Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie silnik jak zimny.


wiesgaj

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna silnik szarpie jak jest zimny. Jak trochę pojeździ i się podgrzeje szarpanie to ustaje. Na drugi dzień powtórka. Objawia się to kilkakrotnym szarpnięciem .Wygląda to jakby przerwa w zasilaniu paliwem. Czytałem że mogą to być zaciski na wtryskiwaczach luźne. Tylko dlaczego objawia się to

na początku jazdy. I czy przerwa taka nie powinna zapisać się w ECU. Po z czytaniu błędów mam czujnik tem. uszkodzony i poduszkę pod silnikiem(zaworek). Może się mylę ale te błędy nie powinny wpływać na takie gwałtowne szarpanie. Poza tym silniczek jeździ ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może koło dwumasowe się kończy? a jak gasisz to nie rzuca delikatnie budą? Więc sprawdź poduszkę pod silnikiem to może być też objaw tego co napisałem.. Miałem przypadek szarpania na tylko zimnym później ciągle szarpało i wymiana dwumasowego koła ze sprzęgłem rozwiązała problem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło wymienione, tylko bez dwumasa. Mechanik powiedział że dwumas nie koniecznie orginał ,ale jeszcze pojeździ. Chciałbym się dowiedzieć, czy przerwy takie w pompowtryskach na konektorach zapisują się w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale najczęściej jak już samochód ledwo jedzie.. i pali się ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nie zawsze .Ale często .To nie jest takie ciągłe szarpanie. Szarpnie tak z 2-3 razy, po chwili znowu to samo .Potem spokój. Mogę jeździć cały dzień i nic. Silniczek pracuje OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja mam podobnie. Silnik drga na wolnych obrotach. Wymieniłem rozrząd, sprawdziliśmy dwumas i dalej nic. Poduszki pod silnikiem również sprawdzone. Mechanik podejrzewa że może być wał......, samochód przyprowadziłem tydzień temu z Niemiec. Ma oryginalny przebieg 185 tys.

Zastanawiam się co dalej.... macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem taki przypadek jakis czas temu ze na zimnym silniku szarpalo a na cieplym juz bylo ok.wymienilem kompletne sprzeglo a problem dalej sie pojawial az ktos podpowiedzial ze problem moze lezec we wtryskach.i okazalo sie ze jeden wtrysk byl do d*py i po jego wymianie problemu z szarpaniem nie ma:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to, ani dwumas, ani też korbowód. Dlatego że mija po chwili . Obstawiał bym na wtryskiwacz. Zanim przystąpię do wymiany wtryskiwacza, sprawdzę konektory.

Napiszę czy to pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

odswieze troche temat

Posiadam audi a4 B6 2001r 1,9 TDI 130 KM i zauwazylem ze po dniu postoju jak zapale auto to strasznie szarpie silnikiem tak przez 10-15 sekund i slychac stukanie, po tych kilku sekundach wszystko wraca do normy auto normalnie jezdzi ma moc podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko przy pierwszym zapalaniu i tak dzien po dniu heh

dodam jeszcze ze audi jest po wymianie kompletnego sprzegla + dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powietrze w paliwie albo uszkodzone oringi PD.

za stukanie moga byc odpowiedzialne zarowno wtryski jak i hydropopychacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

odswieze troche temat

Posiadam audi a4 B6 2001r 1,9 TDI 130 KM i zauwazylem ze po dniu postoju jak zapale auto to strasznie szarpie silnikiem tak przez 10-15 sekund i slychac stukanie, po tych kilku sekundach wszystko wraca do normy auto normalnie jezdzi ma moc podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko przy pierwszym zapalaniu i tak dzien po dniu heh

dodam jeszcze ze audi jest po wymianie kompletnego sprzegla + dwumasy

Jak do tego jeszcze dymi na biało , to pewnie któraś pompka się przycina i leje paliwo do końca krzywki napędzającej PD-ka :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

odswieze troche temat

Posiadam audi a4 B6 2001r 1,9 TDI 130 KM i zauwazylem ze po dniu postoju jak zapale auto to strasznie szarpie silnikiem tak przez 10-15 sekund i slychac stukanie, po tych kilku sekundach wszystko wraca do normy auto normalnie jezdzi ma moc podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko przy pierwszym zapalaniu i tak dzien po dniu heh

dodam jeszcze ze audi jest po wymianie kompletnego sprzegla + dwumasy

Jak do tego jeszcze dymi na biało , to pewnie któraś pompka się przycina i leje paliwo do końca krzywki napędzającej PD-ka :decayed:

jakos strasznie nie kopci na bialo ale leciutko widac ze pusci jasnego dymka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglądają BIP-y w grupie 023 i grupy 013 i 018 w momencie gdy dzieją się te cuda na zimnym ?

Najlepiej zloguj te trzy parametry na raz i pokaż :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurs szybki:

1. forum ma wyszukiwarke,

2. wpisać odpowiednie haslo

3. kliknac przycisk szukaj.

na forum wszystko jest dokladnie opisane.!!! :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

odswieze troche temat

Posiadam audi a4 B6 2001r 1,9 TDI 130 KM i zauwazylem ze po dniu postoju jak zapale auto to strasznie szarpie silnikiem tak przez 10-15 sekund i slychac stukanie, po tych kilku sekundach wszystko wraca do normy auto normalnie jezdzi ma moc podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko przy pierwszym zapalaniu i tak dzien po dniu heh

dodam jeszcze ze audi jest po wymianie kompletnego sprzegla + dwumasy

Ja miałem tylko objaw szarpania przy niskich temperaturach, palił ładnie, powodem były popalone swiece żarowe więc warto sprawdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...