freezblock Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Od jakiegos czasu w silniku jest brzęczenie tak jakby był to łańcuch. Podczas jazdy też często gęsto to słychać. Dzisiaj zdjąłem pokrywe, żeby zobaczyć co i jak. Łańcuch był mocno napięty zero luzu a napinacz mogłem wcisnąć tak na oko ze 2 mm. Jak to powinno wyglądać na zdrowym napinaczu ? Nagrałem jak pracuje silnik i słychać takie brzęczenie. Telefon był przy napinaczu. Trzeba się dobrze wsłuchać. A może to co innego ?
Danny Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Kiepski filmik....nagraj normalny filmik.
freezblock Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Opublikowano 14 Lutego 2014 Nagrałem jeszcze raz, niestety leszej jakości dźwięku nie mam juz czym nagrać. Dobrze słychać brzęczenie od 8 sekundy, potem jest różnie. Jak nie da rady tego na 100% wyłapać to podjadę najwyżej na jakiś spocik.
sawul Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Jaki masz przebieg i co było robione zmieniałeś już coś ?Napinacz nie powinien dać się wcisnąć.Jak masz przejechane 200 tyś. powinno się go wymienić.
freezblock Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Opublikowano 14 Lutego 2014 Nalatane już prawie 290tys i w rozrządzie nie robiłem nic nie wiem jak wczesniej bo samochód mam jakieś 40 tys km. Wszystko jednak wskazuje, że to będzie łańcuch z napinaczem, miałem nadziej, że może to jednak coś innego
Dev Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Zdejmij pokrywe i sprawdź na walku ssacym jak mocno jest rozjechany punkt. Cisnienie oleju tez sprawdz.
freezblock Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Opublikowano 15 Lutego 2014 Dev nie wiem czy dokładnie o to ci chodziło, przesunięcie punktu na łańcuchu wzgledem wałka. Pierwsze zdjęcie to na wałku ssącym jak pisałeś A drugie zdjecie na wałku wydechowym Dzisiaj jak próbowałem wcisnąć napinacz to nawet nie drgnął. Za pierwszym razem jak dał sie wcisnąć to silnik był zimny dzisiaj był delikatnie ciepły. Ciśnienia nie mierzyłem bo nie mam manometru do tego.
Dev Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Przy kolach zebatych masz wcięcia. Najpierw musisz ustawic punkt na walku wydechowym a potem sprawdzasz jak to wyglada na ssacym.
freezblock Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Opublikowano 15 Lutego 2014 Inaczej jak kręcąć wałem tego nie ustawie ? Jeżeli okaże się, że na wałku ssącym jest przesunięcie to co to będzie oznaczać ?
Garnek-Krk Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 I co w końcu?.Napinacz ja obstawiam.Przy takim przebiegu powinno się go wymienić....
freezblock Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Właśnie rozebrałem padline i zrobiłem zdjęcia wałków na znakach i o dziwo wszystko jest idealnie. Ssący Wydechowy Razem Wszystko zgadza sie z górnym martwym punktem cylindra 1. I co teraz z tym zrobić wymieniać czy zostawić i szukać grzechotania gdzie indziej ??
freezblock Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 W sobote pojade do znajomego do warsztatu to sprawdzę to cisnienie i dam znac co i jak ---------- Post dopisany 01-03-2014 at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2014 at 19:43 ---------- Niestety nie mogłem podjechać sprawdzić tego ciśnienia w wekend, ale przy okazji rozebranego auta wymieniłem sobie olej na motul xcess 5w40 i tak jakby silnik troszkę ciszej pracuje. Przed wymiana wlałem do oleju płukanke liqui moly engin flush pro line. Niestety, choć miałem nadzieje stukanie nie ustało. W czasie jazdy podcza mocnego przyspieszania na 1 i 2 biegu stukanie jest mocne, na wyższych biegach już jest normalnie. Na postoju podczas szybkiego dodawania gazu tak do 3 4 tysiecy i przytrzymaniu na tych obrotach stuka całkiem głośno. Przyglądałem sie rozrządowi który ma już jakieś 60 tysiecy i po ustawieniu go na znaki na wałkach rozrządu, znak na kole jest przesunięty względem znaku na pokrywie zaworów jakieś 2 mm. Między rolką napinacza a tłumikiem drgań jest 19mm (na zdjęciu, nie jest moje ale wygląda tak samo). Przy montażu ma być 8mm. Czy to już nie za dużo ?? Może sie delikatnie rozrząd przestawił i pasek wyciągnął i stąd te stuki.
Dev Opublikowano 1 Marca 2014 Opublikowano 1 Marca 2014 Na to nie patrz, tylko na znaki na wale i na kole walka wydechowego.
freezblock Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Opublikowano 1 Marca 2014 Po ustawieniu wałka wydechowego na znaki na kole zębatym łańcucha, znak na kole paska jest przesunięty w prawo jakieś 2mm względem znaku na pokrywie.
freezblock Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Jak tak to ok. Ogarnę to ciśnienie teraz i zobaczymy co i jak ---------- Post dopisany 03-03-2014 at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany 02-03-2014 at 10:41 ---------- Zrobiłem ciśnienie i wyniki takie: prawie 5,5bara na zimnym motorze przy 3000 obrotów prawie 6,5 bara 66 stopni (temp z klimatronika) 2 bary na wolnych przy 3000 obrotów nieco ponad 5 barów 80 stopni 1,5 bara na wolnych 5bar przy 3000 Więc ciśnienie jest wporządu
Dev Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Ciśnienie owszem ale nie wiemy jaka jest wydajnosc pompy. Tak czy owak zajrzalbym do smoka.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się