Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chłodniczka oleju - wyciek płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie! Wyciek to może przesadziłem, ale widzę, że lekko mi się poci chłodniczka oleju, z tym że poci się nie olejem a płynem chłodzącym. Moje pytanie brzmi co z tym zrobić? Wymieniać całą chłodniczkę czy może wystarczy ją jakoś uszczelnić? Trzeba ściągać do tego filtr oleju?

potrzebowałbym też informacji gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury plynu chlodzacego.

pozdrawiam, mateusz

Opublikowano

potrzebowałbym też informacji gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury plynu chlodzacego.

pozdrawiam, mateusz

czujnik jest z tyłu silnika lekko po lewej stronie, dojście do niego jest ch**owe ale jak masz sprawne ręce da się go wymienić

image.jpg

Opublikowano

Jak się nie mylę to pod chłodniczką jest uszczelka wymienna i do kupienia :wink:

Opublikowano

Nie pod tylko nad

Opublikowano

rozumiem ze filtr oleju trzeba najpierw wykrecic? troche lipa jesli tak, bo 2 tyg temu wymienialem.. no ale jak mus to mus. uszczelka nad chlodniczka mowicie, a mi wyglada jakby byly zapocone te rurki przylaczeniowe. czy do nich tez sa jakies oringi uszczelniacze?

Opublikowano
a mi wyglada jakby byly zapocone te rurki przylaczeniowe. czy do nich tez sa jakies oringi uszczelniacze?

Masz tam króciec aluminiowy, między nim a silnikiem jest oring 50x3,15 bodajże. Ogólnie mi ciekło przez niego, bo był przerwany. Przy okazji zmieniłem jeszcze dwa inne oringi jak już było rozebrane. Jeden to między innymi oring od czujnika, bo był w opłakanym stanie.

---------- Post dopisany at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:07 ----------

...dojście do niego jest ch**owe ale jak masz sprawne ręce da się go wymienić

Potwierdzam. Trzeba się pogimnastykować, żeby cokolwiek tam poodkręcać/powymieniać :facepalm:

Opublikowano
rozumiem ze filtr oleju trzeba najpierw wykrecic? troche lipa jesli tak, bo 2 tyg temu wymienialem.. no ale jak mus to mus. uszczelka nad chlodniczka mowicie, a mi wyglada jakby byly zapocone te rurki przylaczeniowe. czy do nich tez sa jakies oringi uszczelniacze?

Duży oring pod chłodniczką uszczelnia stronę olejową . Jeśli mokre jest płynem chłodniczym to przyjrzyj się

opaskom węży przy chłodniczce . Jeśli to nie pomoże to może być tak jak u mnie, ze króćce zeżarło. Po zdjęciu węzy i wyczyszczeniu chłodniczki miałem dziury w króćcach.

Wymieniłem całą chłodniczkę ( ok. 200 zł) .Bez zlewania oliwy wykręciłem filtr oleju ( Strata oleju ok 0,5 ltr. ).

Następnie zlanie płynu chłodniczego i wypięcie węży z chłodniczki. Pod filtrem oleju nakrętka bodaj 27 .

Wtedy chłodniczka zejdzie .

Opublikowano

dzieki za podpowiedzi. narazie nie mam czasu się tym zająć, ale jak tylko znajdę chwilkę to zdam relację co i jak. pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...