soulmaster3m Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Mam zawór powietrza wtórnego / egr o numerze OE: 058 131 101 - Pierburg: 7.22560.02 Niestety nie jest szczelny. Znaleźć taki o tych numerach do 1.8T ANB - porażka. Intercars pokazuje taki zestaw numerów: Kod silnika: ANB od numeru podwozia: 8D-X-200 001 OE: 058 131 101, 058 131 101 B, Pierburg: 7.22560.02, 7.22560.02.0, 7.22560.05, 7.22560.05.0, 7.22560.42, 7.22560.42.0, 4028977653278. Pytanie moje jest natomiast takie. Jak bardzo różnią się od siebie dwa tak samo wyglądające zawory, ale o innych numerach. Nie od dziś wiadomo, że numer zmieniano wraz z rocznikami i modelami, ale czy faktycznie ma znaczenie jaki ma numer a nie jaką ma geometrię?
Marc!n Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 Jak juz sie popsul to moze warto sie go calkiem pozbyc
soulmaster3m Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Opublikowano 26 Lutego 2014 Oczekiwałem takiej odpowiedzi i wiedziałem, że pojawi się ona jako pierwsza ---------- Post dopisany at 23:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ---------- Pytanie zostaje bez odpowiedzi. Czy można wsadzić inny numer byle geometria dalej pasowała. Ten OE: 058 131 101 / 058 131 101 B (Pierburg: 7.22560.02) tworzy kąt prosty pomiędzy wejściem a wyjściem co jest ważne ponieważ przewód wlotowy to metalowa rurka, więc nie ma jak sobie dostosować odgięcia. Znalazłem coś podobnego mianowicie: 078 131 102 078 131 102 F 078 131 102 N 078 131 102 L Czyli te bliźniacze zawory (lewy, prawy) i wygląda, że też jest pod kątem prostym. Jedynie wyjście na N112 jest nieco przesunięte, ale to przewód giętki, więc problemu nie widzę.
Łukasz13 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Mam taki zawór wyjęty sprawny ze swojego auta jak chcesz to moge zobaczyc jakie ma numery czy wrzucic zdjęcie.
soulmaster3m Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Ale masz z AWT? A AWT nie miał innego wejścia powietrza? ANB to tak jak na pierwszych zdjęciach a z numerów AWT wynika taki:
soulmaster3m Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Dokładnie i tutaj trzeba wyjść gumowym wężem a u mnie jest połączenie sztywne zarówno na wejściu jak i wyjściu tak jak to widać na pierwszych zdjęciach. Nigdzie nie uzyskałem informacji czy te zawory wszystkie działają tak samo, ale przy tym zaworze musiałbym przerabiać resztę.
Łukasz13 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Zasada działania taka sama, w zasadzie to cała reszte tez mam dalej ta rurkę co przykręcona do pokrywy jest ale czy mocowanie w tym samym miejscu jest i długość rurki taka sam to nie wiem.
soulmaster3m Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Chciałem już ostatecznie zaślepić, ale te gotowe zaślepki do EGR są do TDi i nie pasują. W TDi rozstaw śrub jest 60mm a u mnie 40mm, więc zostaje rzeźba albo nowy zawór. Te od biturbo mają taką samą geometrię mocowania jedynie rurka do sterowania podciśnieniem jest przesunięta co by raczej nie przeszkadzało a w tej Twojej to dochodzi większa rzeźba z wejściem węża wlotowego. Jak widać, ta górna wchodzi w zawór i kończy się kolankiem gdzie ta druga schodzi już w dół a dalej są plastikowe węże. Mała rada dla chcących to naprawić a nie zaślepiać. Jeśli pompa SAI nie działa, pokazuje się błąd 16795 - P0411-35-10 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected - Intermittent po sprawdzeniu okazało się, że pompa nie działa to problemem nie jest sama pompa. Pompa przestała działać właśnie dlatego, że zawór puszcza w złą stronę gazy a skroplona woda zbiera się w pompie, która jest na samym dole układu i robi za syfon. Oczywiście wirnik jest oddzielony od silnika, ale stoi tam woda, przychodzą mrozy i może rozsadzić pompę. Jeśli mamy pompę nitowaną to dochodzi ówniana jakość tych nitów, więc woda mogła się tam dostać przez rozszczelnioną obudowę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się