sebamol Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Witam. W B6 1.9 Quattro Avant mam wlepke ze przy 17 powinien być rozmiar 235x45x17... czy zmieniac na węższe np. 225 lub 215 czy raczej tak zostawić bo nie ma za wielkiej różnicy w ekonomice??? Proszę o szybką porade bo muszę zakupic nowe kapetki... Dzięki.
HeresR32 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 mam ten sam problem ale wydaje mi sie ze zostane przy 235/45 dobrze mi sie jezdzilo na takich oponach, tylko zastanawiam sie nad marka opon i modelem tak do 1600-1800zl za kpl
sebamol Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Opublikowano 6 Marca 2014 Ty przy tym silniku to o ekonomii co do opon to chyba nie myslisz... a tak serio to jak z tym bylo?
Fido Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Idealnym zamiennikiem 235/45/17 jest 215/50/17 Poprawia się komfort jazdy i mniej nosi w koleinach. Już takowe zakupiłem.
Fido Opublikowano 7 Marca 2014 Opublikowano 7 Marca 2014 Przecież napisałem że to idealny zamiennik. Jeśli się zmniejsza szerokość to trzeba podwyższyć profil. Zresztą masz kalkulator to sobie popatrz. Temat wałkowany wiele razy. Zamienniki opon. Kalkulator opon. Przelicznik opon. Opony.com.pl
VesslaN Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 235/45/17 ...wys felgi: 431,8 mm ...wys balona łączna po obu stronach: 211,5 mm ...wys koła: 643,3 mm 215/50/17 ...wys felgi: 431,8 mm ...wys balona łączna po obu stronach: 215 mm ...wys koła: 646,8 mm Jak widać opona 215/50/17 jest teoretycznie 3,5 mm wyższa od opony 235/45/17 co daje jakieś 0,5% więc jest to najbliższy zamiennik do rekomendowanej opony na progowej wlepce. Teoretycznie jest zatem balon wyższy na całości o 3,5 mm czyli na jednej stronie 1,75 mm. Optycznie jest to nie do zauważenia. Opona 215... jest węższa więc komfort jazdy w koleinach winien być dużo lepszy niż na 235 czy na 225 Może być jedyny problem w tym, że ceny 215 w porównaniu do 235 są dużo wyższe w klasie premium - co uważam za chore... pozdrawiam
Pretor Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Od kilku dni zastanawiam się nad zmianą opon letnich z 17"/45/235 na 17"/50/215 i jak patrzę na różnicę w cenie między tymi rozmiarami to nie wiem o co chodzi . Wolał bym węższą oponę niż obecnie bo na dupiatych drogach poprawił by się komfort i prowadzenie oraz zużycie paliwa, ale ok 700 zł więcej za komplet węższych opon to przesada.
VesslaN Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Niestety klasa premium kosztuje - to kwota od 2k zł w górę. Opony niższych marek znajdziemy za ok 1,5k zł. Oczywiście piszę o rozmiarze 215... Nawiązując do tematu rozmiar 225/45/17 odpuściłbym zupełnie - za mały balon opony. Pozdrawiam
Pretor Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Niestety klasa premium kosztuje - to kwota od 2k zł w górę. Opony niższych marek znajdziemy za ok 1,5k zł. Oczywiście piszę o rozmiarze 215... Nawiązując do tematu rozmiar 225/45/17 odpuściłbym zupełnie - za mały balon opony.Pozdrawiam Mi chodziło o różnicę w cenie pomiędzy 215x50 a 235x45 a nie cenie za opony, wiadomo że to nie 14" . Co do rozmiaru 225x45 to zgadzam się, też bym takiego rozmiaru nie kupił. Sony Xperia
Fido Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 To możę napiszę wysokość opony 235/45/17 -105,75 mm 215/50/17 -107,50 mm 205/50/17 -102,50 mm 205 nie dość, że będzie więcej przekłamywała licznik to jest niższa i komfort gorszy. Też nad taką myślałem ale zrezygnowałem.
vito A4 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Oj tak opony 215/50/17 drogo wychodzą w porównaniu do np. 235/45 bo to popularniejszy/standardowy wymiar. Też mam ten dylemat na jakie przejść z 235/45 i również jestem za 215/50 jak poprzednicy
sebamol Opublikowano 8 Marca 2014 Autor Opublikowano 8 Marca 2014 Panowie, a czy naprawdę jest dużo zauważalna różnica w spalaniu jakbym został przy tych 235/45??? I czy to ma jeszcze jakiś wpływ na coś oprócz tej jazdy w nieszczęsnych koleinach...?
Fido Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Przy 235 chodzi nie o spalanie a kiepskie prowadzenie w koleinach, kiepskich drogach itp. Zawiechy też mi szkoda. Dodatkowo mam 1BE więc trochę twardawo. Gdybym śmigał tylko po autobanach to bym nie przechodził na 215 i został przy standarcie. Wszystko zależy od dróg po których się poruszasz oraz czy chcesz wygodę czy wygląd.
VesslaN Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Napiszę jeszcze raz 235/45/17 - owszem to opony rekomendowane przez producenta - jednak nie nadają się na nasze drogi - My nie mamy dróg równych, co chwile dziura i koleina. 235 na pewno opór toczenia będą miały większy od 215 bez dwóch zdań - spalanie może być wyższe hmmm ile? - może 0,2 litra na 100 km. Zawieszenie na nierównościach na pewno będzie bardziej dostawało po pupie. Jak pisze fidotp - W Niemczech, Austrii - tam gdzie po trasach się "lata" takie koło robi swoją robotę - Zapinasz 200 km/h na budzik i czujesz się pewnie i w zakręcie i przy hamowaniu
A-rek Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 ludzie ale sobie problemy robicie:facepalm: nie musicie się sztywno trzymać tego co jest napisane na wlepce, jak założycie inne opony to auto się nie zepsuje, gwarantuje wam to! na felgi 17" możecie założyć (szerokośc felg 8J): -205/50R17 -215/50R17 -225/45R17 -235/45R17 -245/45R17
Fido Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Każdy założy co zechce. Ale warto znać parametry by móc wybrać pod siebie.
VesslaN Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 Każdy założy co zechce.Ale warto znać parametry by móc wybrać pod siebie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się