Mariusz90r Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Witam, auto kumpla A4 1.8T AJL po tym jak dostał sromotnie od mojego baty (AEB+chip) zaczęliśmy się zastanawiać czemu to tak słabo idzie, VAG nie pokazał żadnych błędów, auto podczas jazdy zachowuje się normalnie, podpiąłem wskaźnik doładowania z mojego i wszystko było jasne, o ile podciśnienie podręcznikowe, tak przy bucie w podłodze auto ładuje 0,6 w porywach do 0,7 bara, natomiast bawiąc się gazem i nie dociskając go do końca potrafiłem utrzymywać je w okolicy nawet 0,8 bara... Wiem że najlepsze by były logi ale bateria w lapku do Vagowania wytrzymuje 5sekund... Czy te objawy z czymś wam się kojarzą? Jakieś pomysły? Na początku myślałem że ma dziurawy dolot, ale skoro żonglując gazem potrafię utrzymywać 0,8 to czemu przy bucie trzyma tylko 0,6? Aha i podmieniałem mu już n75 bo mam dwa i nie dało to żadnej zmiany. Mile widziane wszelkie sugestie...
Labiel Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Specem od 1.8T nie jestem - wcześniejszą turbinkę miałem w A80 1.6TD a tam była całkiem inna bajka bo jak ciśnienie wskoczyło na maks to tak już trzymało do samego końca (1,2 bara na T2). Ale z tego co czytałem to w 1,8T przynajmniej przy standardowej turbinie tak nie jest. To znaczy przy wyższych obrotach ciśnienie będzie spadać bo turbo nie wydoła wydajnościowo napompować takiego ciśnienia przy dużym jego zapotrzebowaniu. Ale niech się wypowiedzą spece od 1.8T bo sam jestem ciekawy.
kkrawat Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 AJL powinien załadować 0,8bara bez problemu w peaku. Potem oczywiście będzie doładowanie spadało. Sprawdź zawór DV i jak możesz to go podmień.
Mariusz90r Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 Labiel, znam działanie turbo w 1.8T, wiem też że ciśnienie spada ze wzrostem obrotów, testy robiłem na 3, 4, 5 biegu od stosunkowo niskich obrotów ~3k rpm a więc wtedy kiedy boost powinien być największy, w tym wypadku tak jak wspominałem: but- wskazówka delikatnie wychyli się w stronę 0,7 po czym spada do 0,6 i trzyma czasem nawet spadnie na 0,5, bawiąc sie gazem da radę podbić do okolic 0,8 , najdłużej udało mi sie utrzymać okolice 0,8 na 5 biegu. kkrawat- cały czas myślałem że AJL ładuje max 0,9bara W weekend podmienie mu DV na moją, zobaczymy czy coś to zmieni.
kkrawat Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Idealne doładowanie powinno być pomiędzy 0,8 - 0,9 chwila w peaku. Najdłużej utrzymałeś je na 5 biegu bo wtedy silnik ma największe zapotrzebowanie - to jest normalne. Ale max doładowanie sprawdzaj z niższych obrotów tak od 1500rpm i 3,4 bieg - zobacz ile wtedy załaduje.
Mariusz90r Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Opublikowano 20 Lutego 2014 kkrawat - zwiedziłem cały zakres obrotów na prawie każdym biegu i za każdym razem jest tak samo - max 0,7 i spada na 0,6/0,5 które trzyma aż do okolic odcinki.
kkrawat Opublikowano 20 Lutego 2014 Opublikowano 20 Lutego 2014 Podmień DV i wtedy zobacz. Wskaźnik jaki masz? Moze przekłamuje ?
Klejk Opublikowano 22 Lutego 2014 Opublikowano 22 Lutego 2014 ja bymjeszcze sprawdzil szczelnosc... ale przed turbo.. mialem podobnie jak mi TIPa szlag trafil
j4s2c2vr Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 Hej, czy podobne objawy jak u kolegi wyżej mogą być jeśli mam do wymiany ten zaworek zwrotny nad puszką filtra powietrza ? Po walce z zakładaniem Tipa, obudowa zaworka się rozpadła i nie jest szczelny teraz... ma ktoś może numer(części) tego zaworka ??
Magicbattle Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 jakiego zaworka wes sprecyzuj? jedyny zaworek na filtrze powietrza jaki tam jest to n80 odpowietrzenie zbiornika
sawul Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Jest jeszcze zaworek jednokierunkowy [zwrotny]jak tu kolega pisze . Chodzi o taki Zawór zaworek zwrotny AUDI TT 1.8T 225km QUATTRO (4030685200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Mariusz90r Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 Akurat mam info z dzisiaj u kolegi podobno turbina padła, wymieniał sobie opony u znajomego mehanika i powiedział mu o problemie, ten też od razu pomyślał o nieszczelności ale po ściągnięciu TIP'a z turbo stwierdził że "wirnik lata na wszystkie strony" i to zapewne będzie przyczyną bo przewody wyglądają ok... Ile w tym prawdy nie wiem (u mnie na starym turbo też miałem luz na wirniku i turbo puszczało olej a doładowanie miałem normalne)... dam info do tematu jak coś z tym porobi czy pomogło.
Magicbattle Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 czekam na rezultaty bo mam chyba podobny problem. Dv szczelne jest jak i caly uklad przed turbo zero bledow. przy moim aeb od 2000tys turbo pompuje 0.6 ale przy 3200tys/obr spada gdzies do 0.4 bar i nie wiem co jest nie tak. wirnik w turbo tez juz ma troche luzow poprzeczny i wzdłuzny ale nie dymi oleju nie puszcza jedynie tylko taki nalot oleju jest nic wiecej. mozna powiedziec ze mam ten problem juz od grudnia i w sumie pojawil sie z dnia na dzien
Mariusz90r Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 @Magicbattle sprawdź sobie jeszcze n75, najlepiej podmieniając na jakieś sprawne.
Magicbattle Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 zebym jeszcze mial taki i czy na napewno sprawny
Mariusz90r Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 @Magicbattle - zawsze możesz spróbować MBC, wpinasz zamiast n75, ustawiasz na 0,6bara - jak trzyma to wiadomo- n75 na śmietnik.
Magicbattle Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 heh mbc tez trzeba miec. spróbuje podmienić n75 aby go wykluczyc. niby nie przepuszcza jak dmuchałem w niego ale nigdy nic nie wiadomo tym bardziej ze to raczej nagle sie zrobiło. a Ty nie masz moze MBC zebym mógł założyc
Shiftback Opublikowano 4 Kwietnia 2014 Opublikowano 4 Kwietnia 2014 mym zdanieniem nie jest przyczyną wadliwe działanie n75-tki.. Trzy mi przeszły przez ręce zanim dowiedziałem się, że niektóre sterowniki adaptują n75 względem ciśnienia. Przykład podam na własnym MBC połączonym z gruszką turbiny, gdzie zmiana położenia ustawienia MBC zaowocowała wyrównaniem ciśnienia... ... i też 180-tka i tez walcze o dobre 0,9bar'a Wyjmijcie tez IC, ponieważ jest to ostatni punkt "kontrolny" przed przepustnica. Wymyć, przepłukać dobrym detergentem. Zapchany czy nie zawsze na sprawdzaniu szczelności pokaze wam prawidłowy wynik , jednak może się okazać , że ciśnienie turbodoładowania "hamuje" Intercooler...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się