Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nie wchodza biegi na zapalonym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak w temacie nie wchodzą biegi na zapalonym silniku a jak zgaszę to wszystkie biegi można wbic

wczoraj miałem taki przypadek ale pomęczyłem trochę pedał sprzęgła i normalnie mogłem zmieniać biegi dojechałem do domu i aż do rana dzisiejszeo dnia auto stało odpalam a tu klops zaden bieg nie wejdzie musiałem się przesiasć do seata on jak zwykle pali i jedzie :hi:

Jak wbiję na przykład 1 (2,3,4,5,6,r, nie gra roli ) bieg na zgaszonym i usiłuję odpalić z wcisniętym pedałem sprzęgła to ciągnie samochód na rozruszniku tak jakby nie rozsprzegliło skrzyni :facepalm:

sprawdzałem i stan płynu w zbiorniczku jest pedał sprzęgła pracuje normalnie a jednak nie wysprzęgla

ktoś się borykał z taką usterką i sobie poradził?

proszę o pomoc

Opublikowano

Miałem podobny problem. Na zapalonym nie dało się wrzucić a na zgaszonym bez problemu. Wysypało się łożysko igiełkowe i po wymianie chodzi jak ta lala.

Opublikowano
Miałem podobny problem. Na zapalonym nie dało się wrzucić a na zgaszonym bez problemu. Wysypało się łożysko igiełkowe i po wymianie chodzi jak ta lala.

a u mnie czy zimny czy ciepły jest taka sama sytuacja

tak jak pisałem wyżej jak wracałem wczoraj to na ciepłym mi się to po raz pierwszy zdarzyło ale powciskałem sprzęgło i jakoś udało mi się wbić bieg jadąc wtedy czułem czasem jak sprzęgło nie do końca wysprzęgla podczas zmiany biegów

na podwórku jeszcze się pobawiłem ruszając do przodu i tyłu i wszystko banglało a dziś rano nie wbiję żadnego biegu (nie miałem czasu się rano bawić bo do pracy musiałem jechać ale sprawdziłem jeszcze stan płynu i jest max)

Opublikowano

Najpierw sprawdz wysprzeglik przy skrzyni i pompke przy pedale sprzegla - jezeli te dwie rzeczy pracuja bez zarzutow to niestety czeka Cie wyciaganie skrzyni - bedziesz wtedy widzial czy posypalo sie tylko lozysko czy docisk

Opublikowano
Najpierw sprawdz wysprzeglik przy skrzyni i pompke przy pedale sprzegla - jezeli te dwie rzeczy pracuja bez zarzutow to niestety czeka Cie wyciaganie skrzyni - bedziesz wtedy widzial czy posypalo sie tylko lozysko czy docisk

jeżeli chodzi Ci o sprawdzenie pompki i wysprzęglika to co masz na myśli? (szczelność?)

spróbuję odpowietrzyć jeszcze

Opublikowano

Mam na mysli szczelnosc wewnatrz tych urzadzen - czy tloczki nie przepuszczaja cisnienia

Mozna sprobowac odpowietrzyc ale sam pisales ze plynu nie ubylo wiec ......

Jezeli bedziesz odpowietrzal to zrob to przy pomocy zacisku hamulcowego lewego kola

Laczysz odpowietrznik na skrzyni z odpowietrznikiem na zacisku wezykiem

Odkrecasz odpowietrznik na skrzyni a potem pompujesz hamulec i odkrecasz odpowietrznik na zacisku( normalne odpowietrzanie ukladu hamulcowego) Cale powietrze z ukladu sprzegla zostanie wtoczone do zbiorniczka wyrownawczego

Powterzasz czynnosc tak dlugo az przestana wydobywac sie pecherzyki powietrza w zbiorniczku wyrownawczym

Zakrecasz oba odpowietrzniki - sprzeglo napewno odpowietrzone

Jak juz robisz to to nalezy wcisnac pedal sprzegla a druga osoba powinna popuscic odpowietrznik na skrzyni - jezeli bedzie cisnieni (widac to po wezykach przy odpowietrzniku skrzyni czy uklad sie napreza przy wciskaniu sprzegla) i docisk pracuje poprawnie to musci wypchnac plyn

Opublikowano

wycieków nie znalazłem ani na pompie ani na wysprzęgliku

przed odpaleniem wciskając sprzęgło kilkukrotnie usłyszeliśmy jakiś jednorazowy metaliczny dźwięk po czym zapaliłem samochód i biegi normalnie dało się wbić po czym wycofałem wybiłem R i chcąc wbić 1 bieg a tu d*pa nie bangla

Opublikowano

Padl Ci docisk lub lozysko - bez wyciagniecia skrzyni sie nie obedzie

Opublikowano
Padl Ci docisk lub lozysko - bez wyciagniecia skrzyni sie nie obedzie

łożyska żadnego nie słychać pewnie docisk się sypnął :facepalm:

może tak być że jakiś element się oderwał i od czasu do czasu blokuje?

jest to możliwe żeby wysprzęglik (siłownik) nie pracował poprawnie nie do końca wysprzęglał?

dziś audiola śmiga bez problemowo ja już jej nie rozumiem :doh:

---------- Post dopisany 15-02-2014 at 18:08 ---------- Poprzedni post napisany 09-02-2014 at 21:08 ----------

odpowietrzyłem układ przy okazji wymieniając płyn na nowy auto śmiga ale tak jakby jeszcze haczyły biegi np. redukując z 5 na 4 lub z 4 na 3

czy uszczelnienia są już kiepskie w pompce lub wysprzęgliku?

Opublikowano

A nie możesz pojechać do mechanika ? Samo jej raczej nie przejdzie. Chyba, ze wolisz na lawecie wracać z urlopu na przykład? Nie wiem na co czekasz.

Wysłane z mojego Trooper_X55

Opublikowano

co mechanik to inna diagnoza

z resztą sam naprawiam własne samochody

Opublikowano

Albo tarcza albo docisk.

Jak rozbierzesz będziesz wiedział.

Opublikowano

Czekaj czekaj z tym rozbieraniem, miałem identycznie w 80-tce. Kupiłem sprzęgło i pojechałem do ziutka, bo byłem pewny, że padło. A ten wypytał co jest, jak to się stało, jak było ostatnimi czasy... potem odpowietrzył i cześć, dzięki, 30 zł :hi: Fura śmigała, a nowe sprzęgło zostało w bagażniku :facepalm: Oddałem na szczęście...

Mówił właśnie, żeby w razie problemów z wbijaniem biegów pompować pedałem sprzęgła - jak Ci po tym weszło to może być to. U mnie też w zbiorniczku był poziom git i brak wycieków, a jednak się zrobiło. Pytałem od czego, to mówił, że najczęściej od mocnego pałowania. Ja pamietam, ze stałem w mega korku, a pałowanie było przed i po :kox:

Opublikowano

na razie odpowietrzyłem i śmiga zobaczymy co dalej

szkoda mi od tak wydać za komplet 2200pln + robocizna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...