegarow

Opublikowano

dokładnie, mam 1/2 fis chciałbym zmienić na pełny choćby przez właśnie mniejszą zawodność tych zegarów.

Co do obecnych mam przesunięcie wskaźników i wiem że są do wymiany/naprawy ale myślałem że klimatronic pobiera bezpośrednio z czujników. A jak mogę badać obserwować auto żeby mieć pewność że mimo iż wskaźnik wskazuje za wysoką temperaturę, tak naprawdę jest ona w porządku? Jest jakiś sposób?

Opublikowano

jedynie vagiem odczytasz

Opublikowano

Wejdź w sterownik silnika i w jego bloki wartości mierzonych. Poskacz po kanałach, bo nie pamiętam teraz który to i znajdziesz kanał opisany jako coolant temp. To będzie wartość temperatury z czujnika. I porównaj z ta na klimatroniku i na desce. Wtedy będziesz wiedział czy się przegrzewa.

Opublikowano

udało mi się trochę posprawdzać moją Audi i tak do temperatury 45-48 temperatura z VAG 01-Engine: 007 i z klimatronic'a była taka sama później zaczęła się rozchodzić. Ale na 01-Engine: 007 doszła do 90 i wahasła się +/- 1 stopień a na klimatronicu wahania były większe od 90 do 98. Poi zatrzymaniu sprawdziłem też kanał 17-Instruments: 003 i tam temperatura była jak na klimatronicu. Na wskaźniki nawet nie patrzę bo już dawno mam na nich przesunięcie. Zawsze się klimatronic'iem sugerowałem.

Opublikowano

Na pewno czujnik do wymiany na ori, bo jak są rozbieżności, to innej opcji nie widzę. Silnik się raczej nie grzeje, chociaż biorąc pod uwagę jakość czujnika, to pewności też nie ma. Wymienisz czujnik, zrobisz/wymienisz licznik i będzie wszystko hulać.

Opublikowano

czujnik wymieniłem na ORI tydzień temu.

Jechałem teraz dłuższą trasą i sprawdzałęm trochę vagiem.

Oto wyniki:

01-Engine: 007 pierwsze 20 km po rozgrzaniu 89-90 później 93-96 więc chyba nadal coś nie tak jechałem cały czas w trasie 2000-3000 obrotów.

17-Instruments: 003 tu wartości podać za bardzo nie mogę bo szalały ale od 88 do 105 w sumie na początku a później były podobne do wskazań sterownika silnika ok 94-95

Powtarzam wymieniałem czujnik na ORI właśnie jakiś tydzień temu.

Chyba teraz muszę się wziąć od drugiej strony. Najpierw naprawić lub wymienić zegary.

Opublikowano

Według tego, co piszesz, to wychodzi na czujnik. Zegary tu nic nie maja do gadania. Info idzie z czujnika na klimatronik, a z klimatronika na zegary, o ile się nie mylę.

Ewentualnie walniety panel Klimy. A czujnik kupiłeś identyczny? Było kilka rodzajów. Czarny z białym paskiem, niebieski i zielony. Trzeba kupić identyczny, jaki był, bo inaczej będzie działał nieprawidłowo.

Opublikowano

Identyczny, zielony. Może faktycznie klimatronic. Ale zegary i tak muszę zrobić żeby chociaż tyle wiedzieć że to jest dobrze. A później będę dalej szukał. W styczniu kupowałem jeden czujnik (febi) temperatura zachowywała się podobnie. Teraz wymieniłem na ORI. Problem nadal taki sam.

---------- Post dopisany 15-05-2014 at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany 19-04-2014 at 16:39 ----------

Witam,

wczoraj odebrałem samochód z naprawy liczników. Oczywiście standardowa dla tych liczników chyba, wymiana procesora motoroli.

Od tej pory zrobiłem z 50km i narazie temperatura w normie 89-92, przy wyższych obrotach na chwile pojawiło się 93 ale na zegarach ładnie trzyma 90 po nagrzaniu. Poinformuję za jakiś czas jak więcej pojeżdżę jak dalej w tym temacie.

---------- Post dopisany 19-05-2014 at 08:59 ---------- Poprzedni post napisany 15-05-2014 at 09:20 ----------

Potwierdzam jeszcze po przejechaniu kilkuset kilometrów temperatura cały czas 89-92 jak przejechałem kilka kilometrów to momentami wzrastała do 93, 94. Ale przy obrotach 3tys i trochę ponad to zdaje się normalne. Ponad tą temperaturę nie wychodziło.

Jak by ktoś jeszcze potwierdził że tak jest w normie to możemy zamknąć ten temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...