Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy gazie wciśniętym w podłogę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, auto kumpla A4 1.8T AJL po tym jak dostał sromotnie od mojego baty (AEB+chip) zaczęliśmy się zastanawiać czemu to tak słabo idzie, VAG nie pokazał żadnych błędów, auto podczas jazdy zachowuje się normalnie, podpiąłem wskaźnik doładowania z mojego i wszystko było jasne, o ile podciśnienie podręcznikowe, tak przy bucie w podłodze auto ładuje 0,6 w porywach do 0,7 bara, natomiast bawiąc się gazem i nie dociskając go do końca potrafiłem utrzymywać je w okolicy nawet 0,8 bara... Wiem że najlepsze by były logi ale bateria w lapku do Vagowania wytrzymuje 5sekund... Czy te objawy z czymś wam się kojarzą? Jakieś pomysły? Na początku myślałem że ma dziurawy dolot, ale skoro żonglując gazem potrafię utrzymywać 0,8 to czemu przy bucie trzyma tylko 0,6? Aha i podmieniałem mu już n75 bo mam dwa i nie dało to żadnej zmiany. Mile widziane wszelkie sugestie...

Opublikowano

Specem od 1.8T nie jestem - wcześniejszą turbinkę miałem w A80 1.6TD a tam była całkiem inna bajka bo jak ciśnienie wskoczyło na maks to tak już trzymało do samego końca (1,2 bara na T2). Ale z tego co czytałem to w 1,8T przynajmniej przy standardowej turbinie tak nie jest. To znaczy przy wyższych obrotach ciśnienie będzie spadać bo turbo nie wydoła wydajnościowo napompować takiego ciśnienia przy dużym jego zapotrzebowaniu. Ale niech się wypowiedzą spece od 1.8T bo sam jestem ciekawy.

Opublikowano

AJL powinien załadować 0,8bara bez problemu w peaku. Potem oczywiście będzie doładowanie spadało. Sprawdź zawór DV i jak możesz to go podmień.

Opublikowano

Labiel, znam działanie turbo w 1.8T, wiem też że ciśnienie spada ze wzrostem obrotów, testy robiłem na 3, 4, 5 biegu od stosunkowo niskich obrotów ~3k rpm a więc wtedy kiedy boost powinien być największy, w tym wypadku tak jak wspominałem: but- wskazówka delikatnie wychyli się w stronę 0,7 po czym spada do 0,6 i trzyma czasem nawet spadnie na 0,5, bawiąc sie gazem da radę podbić do okolic 0,8 , najdłużej udało mi sie utrzymać okolice 0,8 na 5 biegu.

kkrawat- cały czas myślałem że AJL ładuje max 0,9bara

W weekend podmienie mu DV na moją, zobaczymy czy coś to zmieni.

Opublikowano

Idealne doładowanie powinno być pomiędzy 0,8 - 0,9 chwila w peaku.

Najdłużej utrzymałeś je na 5 biegu bo wtedy silnik ma największe zapotrzebowanie - to jest normalne. Ale max doładowanie sprawdzaj z niższych obrotów tak od 1500rpm i 3,4 bieg - zobacz ile wtedy załaduje.

Opublikowano

kkrawat - zwiedziłem cały zakres obrotów na prawie każdym biegu i za każdym razem jest tak samo - max 0,7 i spada na 0,6/0,5 które trzyma aż do okolic odcinki.

Opublikowano

Podmień DV i wtedy zobacz. Wskaźnik jaki masz? Moze przekłamuje ?

Opublikowano

ja bymjeszcze sprawdzil szczelnosc... ale przed turbo.. mialem podobnie jak mi TIPa szlag trafil :P

Opublikowano

Szczelnosc,, DVka

Opublikowano

Hej, czy podobne objawy jak u kolegi wyżej mogą być jeśli mam do wymiany ten zaworek zwrotny nad puszką filtra powietrza ?

Po walce z zakładaniem Tipa, obudowa zaworka się rozpadła i nie jest szczelny teraz...

ma ktoś może numer(części) tego zaworka ??

Opublikowano

jakiego zaworka wes sprecyzuj? jedyny zaworek na filtrze powietrza jaki tam jest to n80 odpowietrzenie zbiornika

Opublikowano

Akurat mam info z dzisiaj u kolegi podobno turbina padła, wymieniał sobie opony u znajomego mehanika i powiedział mu o problemie, ten też od razu pomyślał o nieszczelności ale po ściągnięciu TIP'a z turbo stwierdził że "wirnik lata na wszystkie strony" i to zapewne będzie przyczyną bo przewody wyglądają ok... Ile w tym prawdy nie wiem (u mnie na starym turbo też miałem luz na wirniku i turbo puszczało olej a doładowanie miałem normalne)... dam info do tematu jak coś z tym porobi czy pomogło.

Opublikowano

czekam na rezultaty bo mam chyba podobny problem. Dv szczelne jest jak i caly uklad przed turbo zero bledow. przy moim aeb od 2000tys turbo pompuje 0.6 ale przy 3200tys/obr spada gdzies do 0.4 bar i nie wiem co jest nie tak. wirnik w turbo tez juz ma troche luzow poprzeczny i wzdłuzny ale nie dymi oleju nie puszcza jedynie tylko taki nalot oleju jest nic wiecej. mozna powiedziec ze mam ten problem juz od grudnia i w sumie pojawil sie z dnia na dzien

Opublikowano

@Magicbattle sprawdź sobie jeszcze n75, najlepiej podmieniając na jakieś sprawne.

Opublikowano

zebym jeszcze mial taki i czy na napewno sprawny

Opublikowano

@Magicbattle - zawsze możesz spróbować MBC, wpinasz zamiast n75, ustawiasz na 0,6bara - jak trzyma to wiadomo- n75 na śmietnik.

Opublikowano

heh mbc tez trzeba miec. spróbuje podmienić n75 aby go wykluczyc. niby nie przepuszcza jak dmuchałem w niego ale nigdy nic nie wiadomo tym bardziej ze to raczej nagle sie zrobiło. a Ty nie masz moze MBC zebym mógł założyc

Opublikowano

mym zdanieniem nie jest przyczyną wadliwe działanie n75-tki.. Trzy mi przeszły przez ręce zanim dowiedziałem się, że niektóre sterowniki adaptują n75 względem ciśnienia. Przykład podam na własnym MBC połączonym z gruszką turbiny, gdzie zmiana położenia ustawienia MBC zaowocowała wyrównaniem ciśnienia... :kox: ... i też 180-tka i tez walcze o dobre 0,9bar'a

Wyjmijcie tez IC, ponieważ jest to ostatni punkt "kontrolny" przed przepustnica. Wymyć, przepłukać dobrym detergentem. Zapchany czy nie zawsze na sprawdzaniu szczelności pokaze wam prawidłowy wynik , jednak może się okazać , że ciśnienie turbodoładowania "hamuje" Intercooler...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...