riki_tiki Opublikowano 7 Lutego 2014 Opublikowano 7 Lutego 2014 Witam Przejrzałem tysiące a może nawet tuziny podobnych przypadków na forum i nic nie znalazłem więc piszę... Auto to nowy nabytek, AVF Avant Quattro 2003r, podczas ostatnich mrozów ciężko palił, sprawdziłem co mogłem (obydwie pompy OK, świece OK, pompki vagiem OK) i co zauważyłem: przy temp zew ok 0*C napięcie na świecach jest 0,5 sek i znika, dosłownie mignie tylko, po odpięciu czujnika temp G62 jest identycznie. Oczywiście w obudowie ECU bezpiecznik 80A w porządku, przekaźnik 202 podmieniałem z mojego starego poczciwego AFNa i żadnej różnicy więc przekaźnik można wykluczyć. VAG nie pokazuje żadnych błędów. Jeśli idzie o ciężkie palenie to podejrzewam jeszcze uszczelnienia pompek i chyba je wymienię, ale w ten sposób grzejące świece na pewno nie pomagają w rozruchu. Poradźcie jak to ugryźć. ---------- Post dopisany 07-02-2014 at 21:06 ---------- Poprzedni post napisany 06-02-2014 at 23:35 ---------- Czy ktoś pomoże?
elmer80 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Puszcza siwy dym przy odpaleniu na zimno?
Kshyhu87 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Jak wyglądało to odpalanie? Męczył się czy odpalił ale pierwsze sekundy silnik chodził jakby na 3 gary? Pytam bo też dziwny problem mam. Jak auto stoi w garażu 16st pali elegancko. Inaczej wygląda to gdy temperatura jest poniżej 0...
mateusz16 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Puszcza siwy dym przy odpaleniu na zimno? Jeśli puszcza to w czym może być problem?
elmer80 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 A co ma być skoro jest ciepło? Poczekaj na mróz.
elmer80 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 No i? Przecież ECU "wie" że jest ciepło na zewnątrz więc nie grzeje świec.
riki_tiki Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Opublikowano 9 Lutego 2014 Tak, puszcza siwy dym, przy tym trzęsie i chodzi nierówno jak by właśnie był zapowietrzony trochę, dlatego chcę też wymienić uszczelnienia PD. Przy największych mrozach tego sezonu (ok -20) miał naaaaprawdę ciężko zapalić. Zastanawiają mnie te świece, tak jak napisałem wyżej, wydaje mi się że nie działają poprawnie.
elmer80 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Na 100% to jak wyjmiesz świece a jak już wyjmiesz to montuj nowe ngk czy tam beru. Uszczelnienia do wymiany.
riki_tiki Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Opublikowano 9 Lutego 2014 OK, tylko problem tkwi raczej gdzie indziej, opisałem w pierwszym poście sytuacje, chodzi o brak napięcia na świecach
elmer80 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Jest ciepło więc nie będzie długo grzać. Poza tym ECU jest tak zaprogramowany że po zgasnieciu kontrolki w zależności od T wyłącza grzanie świec jeśli silnik jest nie uruchamiany i ponownie grzeje po uruchomieniu w zależności od T. Czyli zakładając że T jest taka sama czas grzania świec na samym zapłonie jest inny niż na uruchomionym silniku.
riki_tiki Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Opublikowano 9 Lutego 2014 Rozumiem, ale jak pisałem robiłem kombinacje z odpinaniem czujnika temp, a z tego co znalazłem na forum jeśli ECU nie widzi temp to traktuje to jako skrajnie niską i grzeje max długo, a u mnie po włączeniu zapłonu napięcie się pojawia na chwilę, mniej niż 1/2 sek, i to niezależnie czy czujnik podłączony czy nie
elmer80 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 Oprócz T silnika jeszcze jest ważna T otoczenia i być może dlatego nie grzeje ale tu nie mam pewności. Druga opcja to walniety przekaźnik i nie "trzyma" prądu.
riki_tiki Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Opublikowano 9 Lutego 2014 Przekaźnik był pierwszym podejrzanym ale podmieniałem na inny sprawny i żadnej zmiany
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się