zeeen Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Jak zakodować wtryski w silniku 2.0tdi CR 143hp CAGA używając VAG-a polskiej firmy OBD2? Czy to się da zrobić? Czy trzeba użyć jakiegoś innego testera diagnostycznego? Jestem zielony w tym temacie. ---------- Post dopisany 15-03-2014 at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany 14-03-2014 at 23:08 ---------- Dokładnie używam VAG CAN PRO
adrian998998 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Nie masz nic w opcji kodowania wtryskow?? Masz moze vcds-a pod reka??
zeeen Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Mam taką opcje wchodze w SILNIK---POŁĄCZ Z ECU--DOPASOWANIE--WARTOŚĆ KOREKTY WTRYSKIWACZA-wpisuje numer kodu czytany z wtrysku ABAR21G. Wciskam Start i w odpowiedzi dostaje ECU zakodowane. Jeszcze jest opcja manualnej kalibracji i tam wyskakuje mi ciąg liczb dotyczących starego wtryskiwacza mianowicie 41424152323147. Jedyna opcja to wymontuje wtrysk i zawiozę do sprawdzenia. Albo nie wiem jak się koduje. No i silnik z pracą silnika nic sie nie poprawia mogę odłączyć wtyczke od wtrysku nr 3 i nic się nie dzieje zero reakcji. Dalej pali na 3 gary. ---------- Post dopisany at 16:13 ---------- Poprzedni post napisany at 15:45 ---------- Wg mnie zakodowałem dobrze. Wtrysk jest do du.y.Wyciągam go i jade na sprawdzenie. Jak nie to kupuje nowy nigdy więcej używek w tym temacie. Chyba że coś innego szwankuje. Odpiełem kostkę i pokazało błąd połączenia wtryskiwacza,także elektrycznie ok.
adrian998998 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 No dobra ale jakie bledy syspie kompa z tym wtryskiem?? Naswietl cala sytuacje to moze cos Ci pomoge
zeeen Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 8737-rozpoznane nieregularne zapłony 3 cylinder
adrian998998 Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Jesli elektrycznie ok i tylko wali wypadanie zaplonow to wtrysk.
zeeen Opublikowano 15 Marca 2014 Autor Opublikowano 15 Marca 2014 Sprawdziłem podgląd parametrów w czasie pracy silnika dla wszystkich cylindrów cylinder 1 odczyt waha się pomiędzy -1.22 a -2.23 cylinder 2 odczyt waha się pomiędzy -1.69 a -2.11 cylinder 3 odczyt jest stale na liczbie 3 cylinder 4 odczyt waha się pomiędzy +0.18 a +0.88
szogun0 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 I chyba nie sądzisz, że wpisanie od nowa kodów IMA i ISA pomoże na to. Wtryskiwacz do wymiany i tyle.
zeeen Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Sek w tym ze kupiłem używany wtrysk i go zamontowalem. I o niego sie wlasnie rozchodzi. Czyzby sprzedajacy wcisnoł mi śmiecia pomimo zapewnien o jego sprawnosci? Takie samo zachowanie silnika jak przed wymianą ,dlatego zastanawiam sie czy moze cos źle robie.
ame-tuning Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 zamień wtryski miejscami ...np: 3-ci z 4-tym i sprawdż korekty ,trochę rozjaśni to sytułację....
zeeen Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Zamieniłem wtryski miejscami i faktycznie się rozjaśniło trochę. Mianowicie wtrysk "niedziałający" z cylindra nr 3 ożył na miejscu cylinder nr 4. A ten dobry z miejsca nr 4 umarł na miejscu nr3. Także wtryski dobre. Po odpięciu wtyczki z wtrysku nr 3 przy pracującym silniku nic się nie zmienia, oprócz tego że wywala błąd połączenia. Przy temperaturze 90stC silnik mniej telepie. Ruszałem wszystkimi wtyczkami i nie mam pojęcia. Wyskoczył nowy błąd 5619. Nowość to że przy 90stC. cylinder nr 3 zaczął pokazywać jakieś wartości, różnica dawki wtrysku waha się w przedziale +2.52 do +2.88 Wcześniej była stała liczba 3. Silnik pracuje teraz niemal perfekcyjnie równo jakby sam się leczył. Czytałem że diesle fordowskie tak mają że po wymianie wtrysków same w ciągu 20min dochodzą do regulacji. Problem u mnie jest taki ,że po odpaleniu zimnego silnika telepie nim jak trabantem. Po prostu pali na 3 gary. ---------- Post dopisany at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany at 17:10 ---------- No i wywala mi cały czas błąd 5619 ktoś mi może go rozszyfrować , proszę. ---------- Post dopisany at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:33 ---------- Dodatkowo dymi przy przyśpieszaniu. Kompresja na 3 cylindrze?
szogun0 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Jak zaczniesz odpinać wtyczki od wtrysków na pracującym silniku to ostatecznie naleje ci paliwa do pełna i ugnie korbę. Przynajmniej nie będzie wątpliwości co jest uszkodzone.
ame-tuning Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 dokładnie nie odpina sie tych wtrysków na pracującym silniku ....... nie ma co gdybać ...sprawdż ciśnienie sprężania ....
zeeen Opublikowano 17 Marca 2014 Autor Opublikowano 17 Marca 2014 Jutro pojadę do speca od wtrysków posprawdza wydolność każdego no i sprawdzi mi ciśnienie sprężania. O odpinaniu wtyczki nie pomyślałem o następstwach. Dzięki. ---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 18:39 ---------- Coś czuje że może to być kompresja, i toby była lipa. Przebieg auta 244tyś km. rok 2009. Drogą dedukcji zimny diesel ze słabym ciśnieniem na cylindrach słabo pali, wraz z nagrzewaniem metale się rozszerzają. Przez co różnica ciśnienia sprężania na zimnym i rozgrzanym silniku może się różnić nawet o 4 bary (+4 bary na ciepłym). I to by pasowało moim objawom. Na rozgrzanym pracuje całkiem równo. Na zimnym tak jakby trzeci cylinder nie sprężał do odpowiedniej temperatury zapłonu paliwa. Obym się mylił.
przemik Opublikowano 19 Marca 2014 Opublikowano 19 Marca 2014 Do sprawdzeniakrzywki wałków rozrządu...
zeeen Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Opublikowano 19 Marca 2014 Wróciłem od mechanika i: -kompresja na cylindrach ok -wtryski wymontowane i sprawdzone ok -wiązka elektryczna ok -pompa wtryskowa ok Mechanik powiedział że cały układ paliwowy jest ok. Muszę dodać że audi a4 b8 zostało zakupione z kompletnie rozsypaną turbiną. Olej silnikowy był wszędzie. Cały układ wydechowy zaolejony, Dpf z katalizatorem olej. Intercooler olej. itd. Do auta wstawiona profesjonalnie zregenerowana turbina (wykresy i gwarancja) Nowy intercooler (stary okazał się dziurawy), sonda lambda , czujniki temperatury spalin. Czyszczony Dpf specjalnie zalany płynem do czyszczenia dpf-ów Zdejmowana i czyszczona miska olejowa. Jaki wpływ na nierówną pracę silnika może mieć nieprzeczyszczony EGR? ---------- Post dopisany at 20:50 ---------- Poprzedni post napisany at 18:50 ---------- Oczywiście dalej trzęsie silnikiem, pali na 3 gary.
ame-tuning Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 sprawdziłbym jeszcze oscyloskopem wysterowanie wtrysków i w jakim jest stanie wałek rozrządu .......ale pewnie olej z uszkodzonej turbiny pogiął korbowody
zeeen Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Opublikowano 20 Marca 2014 jakby pogiął korbowody to by kompresji prawidłowej nie było. ---------- Post dopisany at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ---------- Witam ponownie , okazało się jednak że kompresja na trzecim cylindrze to ok 20psi na pozostałych trzech jest powyżej 30-stu. Dziękuje wszystkim za rady i trafną diagnozę. Mechanik zagotował mnie do reszty. Naprawił turbinę , skasował pieniądze oddając mi samochód z zaleceniami wymiany wtrysku na trzecim garze. Okazało się w końcu ,że nie ma kompresji i możliwe że zgięło korbowód tak jak już parę osób wcześniej diagnozowało. Jeszcze do ostatniej chwili mącił mi w głowie ,że kompresja ok. Jedno pytanie muszę zadać. Czy sprawdza się wcześniej stan silnika przed naprawą turbiny? Kompresje na cylindrach, ciśnienie oleju pompy itd. aby wykluczyć uszkodzenia spowodowane niesprawnym turbo.
ame-tuning Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 to czym on mierzył ta kompresję że stwierdził że ok ?.....no jeśli turbo rozsypało się totalnie ,olej poszedł na tłoki itp ...to jak najbardziej wskazane jest sprawdzić to co napisałeś .. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się