Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dość wysokie obroty,brak checyka...


rybus85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie.Miałem problem z checkiem-zbyt uboga mieszanka rząd pierwszy cylindrów.Wyczyszczona przepustnica i komunikat zgasł,samochód jakby odżył.Po 3 tyg znów check i w czwartek jak zmieniałem olej wyszło długoterminowy skład mieszanki.Błąd wykasowany,olej zmieniony i filtr powietrza(wymiana i tak co 15tyś a zbliżał się termin).No i na drugi dzień trasa 30km w jedną stronę gitara,wracam i stojąc na światłach patrzę a tu obroty około 1300...Brak checka i innych dziwnych objawów.Dziś przetestowałem na benzynie i tak samo co na LPG...Dojeżdżając do skrzyżowania/świateł i wrzucę na luz to mam falujące delikatnie obroty(ale to od dłuższego czasu-w przedziale 900-1100),a gdy się zatrzymam chwilę jest dobrze i za chwilę pomału rośnie do ~1300.Czyżbym coś źle złożył przy wymianie filtra powietrza(ogólnie za konstrukcję i przez to wymianę to bym kogoś zastrzelił...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób adaptację przepustnicy i zobaczysz co będzie. Może tu jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu przepustnicy jeździłem 3 tyg i było super.Adaptację zrobię sam?Odpalić i zostawić na chwilę(zimny czy ciepły silnik)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poszukać:

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:

"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.

System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij na chwile aku, a potem podłacz i przekręc na zapłon na ok 20 sek. zanim odpalisz, wyjdzie na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę sprawdzić.Dzieki.

---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 18:30 ----------

No to zrobiłem jak pisał Łukasz.Po odpaleniu obroty 1100(czyli norma na zimnym)a po chwili 900 i telepie całą budą jakby miał zgasnąć.Przejechałem się aż złapał temperaturę i całą trasę było ok.Jutro sprawdzę na trochę dłuższej trasie i zobaczymy co będzie dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy dolot szczelny jest i nie łapie nigdzie lewego powietrza bo to najczęściej jest przyczyna podwyższonych i falujących obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpalonym samochodzie słychać cichy syk powietrza z okolic zbiornika płynu chłodzącego.Na razie tak na szybko poruszałem wszystkimi wężami w zasięgu ręki i nie mogłem zlokalizować miejsca gdzie syczy to powietrze...Jak wstanę po nocce i będę miał czas to będę szukał dalej.

Możliwe że dziś będę miał pożyczonego VAG-a,czy jest możliwość sprawdzenia gdzieś po parametrach itp, abym mógł zawęzić trochę poszukiwania,jaki czujnik wyłapuje to powietrze..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to syczenie co slyszysz to pewie kierownica powietza , jak przegazujesz zasyczy jeszcze bardziej. Nieeszczelnosci nie sprawdzisz zadnym czujnikiem , musisz pomacac kazdy wezyk i wzrokowo go sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie spryskac delikatnie plakiem jak zaciagnie go to powinny obroty w gore pojsc, moze byc wd40. zobacz czy Ci czasem trojniczek co idzie od odmy do przepustnicy i serva hamulcow nie pekł. bardzo czesto to sie zdarza. ja mam teraz metalowy wlasnej konstrukcji bo 300zł było mi szkoda na to gówno ktorego w aso i tak nie poprawili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelnosc idzie sprawdzic vagiem trzeba obserwowac jak pracuje sonda na kan. 033 i jakie sa korekty na kanale 032 duza plusowa korekta w pierwszym okienku moze oznaczac nieszczelnosc

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawdziłem na ile mogłem(nie wiem dlaczego ale zrywa mi połączenie jak podepne się pod samochód) i mam dwa błędy:

17544 Mieszanka za bogata strona 1-regulacja długoterminowa-wolne obroty

magistrala CAN brak sygnału-BŁĄD SPORADYCZNY

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia-BŁĄD SPORADYCZNY

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17544 to blad system to lean czyli za ubogo na obrotach jalowych, to z duzym prawdopodobenstwem lewe powietrze w dolocie.

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ouki.No to w sobotę jak będzie ładna pogoda to zabieram się z sąsiadem za rozbieranie całego dolotu...Może faktycznie gdzieś jakaś wredna dziurwa jest ;p A bardziej prawdopodobne za przepływką?W razie czego przepustnicę czym wyczyścić(wcześniej robił mi to "niby" mechanik) i na co zwrócić uwagę w trakcie roboty(na popękane przewody itp to na pewno ;p )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony z asiorem w takich sprawach na środę...zobaczymy co będzie.Dziś byłem i niestety dopiero wtedy ma wolne miejsce.

---------- Post dopisany 26-02-2014 at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany 21-02-2014 at 16:40 ----------

No to autko zrobione :) Od razu inny samochód ;p Zero błędów,przyspieszenie ładne i co najważniejsze żadnego falowania obrotów i przytrzymywania ich przy zmianie biegów.A winnym była opaska na kolektorze(numer na tym 2303839101).Po wymianie i wyczyszczenie dolotu gdzie się dało,przejrzeniu i wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy jest spokój :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A winnym była opaska na kolektorze(numer na tym 2303839101).Po wymianie i wyczyszczenie dolotu gdzie się dało,przejrzeniu i wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy jest spokój :banan:

Które to miejsce z tą opaską ? Da się zobaczyć z góry gołym okiem? Może jakaś fota w którym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie coś widać to zrobię zdjęcie,ale to dopiero w sobotę.W bagażniku nawet mam tego winowajcę(gdyby coś się znów stało mam numer i do serwisu).Niestety u mnie było dorabiane bo dostania tylko w serwisie ;/

---------- Post dopisany at 12:06 ---------- Poprzedni post napisany at 11:12 ----------

Na życzenie zdjęcia winowajcy(pod plastikową osłoną z napisem 2.0):

jak widać są 4 sztuki a tu winowajca na niebiesko-dorabiane z grubego zbrojonego węża odpornego na temperaturę ;p

https://imageshack.com/i/5jtasuj

https://imageshack.com/i/n8tbjdj

a tu pęknięta guma:

https://imageshack.com/i/nrwqcbj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...