Karamba38 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 (edytowane) Ktoś mi powie gdzie są dokladnie te zawory zwrotne jak one sie dokładnie nazywają bo nie mogę ich zanieść, znalazłem tylko jakiś Zawór systemu pompy powietrza wtórnego PIERBURG 7.22560.41.0 czy to o to chodzi ? Edytowane 3 Listopada 2017 przez Karamba38
Karamba38 Opublikowano 3 Listopada 2017 Opublikowano 3 Listopada 2017 Ktoś mi powie gdzie są dokladnie te zawory nie mogę ich znaleść na necie żeby zamówić znalazłem takie ale nie jestem pewny czy o te chodzi ? Zawór systemu pompy powietrza wtórnego PIERBURG 7.22560.41.0
jolley Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 W dniu 16.03.2017 o 08:16, krzysztof-kosior1 napisał: Po operacji Cisza jest powalająca. Mam na myśli ciszę pracy silnika. Poranne tyrkotanie to nie wiem... dziś nie było. Za tydzień powiem bo to u mnie często nie występowało. Ale do rzeczy: Okazało się, ze w banku pierwszym miałem już wymieniany napinacz. Ale wydaje mi się, że ktoś wsadził tam napinacz udający oryginał OEM z Allegrosza ("oryginalny panie za 500pln"). Ślizgi nie były w ogolę wyjechane, a rocznik napinacza to 2012. Tu zmieniliśmy więc tylko uszczelki i łańcuch. Napinacz w banku2 wyjechał mi trochę głowicy... wiec wleciał nowy napinacz firmy AUTlog... zobaczymy Przebieg mam aktualnie jakoś 225k. Jak bardzo były wyciągnięte łańcuchy? A no tak: Krzysztof, minęło trochę czasu od Twojej naprawy. Jak się sprawuje zestaw? Nadal cisza rano? Ile w ogóle jeżeli można wiedzieć, zapłaciłeś za wszystko razem z robotą?
krzysztof-kosior1 Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 W dniu 5.11.2017 o 11:51, jolley napisał: Krzysztof, minęło trochę czasu od Twojej naprawy. Jak się sprawuje zestaw? Nadal cisza rano? Ile w ogóle jeżeli można wiedzieć, zapłaciłeś za wszystko razem z robotą? Poranne TRRR jest dalej... ale rzadziej ! Tak w 10% porankach występuje. I niestety... wygląda na to, że winne porannego terkotania są trzy rzeczy... Wydojony napinacz... rozciągnięty łańcuch i zawory zwrotne olejowe. Ja nie wymieniałem jeszcze tylko zaworów zwrotnych. Na 100% one odpowiadają u mnie za te TRR jedno na 10 odpaleń. Ale jest dużo delikatniejsze. Może przez nowe sprężyny, nowe łańcuchy. Ogólnie polecam naprawę. Ale zacznijcie od zaworów zwrotnych olejowych. ja niestety zacząłem od napinaczy. W razie pytań służę pomocą.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 7 Listopada 2017 Opublikowano 7 Listopada 2017 W dniu 3.11.2017 o 18:13, Karamba38 napisał: Ktoś mi powie gdzie są dokladnie te zawory nie mogę ich znaleść na necie żeby zamówić znalazłem takie ale nie jestem pewny czy o te chodzi ? Zawór systemu pompy powietrza wtórnego PIERBURG 7.22560.41.0 Znajdują się one POD kolektorem ssącym pod pokrywą która przypomina łabędzia ssącego odmę ich nr oem 059103175F Idą tam dwa. Wymieniaj, nie sprawdzaj ich. Bo w warunkach naturalnych zachowują się inaczej. I informuj o efektach bo inaczej nie bedziemy gadać
Karamba38 Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 9 godzin temu, soul87 napisał: przez ile sekund CI to terkocze? Jak zimny silnik to jakieś 2 max 3 sekundy jak wyciągnę bezpiecznik zakręce 5 sekund i wkładam to nic nie slychac czyli tak jak opisał kolega w poście na samym początku.
Karamba38 Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 W dniu 7.11.2017 o 12:39, krzysztof-kosior1 napisał: Znajdują się one POD kolektorem ssącym pod pokrywą która przypomina łabędzia ssącego odmę ich nr oem 059103175F Idą tam dwa. Wymieniaj, nie sprawdzaj ich. Bo w warunkach naturalnych zachowują się inaczej. I informuj o efektach bo inaczej nie bedziemy gadać Dzięki nie wiem czy w tym miesiącu dam rade bo jak na razie autko stoi ale jak wymienię to dam znać.
soul87 Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 2 sekundy olej temat. bylo mowione nie raz, ze 1-2 sekundowe terkotanie wg serwisowek audi nie jest powodem do naprawy fazatorow, tak ma byc.
Karamba38 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 8 godzin temu, soul87 napisał: 2 sekundy olej temat. bylo mowione nie raz, ze 1-2 sekundowe terkotanie wg serwisowek audi nie jest powodem do naprawy fazatorow, tak ma byc. Wcześniej tego terkotania nie było trochę to denerwuje, jednak wymienię te zaworki i dam znać czy sie poprawiło ?
krzysztof-kosior1 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 (edytowane) 10 godzin temu, soul87 napisał: 2 sekundy olej temat. bylo mowione nie raz, ze 1-2 sekundowe terkotanie wg serwisowek audi nie jest powodem do naprawy fazatorow, tak ma byc. O nie nie, tu się nie zgodzę kolego. Wiesz jak wygląda głowica po 2 sekundowym terkotaniu prze rok? Miałem kolegę z 2.8 z takim przykładem. Łańcuch nawala po głowicy bo napinacz go nie napina nie mając w sobie ciśnienia... 2 sekundy to dla mnie masakra. U mnie poranne to jest jakieś 20 setnych sekund (0.2sek)... może 40setnych sekund (0.5sek). To jest akceptowalne bo dźwięk tak krótki pochodzi od ułożenia łańcucha. Akceptowalne ale jednak - wymienię zaworki również. 2 godziny temu, Karamba38 napisał: Wcześniej tego terkotania nie było trochę to denerwuje, jednak wymienię te zaworki i dam znać czy sie poprawiło ? karramba ! ! Wymieniaj, czekam na opinię ! Zapytaj w aso, na allegro są po 114 pln szt. Wiem, że w aso można kupić za 80-90pln sztuka. Specialnie dla Ciebie wrzucam foto: Podczas zdejmowania kolektora wymień wszystkie podciśnienia (!). Do tego wyczyszć wszystkie odmy (!). Zaopatrz się w dużą ilość płynu do silników. Idealnie myje odmy (czarne rurki). Wężyk do podciśnień ok 2.5m. Odmy i podciśnienia są naprawdę opłacalne przy okazji wymiany zaworków - zobaczysz różnicę pod nogą Edytowane 9 Listopada 2017 przez krzysztof-kosior1
krzysztof-kosior1 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Rzuć okiem - akurat to nie mój silnik ale widać zaworki (złote). Rozbierania około 30minut.
soul87 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 https://vw-audi.oemdtc.com/TSB/15-08-16.pdf "The camshaft adjustment is hydraulically actuated and controlled by the engine oil pressure. If the engine has been turned off for a long time, the oil pressure drops down and the oil partially flows back into the oil sump. To ensure an efficient camshaft adjustment right after an engine cold start, the oil pressure inside the camshaft adjusters must be built up as fast as possible. During this time, a rattle or knocking noise may be noticeable. This noise is normal at engine start and will last until the oil pressure is fully built up, which takes about 1-2 seconds." Do not replace the Camshaft Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s) for a noise concern as described above. Replacing the Camshaft Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s) will not eliminate this noise.
krzysztof-kosior1 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Tak jest tak napisane, ale chciałbym tylko zaznaczyć, że ten sam serwis/producent napisał: 1. Do silników zalecany olej LONGLOVE - i co? kto z was otworzy choćby pokrywę klawiatury po takim oleju zmienianym raz na 30tys zobaczy, co olej LL robi z silnikiem. Nie od dziś wiadomo, że LL to gónwo. 2. Łańcuchy w silniku BDV nie wymagają wymiany - rezultat? Mój łańcuch wyciągnięty o 5mm. Klienta łańcuch urwany w banku 2gim. Jedno jest pewne - terkotanie nie uśmierci silnika... od razu
Karamba38 Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 W dniu 9.11.2017 o 08:35, krzysztof-kosior1 napisał: O nie nie, tu się nie zgodzę kolego. Wiesz jak wygląda głowica po 2 sekundowym terkotaniu prze rok? Miałem kolegę z 2.8 z takim przykładem. Łańcuch nawala po głowicy bo napinacz go nie napina nie mając w sobie ciśnienia... 2 sekundy to dla mnie masakra. U mnie poranne to jest jakieś 20 setnych sekund (0.2sek)... może 40setnych sekund (0.5sek). To jest akceptowalne bo dźwięk tak krótki pochodzi od ułożenia łańcucha. Akceptowalne ale jednak - wymienię zaworki również. karramba ! ! Wymieniaj, czekam na opinię ! Zapytaj w aso, na allegro są po 114 pln szt. Wiem, że w aso można kupić za 80-90pln sztuka. Specialnie dla Ciebie wrzucam foto: Podczas zdejmowania kolektora wymień wszystkie podciśnienia (!). Do tego wyczyszć wszystkie odmy (!). Zaopatrz się w dużą ilość płynu do silników. Idealnie myje odmy (czarne rurki). Wężyk do podciśnień ok 2.5m. Odmy i podciśnienia są naprawdę opłacalne przy okazji wymiany zaworków - zobaczysz różnicę pod nogą Powiec mi czy biosol może być do mycia odmy ? A i jak bys napisał jeszcze jakiej średnicy te wężyki bo obecnie jestem za granicą a autko stoi w Pl a chcem zamówić wszystko zeby juz było jak wrócę i brać się do roboty ?
krzysztof-kosior1 Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 W dniu 11.11.2017 o 06:06, Karamba38 napisał: Powiec mi czy biosol może być do mycia odmy ? A i jak bys napisał jeszcze jakiej średnicy te wężyki bo obecnie jestem za granicą a autko stoi w Pl a chcem zamówić wszystko zeby juz było jak wrócę i brać się do roboty ? Sprawdź czy ten bisol nie roztapia plastików. Jeżeli nie to może być. Płyn do silników plus gorąca woda działają cuda. Ja używam płynu z fabryki VW A co do średnicy to nie pamietam. Zimno na dworze i nie chce mi się iść pod maskę paczeć wybacz. Ale znajdziesz taki wężyk w każdym motoryzacyjnym. Wężyk Ciśnieniowy w oplocie. CHYYYYBA 3,2mm, może koledzy pomogą?
Karamba38 Opublikowano 18 Listopada 2017 Opublikowano 18 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 8.11.2017 o 21:42, Karamba38 napisał: Cześć właśnie wymieniłem te zaworki, odmy oczyszczone i wężyki od podciśnień wymienione ta operacja zajęła mi 5.5 godziny wiadomo pierwszy raz i oczywiście przy browarku ? teraz niech autko postoi do rana i zobaczymy czy będzie terekotać jutro dam znać. Edytowane 18 Listopada 2017 przez Karamba38
Karamba38 Opublikowano 19 Listopada 2017 Opublikowano 19 Listopada 2017 12 godzin temu, Karamba38 napisał: Cześć właśnie wymieniłem te zaworki, odmy oczyszczone i wężyki od podciśnień wymienione ta operacja zajęła mi 5.5 godziny wiadomo pierwszy raz i oczywiście przy browarku ? teraz niech autko postoi do rana i zobaczymy czy będzie terekotać jutro dam znać. Przy dzisiejszym uruchomieniu silnika cisza jak makiem zasiał ? jednak przyczyną terkotania były zaworki. Dzięki wielkie koledzy za pomoc. Pozdrawiam
Karamba38 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Dziś rano się zdziwiłem terkot powrócił ale parę dni była cisza jednak będzie to chyba napinacz ?. Teraz mam do was pytanie jak zdiagnozować który to sie zawiesza czy da radę zobaczyć to vag-iem, czy dam rade sam to wymienic ewentualne razem z łańcuchem?
krzysztof-kosior1 Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 39 minut temu, Karamba38 napisał: Teraz mam do was pytanie jak zdiagnozować który to sie zawiesza czy da radę zobaczyć to vag-iem, czy dam rade sam to wymienic ewentualne razem z łańcuchem? 1. Test wyjść w wagu. Napinacz bedzie tykać (cewka). Ale przed tym musisz zrobić nastawy. było opisane na forum. Szukaj fazy: "test wyjść vag napinacz cewka" 2. Czy dasz rade? Ja dałem radę z pomocą szwagra ale jest mechanikiem. Jak miałeś doświadczenie z wyciąganiem wałków to tak. Przygotuj: blokadę rozrządu. Nowe simeringi na wałki. Uszczelki. Victor reinz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się