Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiania uszczelki pod głowica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zbieram fanty do wymiany uszczelki pod głowica

Kupiłem uszczelkę pod głowice x2 Elrigna i uszczelki pod kolektor wydechowy i dolotowy, lecz mam problem ze szpilkami w IC są tylko za 180zł po dużym rabacie:kwasny: oczywiście na stronę. Na necie praktycznie jest ich brak w sklepach, koniecznie trzeba je wymieniać? Coś jeszcze można wymienić przy okazji przy tej czynności?

Na stornie IC są dwie wersje dla silnika ASN 220 i 218koni o co chodzi?

Opublikowano

Z tego co kojarzę w benzynie nie jest obowiązek wymiany śrub, ale mogę się mylić:P Co do dodatkowych wymian można przy okazji sprawdzić uszczelki dekli, rozrząd, termostat. Jesteś pewny że dla silnika ASN jest 220 i 218?? Wydaje mi się że 218 jest dla BBJ.

Opublikowano

Na stronie IC jest wlasnie 220 i 218 koni i nie wiem czy jest roznica w gratach

Opublikowano

Teoretycy powiedzą że trzeba bo tak wyczytali ale ludzie którzy robią na co dzień silniki zaśmieją sie ........ i powiedzą że nie trzeba ....

Opublikowano

Robiłem kilka uszczelek dla kolegów i nigdy nie wymieniałem śrub i do tej pory jeżdżą. Nastraszyłeś mnie, że teraz cała moja robota wysadzi im silniki:P Żart:P Według sztuki zawsze powinno się wymieniać "ważne" śruby ale kto to robi:P prawie nikt:P A samochody dalej jeżdżą, więc nie wwalaj się w koszty:P Co do silników BBJ ASN szczerze powiedziawszy nie wiem czy są duże różnice ale skoro masz ASN kupuj pod ASN i kropka. Jeśli coś pasuje do BBJ i ASN to znaczy że pasuje do obydwu i tyle nad czym się zastanawiać?? Z tego co widzę to bliźniacze konstrukcje więc pewnie dużo części pasuje:P

Opublikowano
A samochody dalej jeżdżą, więc nie wwalaj się w koszty:P Co do silników BBJ ASN szczerze powiedziawszy nie wiem czy są duże różnice ale skoro masz ASN kupuj pod ASN i kropka.

I dałem sobie spokój bo 400zł za 16 śrubek:facepalm: ludzie kupują używane na allegro i śmigają a tutaj swoje będą.

---------- Post dopisany at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ----------

Uszczelka pod głowice jest taka sama dla wersji 218 i 220 koni na pudełku pisze nawet ;)

Opublikowano

Oprocz ASN i BBJ sa jeszcze AVK, trzeba w Etce sprawdzic czy jest jakas roznica, nie wydaje mi sie zeby ktorykolwiek sie tym roznil od pozostalych.

Posted by TapaTalk2

Opublikowano

Witam,

Również jest na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, objawy to bialy osad na korku i bagnecie (dosyc duze ilosci). Co prawda plynu chlodniczego wogole nie ubywa ale wydaje mi sie ze to uszczelka glowicy. Nosze sie rowniez z wymiana kompletneego rozrzadu. W zwiazku z tym prosze o porade i sugestie zwiazane z ww naprawami. Szukam takze dobrego warsztatu okolic Krakowa. A i na co pownienem zwrocic szczegolna uwage przy zakupie czesci i samej uszczelki.

Dzieki Slawek

Opublikowano

miałem tez tak jak ty sławku ale to nie była wina uszczelki

zmień olej i będzie dobrze

Opublikowano

Witam ja jezdze na castrol gtx 5w 30. A ty na jaki olej zmieniles. Moim zdaniem ta maz to woda ktora musiala dostac sie do oleju, po glowie chodzi mi awaria uszczelki. Jak moglbym to zdiagnozowac , a no i na jaki olej wymienic.

Opublikowano

Masz niedogrzany silnik.

Przegoń autko na autostradzie i wszystko wróci do normy - zero białego osadu ;). Tak się robi jak jeździsz na krótkich dystansach. Zawsze zimą.

Opublikowano

tym bardzej jak ci płyn nie ubywa to nie morze być to uszczelka po prostu jak kolega wircik pisze powodem są krótkie odcinki olej się nie rozgrzewa dla tego tak masz ja zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 przy okazji wyczyszczona została miska olejowa i smok no ni nie mam już tego nalotu ( parafiny) dokładniej

Opublikowano

motul lub valvoline ja mam zalany ten drugi i jest ok.

Opublikowano

Ja używam teraz Valvoline 5W40 i silnik lepiej pracuje niż na Castrolu.

Opublikowano

Możesz też podjechać do jakiegoś warsztatu żeby sprawdzili Ci zawartość CO2 w układzie chłodzenia, u mnie odrazu płyn zmienił barwę :facepalm: - jak już zrzuciliśmy głowice to na uszczelce nic nie widać było ani jednej ani drugiej - mam nadzieje że to nie pęknięta głowica :kwasny:

Wyczyść też odmy pokryw zaworów zbiera się tam niezły syf :wink: to też może być przyczyna objawów walniętej uszczelki pod głowica :naughty:

Opublikowano

Musiałeś być mocno pewny i przekonany że masz walniętą uszczelkę pod głowicą. O ile to zostało stwierdzone, ale zanim kupiłbyś zabawki do wymiany było zainwestować 50/100 zł bo różnie biorą za to i sprawdzić zawartość CO2 jak kolega wyżej napisał.

Olej to podstawa, żadne 10W40 :shock3:

Opublikowano
Musiałeś być mocno pewny i przekonany że masz walniętą uszczelkę pod głowicą. O ile to zostało stwierdzone, ale zanim kupiłbyś zabawki do wymiany było zainwestować 50/100 zł bo różnie biorą za to i sprawdzić zawartość CO2 jak kolega wyżej napisał.

Olej to podstawa, żadne 10W40 :shock3:

Akurat ja założyłem wątek i zbierałem graty ale mimo wszystko upewniłem się tak jak wyżej radziłem - test na CO2 mnie kosztowało to 40zł i pewność ze jest jednak uszczelka, zresztą pod koniec to już prawie cały płyn wywaliło przez otwarty zbiorniczek...(i odrazu błędy ciśnienia oleju i płynu)

Póki co zrobione od wczoraj 200km i wychodzi na to że jest cacy :naughty:

Opublikowano

A co było przyczyną uszkodzenia uszczelki ? Zagotowałeś - brak płynu czy coś poleciało jeszcze ??

Pytam bo może jest coś nowego, na co warto zwracać uwagę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...