bako Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Witam. Czy w tym modelu silnika rownież nalezy wymienić napęd pompy oleju od 1.9 oraz wałki wyrownujace? wiem ze w silnikach 2.0 140KM trzeba było ale w tym modelu nie jestem pewien (2.0 BRD 170KM )
FUTURUM Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 140 i 170 km to jedno i to samo...(dół silnika)
dziki029 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 A sprawdzałeś w jakim stanie jest imbusik? Może wystarczy wymienić na nowy. Koszt bodajże 7 zł i trochę wolnego czasu.
bako Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 A sprawdzałeś w jakim stanie jest imbusik? Może wystarczy wymienić na nowy. Koszt bodajże 7 zł i trochę wolnego czasu. jaki imbusik? nie rozumiem. Mogłby mi ktoś polecić sprawdzony zakład w małopolsce ktory robi takie zabiegi i co tam wogole trzeba wymienić przy tym ? istnieja jakies "zestawy naprawcze"?
dziki029 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Rozumiem, że chcesz wymienić pompę oleju w silniku na pompę z 1.9 ponieważ w tych 2.0 silnikach( również w BRD) są wadliwe. Pompa napędzana jest za pomocą imbusa(a nie łańcuszka czy wałka), który z czasem wyciera się i przestaje napędzać pompę a co za tym idzie nie ma smarowania. Najczęściej taka sytuacja jest późno wykrywana i silnik się zaciera. Tyle w skrócie. Chyba, że masz inny powód wymiany pompy oleju?
bako Opublikowano 4 Marca 2014 Autor Opublikowano 4 Marca 2014 tak dokładnie chce wymienić na te z 1.9 po prostu zapobiegawczo. Co do tego imbusa, jesli go zmienie czy za jakis czas znowu go nie bede musial zmieniac?
dziki029 Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Oczywiście, że tak i to liczę na jakieś dobre 50 tyś. Niektórzy wymieniają tak jak Ty chcesz zapobiegawczo i wówczas jest pewność że wszystko będzie działało. Z imbusami nie wiadomo bo są dwie główne sprawy: 1. wyrabia się sam imbus - w tym przypadku sprawa wygląda ok ponieważ wymienisz imbusik i będzie działać 2. wyrabia sie imbus oraz "gniazdo "w pompie i silniku wówczas jest lipa i najlepiej przełożyć pompę z 1.9 Według mnie będzie tak: Oddasz auto do magików to nawet jak będzie sytuacja, o którym mówiłem w punkcie 1 to i tak powiedzą ci że jest lipa i trzeba wszystko przekładać(muszą zarobić). W silniku jak Ty masz 170KM BRD jakieś 3tyg. temu kolega wymieniał sam imbus ponieważ "gniazda" były ok. Koszt jak pisałem ok 7zł za imbus z (najtwardszej stali) Nie ma żadnego zdjęcia bo bym Ci podesłał jak u niego wyglądało. Ale nie był tak zniszczony jak niektórzy piszą i mówią na różnych forach. Jego przebieg to 190tyś również jak Ty chciał zobaczyć jak to wygląda od środka i był przygotowany na wymianę całej pompy. Okazało się jednak, że wszystko jest ok i postanowił, że wymieni sam imbus ten ori. był lekko przytarty. Z naszej rozmowy doszliśmy do wniosku, że jeżeli on ma przebieg 190tyś( auto sam sprowadzał z Niemiec, sprawdzone i z pewnym przebiegiem) to ile musiały mieć samochody w których pompa staneła. Niektórzy piszą, że stało się to im przy ok 180tyś. Według mnie to bzdura i miały grubo powyżej 250tyś ale ludzie wieża w to co widzą na zegarach. Jak jutro mi się uda to zrobię zdjęcia tego imbusa i Ci podeślę.
FUTURUM Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 -Jeśli "imbus" zabierak kosztuje 7 zł to zamów mi 1000szt(kupię natychmiast) -Co znaczy "najtwardszej stali"? - To, który moduł pompy strzeli ,mówi nam styl jazdy(gaszenie,odpalanie.....).Przykład-85tyś.km. firmowy wóz zakupiony w polskim salonie,jeden właściciel-rozwalony napęd pompy
Rotmistrz Opublikowano 4 Marca 2014 Opublikowano 4 Marca 2014 Masz w tym dziale podwieszony temat właśnie o wałkach. Wszystko jest tam opisane, wystarczy chcieć poczytać..
SotoM Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 nie ma to jak w glowie robic sobie burdel i martwic sie na zaśke....
dziki029 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Zgadzam się z tym. Niektórzy martwią się na zaś a zwłaszcza po tym jak niektórzy piszą że im pompa siadała. Wracając do ceny imbusa to rzeczywiście trochę się pomyliłem. były dwie ceny pierwsza to nieorginalny cena 7-10 zł, który można znaleźć w sklepach metalowych ale dzisiaj sprawdziłem i kolega jak wymieniał to kupił w serwisie cena 15zł + 1zł za zabezpieczenie razem 16zł. (Możesz zamówić 500szt bo cena x2 niz podawałem i orginał) Panie Tomku pana firma Futurum zajmuje się regeneracją pomp i napędu i ten zabieg jak i sama wymiana imbusa o czym pisałem jest tylko metodą zapobiegawczą a nie eliminacją problemu. Aby zrobić to porządnie i na lata trzeba podmienić pompę i napęd z silnika 1.9 Jeżeli ktoś kupuje auto na kilka lat to warto jedynie podmienić pompę a nie regenerować. Pisanie że w aucie z salonu po 85 tyś padł napęd pompy jest dla mnie niedorzeczne, ponieważ w aucie sprowadzonym które miało 190tyś czyli o 110tyś więcej imbus był lekko wytarty. Ja w to osobiście nie wierzę.
Wihajster Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Pisanie że w aucie z salonu po 85 tyś padł napęd pompy jest dla mnie niedorzeczne, ponieważ w aucie sprowadzonym które miało 190tyś czyli o 110tyś więcej imbus był lekko wytarty. Ja w to osobiście nie wierzę. Wszystko zalezy od stylu jazdy a konkretnie gdzie auto jezdzi trasa czy miasto.Można zrobic i pół miliona i nic sie nie stanie jak sie jezdzi same trasy.Najbardziej zabierak i gniazdo dostaje po d*pie podczas rozruchu
dziki029 Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Jak trzeba jeździć żeby po 80tyś podła pompa? Gdyby tak było to firma audi zaleciłaby akcję serwisową jak przy wtryskach piezoelektrycznych. Wychodzi na to że powinniśmy testować niemieckie samochody u nas w kraju. Audi produkowało by super auta bez wad i nie byłoby takich wpadek jak z tym trefnym napędem pompy.
FUTURUM Opublikowano 5 Marca 2014 Opublikowano 5 Marca 2014 Podałbym Ci dane osoby(kobiety), która jest kierownikiem budowy i mieszka w Krakowie ale wybacz-nie mogę.Uwierz mi-zatarła motor z tym przebiegiem. Co do zabieraków to wiem ile kosztują bo w tym siedzę. Podasz mi firmę, która montuje pompkę od 1,9 tdi i daje 3 lata gwarancji?? Nie sztuką jest wywalić wałki i zamontować części za ok.500zł-sztuką jest poprawić błąd, który wprowadziła grupa vag na rynek! Zrobiliśmy już kilka przeszczepów na 1,9 tdi ale nikt mi nie wmówi, że kultura pracy jest identyczna jak przed swapem....
Marynarz____ Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Rozumiem, że chcesz wymienić pompę oleju w silniku na pompę z 1.9 ponieważ w tych 2.0 silnikach( również w BRD) są wadliwe. Pompa napędzana jest za pomocą imbusa(a nie łańcuszka czy wałka), który z czasem wyciera się i przestaje napędzać pompę a co za tym idzie nie ma smarowania. Najczęściej taka sytuacja jest późno wykrywana i silnik się zaciera. Tyle w skrócie. Chyba, że masz inny powód wymiany pompy oleju? Sory ale co ty pierd. za głupoty??!! Wałki też są w tym silniku, a w starszych 2.0 TDI masz napęd za pomocą łańcucha... nie mieszaj bo głupoty piszesz :doh:Co to znaczy wg. ciebie późno wykrywana?? Wycierający się zabierak nie daje żadnych objawów, jedziesz i nagle wyskakuje ci kontrolka oleju na blat i tyle. Jak szybko nie zgasisz to masz po silniku. ---------- Post dopisany at 09:14 ---------- Poprzedni post napisany at 09:07 ---------- Oczywiście, że tak i to liczę na jakieś dobre 50 tyś. Niektórzy wymieniają tak jak Ty chcesz zapobiegawczo i wówczas jest pewność że wszystko będzie działało. Z imbusami nie wiadomo bo są dwie główne sprawy:1. wyrabia się sam imbus - w tym przypadku sprawa wygląda ok ponieważ wymienisz imbusik i będzie działać 2. wyrabia sie imbus oraz "gniazdo "w pompie i silniku wówczas jest lipa i najlepiej przełożyć pompę z 1.9 Według mnie będzie tak: Oddasz auto do magików to nawet jak będzie sytuacja, o którym mówiłem w punkcie 1 to i tak powiedzą ci że jest lipa i trzeba wszystko przekładać(muszą zarobić). W silniku jak Ty masz 170KM BRD jakieś 3tyg. temu kolega wymieniał sam imbus ponieważ "gniazda" były ok. Koszt jak pisałem ok 7zł za imbus z (najtwardszej stali) Nie ma żadnego zdjęcia bo bym Ci podesłał jak u niego wyglądało. Ale nie był tak zniszczony jak niektórzy piszą i mówią na różnych forach. Jego przebieg to 190tyś również jak Ty chciał zobaczyć jak to wygląda od środka i był przygotowany na wymianę całej pompy. Okazało się jednak, że wszystko jest ok i postanowił, że wymieni sam imbus ten ori. był lekko przytarty. Z naszej rozmowy doszliśmy do wniosku, że jeżeli on ma przebieg 190tyś( auto sam sprowadzał z Niemiec, sprawdzone i z pewnym przebiegiem) to ile musiały mieć samochody w których pompa staneła. Niektórzy piszą, że stało się to im przy ok 180tyś. Według mnie to bzdura i miały grubo powyżej 250tyś ale ludzie wieża w to co widzą na zegarach. Jak jutro mi się uda to zrobię zdjęcia tego imbusa i Ci podeślę. A jaj mam auto 2.0 TDI BRD 2007 r prosto z polskiego salonu, osobiście odebrane, zajrzałem do pompy przy 156 tyś i imbus był tak wytarty, że miał poważne luzy i co?? Auto jeżdżone pół na pół miasto/ trasa. Więc bzdury piszesz. Wymieniłem na zestaw wałek z pogrubionym gniazdem + pogrubiony zabierak/imbus i spokój. Na razie od wymiany przejechane 10 tyś i wszystko ok.
kuba.goller Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Ja robiłem w swoich BRE zapobiegawczo w Futurum przy przebiegu 190.000km (600zł), podobno jeszcze 40.000km bym przejechał, więc różnie z tym jest. Moja sztuka jest z Farncji więc 90.000km zrobił pewnie po autostradach dlatego taki w mierę dobry stan.
thenaturat2 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Mam 114500 przebiegu i po przeczytaniu tego wątku sam nie wiem czy wymienić czy jeździć dalej ? Jeśli dojdzie do wymiany samego imbusa lub razem z gniazdem to na ile ona wystarczy? Dzwoniłem raz do warsztatu w Sulejówku w który jest podany na forum i pan Józek o ile się nie mylę do jego imienia powiedział że śmiało mogę jeszcze jeździć. Mówi że norma to 180-190.tyś.
FUTURUM Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Pan "Józek" dobrze Ci odpowiedział..Tylko pamiętaj- jeśli przed tym przebiegiem błyśnie kontrolka oleju na czerwono-wyłącz silnik i już nie dawaj nikomu aby go odpalał..
thenaturat2 Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 ok dzięki , ale dla pewności i dla świętego spokoju sprawdzę
mAti_brd Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 ja mam 230kkm autko z Niemiec latało w większości po autostradach aż się boję co tam może być muszę zaglądnąć (ktoś ma instruktaż jak sprawdzić imbusik? po zdjęciu miski zobaczę go czy trzeba coś demontować? )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się