Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Najczęstsze problemy po swapie skrzyni Multitronic na manual w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
I ja mam problem z podłączeniem świateł wstecznych .

Czujnik w skrzyni jest ale nie ma instalacji w ogole wiec muszę ja zrobić sam . Proszę powiedzcie mi jak to pociągnąć ?

Ze schematu wynika ze muszę pociągnąć 2 przewody do ecu dobrze rozumiem ? tylko teraz kwestia do których pinów w ecu podłączyć te przewody ?

czy żeby dostać sie do ecu trzeba odkręcać wycieraczki ?

silnik 1,9 avf wczesniej był 2,5 bau

Tak żeby dostać się do ecu musisz ściągnąć wycieraczki i podszybie, pod podszybiem jest jedna śruba od obudowy ecu. co do kabelków to niestety nie pomogę.

Opublikowano

Dzieki koledzy . Czekam dalej na odpowiedz . zastanawiam mnie jednak jeszcze jedna rzecz . czy normalny uzytkownik poradzi sobie z podpięciem tego wszystkiego mając czesci lutownice i powiedzmy srednie pojęcie o elektronice w aucie ?

teraz zaczałem dokładnie i dogłębnie analizowac ten schemat z pierwszego postu i mam co do niego pytanie bo nie wiem czy dobrze to rozumuje . w tej puszcze z ecu rozumiem ze sa jeszcze jakies wtyczki i dopiero od nich ida przewody do sterowników ?

czyli ja musze przeciągnąc 2 przewody od czujnika skrzyni i wpiąc sie nimi w kostki do bązowej w miejsce nr 5 a w czerwonej w miejsce nr 15 i to wszystko ? bo dalej instalacja powinna juz byc oryginalna ? dobrze to rozumiem ?

Opublikowano

W pierwszym poście masz schematy jak to podłączyć. Moim zdaniem robota prosta, musisz przeciągnąć dwa kable od wyłącznika w skrzyni do kostek pod ecu (nie do samego ecu). Jeżeli dobrze zrozumiałem te schematy to podłączasz to tak:

Jeżeli masz skrzynię 5-cio biegową to:

1.łączysz pin nr 3 w czujniku biegu wstecznego z pinem nr 5 w brązowej (10-cio pinowej) kostce pod ecu -przewód czarno niebieski o przekroju 1,5mm

2.łączysz pin nr 2 w czujniku biegu wstecznego z pinem nr 15 w czerwonej (15-to pinowej) kostce pod ecu -przewód niebiesko-czerwony o przekroju 1mm

Jeżeli skrzynia 6-biegowa to:

1.łączysz pin nr 2 w czujniku biegu wstecznego z pinem nr 5 w brązowej (10-cio pinowej) kostce pod ecu -przewód czarno niebieski o przekroju 1,5mm

2.łączysz pin nr 1 w czujniku biegu wstecznego z pinem nr 15 w czerwonej (15-to pinowej) kostce pod ecu- -przewód niebiesko-czerwony o przekroju 1mm

Moim zdaniem robota prosta i powinieneś sobie poradzić.

Opublikowano

i to wszystko myslisz ? no jezeli to wszystko to robota banalna i przyjemna .

czyli rozumiem ze w tej bązowej kostce i czerwonej juz dalej instalacja powinna byc oryginalna i tylko wystarczy podłączyc sie pod te kostki ?

Opublikowano
Dzieki koledzy . Czekam dalej na odpowiedz . zastanawiam mnie jednak jeszcze jedna rzecz . czy normalny uzytkownik poradzi sobie z podpięciem tego wszystkiego mając czesci lutownice i powiedzmy srednie pojęcie o elektronice w aucie ?

teraz zaczałem dokładnie i dogłębnie analizowac ten schemat z pierwszego postu i mam co do niego pytanie bo nie wiem czy dobrze to rozumuje . w tej puszcze z ecu rozumiem ze sa jeszcze jakies wtyczki i dopiero od nich ida przewody do sterowników ?

czyli ja musze przeciągnąc 2 przewody od czujnika skrzyni i wpiąc sie nimi w kostki do bązowej w miejsce nr 5 a w czerwonej w miejsce nr 15 i to wszystko ? bo dalej instalacja powinna juz byc oryginalna ? dobrze to rozumiem ?

Tak, dobrze rozumiesz

Opublikowano

ok zbieram czesci i zabieram sie w przyszły weekend do roboty . mam nadzieje ze to jest faktycznie tak proste jak to rozumiem . teraz jeszcze pytanie o nr czesci . zadałem je w tym poscie http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-125/nr-czesci-czujnik-biegu-wstecznego-czyjnik-sprzegla-wtyczki-piny-328628/ chciałbym zeby to było wszystko zrobione tak jak powinno byc a nie druciarstwo . wiec jezli ktos by mógł pomoc w tym temacie bede wdzieczny .

Opublikowano
i to wszystko myslisz ? no jezeli to wszystko to robota banalna i przyjemna .

czyli rozumiem ze w tej bązowej kostce i czerwonej juz dalej instalacja powinna byc oryginalna i tylko wystarczy podłączyc sie pod te kostki ?

Nigdy tego nie robiłem ale ze schematu wynika tak jak piszesz. Schemat jest przygotowany przez profesjonalistę więc podpinasz się pod te kostki i ma działać.

Opublikowano

Wiem ze przez profesjonaliste . poczytałem troche postów kolegi ktory zrobił te schematy i widze ze ogarnia wszystko w stopniu perfekcyjnym :)

---------- Post dopisany at 13:10 ---------- Poprzedni post napisany at 13:01 ----------

nie ma na tym forum zadnego przycisku " pomógł " lub cos w tym stylu w ramach podziekunku ?

Opublikowano

Rafał - wszystko masz w pierwszym poście. Demontujesz wycieraczkę po stronie kierowcy, odkręcasz pokrywę ECU - odłączasz i wywalasz komputer o pod nim (nieco bliżej podszybia) masz kilka większych kostek które opisałem na schemacie. Tam się podłączasz kabelkami z czujnika wstecznego. To wszystko.

Opublikowano

Bardzo dziekuje za informacje . musze jeszcze tylko dorwac wtyczke do skrzyni zrobic wiązke i bede działał . moze ktos podpowie jaki numer czesci ma wtyczka skrzyni w avf skrzynia 5 biegów . zebym mogł kupic w aso bez problemów

---------- Post dopisany at 13:24 ---------- Poprzedni post napisany at 13:15 ----------

to jeszcze jedno pytanie . czy jak ktos zmieniał silnik z 2,5 na ten 1,9 to czy zmieniał tez ECU ? i czy jest mozliwe ze jest wiązka z 2,5 pocięta i polutowana/poskręcana z ta z 1,9 ? czy to by sie nie opłacało i lepiej zmieniac wszystko jak leci ?

Opublikowano

2.5TDI ma inny ECU - wiązka komory silnika też jest inna (przecież tam jest inny osprzęt). Natomiast wiązka do wnętrza auta powinna być taka sama.

Opublikowano

ok czyli nie powinienem sie martwic jak to rozbiorę ze zobaczę coś czego nie powinienem widzieć :D

widzisz nie wiem kto to robił i po co wiec boje sie ze moze to byc niezłe druciarstwo . zakładam oczywiscie najgorsza opcje choc auto jezdzi super i nic sie z nim nie dzieje .

pozdrawiam

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:33 ----------

czy mógłby ktos jeszcze podpowiedziec w temacie numerów cześci ?

---------- Post dopisany 22-05-2014 at 15:15 ---------- Poprzedni post napisany 16-05-2014 at 14:35 ----------

Jestem juz po robocie . zdam pełna relacje jak wszystko skoncze . został mi jeden problem . Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo przeciąłem przewody pod ecu czarno niebieski oraz niebiesko czerwony . W to miejsce wpiąłem nowe przewody od czujnika skrzyni . po odpaleniu auta przestał działąc moduł komfortu oraz pokazuje mi błąd przepływomierza . Na przepływomierzu brakuje masy a komfort nie zamyka samochodu i nie opuszcza szyb automatycznie . to tyl co zauwazyłem . Wpiąłem spowrotem tak jak było czyli przed obcieciem i błędy zniknęły .

moje pytanie brzmi czy dobrze zrobiłem przecinając te kable ? moze powinienem sie w nie wpiąć ? na chłopski prosty rozum najlepiej byłoby połączyc to tak jak było i wpiąc sie z czujnikiem wstecznych ale czy jak wrzuce wsteczny to nie spale czegos ?

Opublikowano

Orientuje się ktoś, dlaczego mechnicy nie chcą się podjąć przeróbki na manuala, w momencie, kiedy podmieniają multitronica na skrzynię manual poniżej 2004 roku? Wszyscy się obawiają braku możliwości podłączenia czujników w skrzyni. Mają rację czy idą na łatwiznę?

Opublikowano

Witam wszystkich
mam mały problem nie działa mi tempomat

wczesniej była skrzynia automatyczna z tempomatem

dołozyłem czujnik pedału sprzęgła i podłączyłem go tyle że nie wiem czy dobrze
podpowiedzcie co jeszcze trzeba zrobić ?

od czujnika stopu tj w opisie pin 3 kolor czerwono biały do czujnika sprzęgła pin 3 chyba, ten z dołu a od pina 2 do przewodu zielono szarego przy kości białej.

Opublikowano

Witam zakupiłem kilka dni temu b6 2.5tdi skrzyni zmieniona na manual przez poprzedniego właściciela. Podpowiedz Bart-S jak podłączyć wsteczny działa :), jest kolejny problem z parktronikiem mianowicie daje sygnał przy włączeniu wstecznego ale tylko przez chwilkę, a później cisza. Jeszcze pytanie co do licznika, co trzeba zmienić aby zadziałał po takiej zmianie skrzyni?. Dziękuje z góry za podpowiedz :)

Opublikowano

Witam czy moglby ktos opisac jak podlaczyc wsteczny w a6 c5 2.8 po przekladce z titptronica

Opublikowano (edytowane)

Koledzy a jak wygląda podłączenie czujnika sprzęgła dla A4 B6 1.8t, chodzi mi o pin w ecu

znalazłem chodzi o pin 39 w ecu, czujnik mostkujemy z pinem 3 z kostki czujnika hamulca >> kabel brązowo czarny

Edytowane przez matich
Opublikowano

Ja mam pytanie odnośnie tempomatu. Zrobiłem wszystko jak w opisie czujnik sprzęgła jest widoczny przez vag, niestety nawet po zakodowaniu w vagu tempomatu on jest nieżywy... :(

Podpowiedzcie co może być nie tak?

Czy jest opcja że np do tego sterownika silnika który mam nie da się zakodować tempomatu?

Opublikowano

Robiłem koledze a4 b7 z multitronic na manual i w skrzynce ECU nie było przekaźnika odpowiedzialnego za światła wstecznego. Okazało się ze skrzynia wysyła info po CAN do modułu komfortu a ten z kolei do MCE i PARKTRONIC.

gdyby ktoś miał podobny problem tutaj było rozwiązanie http://www.audizine.com/forum/showthread.php/460049-TipTronic-to-Manual-Transmission-Swap/page2 post 58

po naszemu podanie +12V na 7pin czarnej kostki 12pin modułu komfortu aktywuje światła cofania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...