tomeklpu Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Witam, Zbieram fanty do wymiany uszczelki pod głowica Kupiłem uszczelkę pod głowice x2 Elrigna i uszczelki pod kolektor wydechowy i dolotowy, lecz mam problem ze szpilkami w IC są tylko za 180zł po dużym rabacie:kwasny: oczywiście na stronę. Na necie praktycznie jest ich brak w sklepach, koniecznie trzeba je wymieniać? Coś jeszcze można wymienić przy okazji przy tej czynności? Na stornie IC są dwie wersje dla silnika ASN 220 i 218koni o co chodzi?
galka90 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Z tego co kojarzę w benzynie nie jest obowiązek wymiany śrub, ale mogę się mylić Co do dodatkowych wymian można przy okazji sprawdzić uszczelki dekli, rozrząd, termostat. Jesteś pewny że dla silnika ASN jest 220 i 218?? Wydaje mi się że 218 jest dla BBJ.
tomeklpu Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 Na stronie IC jest wlasnie 220 i 218 koni i nie wiem czy jest roznica w gratach
Arczi387 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Teoretycy powiedzą że trzeba bo tak wyczytali ale ludzie którzy robią na co dzień silniki zaśmieją sie ........ i powiedzą że nie trzeba ....
galka90 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Robiłem kilka uszczelek dla kolegów i nigdy nie wymieniałem śrub i do tej pory jeżdżą. Nastraszyłeś mnie, że teraz cała moja robota wysadzi im silniki:P Żart:P Według sztuki zawsze powinno się wymieniać "ważne" śruby ale kto to robi:P prawie nikt:P A samochody dalej jeżdżą, więc nie wwalaj się w koszty:P Co do silników BBJ ASN szczerze powiedziawszy nie wiem czy są duże różnice ale skoro masz ASN kupuj pod ASN i kropka. Jeśli coś pasuje do BBJ i ASN to znaczy że pasuje do obydwu i tyle nad czym się zastanawiać?? Z tego co widzę to bliźniacze konstrukcje więc pewnie dużo części pasuje:P
tomeklpu Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 A samochody dalej jeżdżą, więc nie wwalaj się w koszty:P Co do silników BBJ ASN szczerze powiedziawszy nie wiem czy są duże różnice ale skoro masz ASN kupuj pod ASN i kropka. I dałem sobie spokój bo 400zł za 16 śrubek:facepalm: ludzie kupują używane na allegro i śmigają a tutaj swoje będą. ---------- Post dopisany at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ---------- Uszczelka pod głowice jest taka sama dla wersji 218 i 220 koni na pudełku pisze nawet
machu85 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Oprocz ASN i BBJ sa jeszcze AVK, trzeba w Etce sprawdzic czy jest jakas roznica, nie wydaje mi sie zeby ktorykolwiek sie tym roznil od pozostalych. Posted by TapaTalk2
kazek8211 Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Witam, Również jest na etapie wymiany uszczelki pod głowicą, objawy to bialy osad na korku i bagnecie (dosyc duze ilosci). Co prawda plynu chlodniczego wogole nie ubywa ale wydaje mi sie ze to uszczelka glowicy. Nosze sie rowniez z wymiana kompletneego rozrzadu. W zwiazku z tym prosze o porade i sugestie zwiazane z ww naprawami. Szukam takze dobrego warsztatu okolic Krakowa. A i na co pownienem zwrocic szczegolna uwage przy zakupie czesci i samej uszczelki. Dzieki Slawek
sławek85 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 miałem tez tak jak ty sławku ale to nie była wina uszczelki zmień olej i będzie dobrze
kazek8211 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Witam ja jezdze na castrol gtx 5w 30. A ty na jaki olej zmieniles. Moim zdaniem ta maz to woda ktora musiala dostac sie do oleju, po glowie chodzi mi awaria uszczelki. Jak moglbym to zdiagnozowac , a no i na jaki olej wymienic.
wircik Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 Masz niedogrzany silnik. Przegoń autko na autostradzie i wszystko wróci do normy - zero białego osadu . Tak się robi jak jeździsz na krótkich dystansach. Zawsze zimą.
sławek85 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 tym bardzej jak ci płyn nie ubywa to nie morze być to uszczelka po prostu jak kolega wircik pisze powodem są krótkie odcinki olej się nie rozgrzewa dla tego tak masz ja zmieniłem olej z 10w40 na 5w40 przy okazji wyczyszczona została miska olejowa i smok no ni nie mam już tego nalotu ( parafiny) dokładniej
kazek8211 Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 Ok. W takim razie wymienie olej tylko na jaki i jakiej firmy , wtej chwili uzywam castrol 5w 30.
sławek85 Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 motul lub valvoline ja mam zalany ten drugi i jest ok.
wircik Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Ja używam teraz Valvoline 5W40 i silnik lepiej pracuje niż na Castrolu.
tomeklpu Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Opublikowano 23 Lutego 2014 Możesz też podjechać do jakiegoś warsztatu żeby sprawdzili Ci zawartość CO2 w układzie chłodzenia, u mnie odrazu płyn zmienił barwę - jak już zrzuciliśmy głowice to na uszczelce nic nie widać było ani jednej ani drugiej - mam nadzieje że to nie pęknięta głowica Wyczyść też odmy pokryw zaworów zbiera się tam niezły syf to też może być przyczyna objawów walniętej uszczelki pod głowica
powaguspisz Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Musiałeś być mocno pewny i przekonany że masz walniętą uszczelkę pod głowicą. O ile to zostało stwierdzone, ale zanim kupiłbyś zabawki do wymiany było zainwestować 50/100 zł bo różnie biorą za to i sprawdzić zawartość CO2 jak kolega wyżej napisał. Olej to podstawa, żadne 10W40
tomeklpu Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 Musiałeś być mocno pewny i przekonany że masz walniętą uszczelkę pod głowicą. O ile to zostało stwierdzone, ale zanim kupiłbyś zabawki do wymiany było zainwestować 50/100 zł bo różnie biorą za to i sprawdzić zawartość CO2 jak kolega wyżej napisał. Olej to podstawa, żadne 10W40 Akurat ja założyłem wątek i zbierałem graty ale mimo wszystko upewniłem się tak jak wyżej radziłem - test na CO2 mnie kosztowało to 40zł i pewność ze jest jednak uszczelka, zresztą pod koniec to już prawie cały płyn wywaliło przez otwarty zbiorniczek...(i odrazu błędy ciśnienia oleju i płynu) Póki co zrobione od wczoraj 200km i wychodzi na to że jest cacy
powaguspisz Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 A co było przyczyną uszkodzenia uszczelki ? Zagotowałeś - brak płynu czy coś poleciało jeszcze ?? Pytam bo może jest coś nowego, na co warto zwracać uwagę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się