gobi21 Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Witam, Proszę o pomoc forumowiczów w rozwiązaniu problemu z silnikiem 1,9 TDI AVB 74kW. Problem występuje od momentu kiedy zostałem właścicielem tego samochodu Przebieg : 195000km Opis problemu: Na IV i V biegu w zakresie obrotów 1800-2500 obrotów silnik zaczyna nierówno pracować Gdy wyczuje się nierówną pracę i odpuści gaz, a następnie dociśnięciu gaz znowu do 1800-2500 RPM problem nie zawsze występuje. Gdy gaz dociska się dalej silnik pracuje nierówno aż zapala się kontrolka ESP a wtedy już przy każdym dociśnięciu gazu silnik pracuje nierówno. Pomaga wyłączenie zapłonu. Czasami silnik delikatnie przerwie w zakresie 1800-2200 obrotów a dalej pracuje normalnie - równo, bez konieczności odpuszczania gazu. Częstotliwość występowania: Najczęściej przy temperaturze silnika ok. 70C, przy zimnym i gorącym silniku problem występuje rzadziej. Problem występuje raz na trasę ok 25km, Nie ma reguły że wystąpi zawsze. Często wykonuje te same krótkie trasy (ok 20-30 km) i statystycznie co drugą trasę problem występuje. Błędy: 18076 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242): Electrical Malfunction P1668 - 35-00 - - Błąd nie jest rejestrowany zawsze - rejestrowany jest wtedy gdy zapali się kontrolka ESP Logi blok 13, 18, 23: Próba statyczna Raz udało mi się uchwycić moment gdy silnik delikatnie zaczął nierówną pracę - niestety nie udało mi się złapać momentu gdy problem jest większy - zapalenie się kontrolki ESP. Dalsze postępowanie: Mam zamiar zdjąć pokrywę głowicy i sprawdzić połączenie przewodu na 3 PD, Innych pomysłów na tą chwilę brak - proszę o pomoc co robić dalej
Bart_poznan Opublikowano 11 Lutego 2014 Opublikowano 11 Lutego 2014 Pierwsze co to inspekcja konwektorów na wszystkich PD i ich skalibrowanie co by ciasno siedziały dalej zmiana pompowtrysku miejscami np 2 z 3 , w najgorszym razie wymiana wtrysku
gobi21 Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Pierwsze co to inspekcja konwektorów na wszystkich PD i ich skalibrowanie co by ciasno siedziały dalej zmiana pompowtrysku miejscami np 2 z 3 , w najgorszym razie wymiana wtrysku Ciekawy pomysł z tą kalibracją konwektorów Możesz opisać to bardziej szczegółowo:)
Bart_poznan Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 po chłopsku podoginać co by ciasniej siedziały no ale bez przesadyzmu
gobi21 Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Opublikowano 12 Lutego 2014 Zrozumiałem tylko jak dostać się do tej jedne śruby od pokrywki głowicy od strony kolektora??
piotrsob1 Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 W ASO mają specjalny klucz do tej śruby, nie widziałem tego na własne oczy, ale myśle że jak pokombinujesz to dasz radę wykręcić Spróbował bym przeciąć klucz oczkowy wygięty i kawałek wspawać, tak żeby sięgał do łba śruby:naughty:
gobi21 Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Opublikowano 18 Lutego 2014 Witam, Dzisiaj odkręciłem pokrywę głowicy. Do tych śrub od strony kolektora wystarczyła nasadka na 1/4" z przegubem Cardana: Poprawiłem styki (połączenia pompowtryskiwaczy), w tygodniu okaże się czy to był powód problemów. ---------- Post dopisany 18-02-2014 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2014 at 12:39 ---------- Po dwóch dniach jazdy problem nie wystąpił -Pomogło poprawienie styków na 3 pompowtryskiwaczu. Dogięcie blaszek w celu lepszego połączenia, ciasnego spasowania.
Bart_poznan Opublikowano 18 Lutego 2014 Opublikowano 18 Lutego 2014 ja u siebie to profilaktycznie to zrobiłem grunt ,że pomogło
grochu Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Hej, w mojej A4-uni również pojawił się ten błąd: 18076 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242) oraz 18265 - Load Signal: Error Message from ECU Dwa lata temu miałem już tą usterkę. Poprawiłem styki i było ok. Do wczoraj.... ps.: który to będzie 3 cylinder?
grochu Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Od razu wiedziałem, przy którym wtrysku jest problem z sygnałem☺. Wystarczyło delikatne dociśnięcie wtyczki. Martwi mnie tylko fakt, że ta sytuacja wystąpiła ponownie. Mam wrażenie że będzie to taka wada fabryczna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się