Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP TDi PD na VP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatam. Pytanie jak w temacie jak wygląda sytuacja ze zmiana silnika PD ATJ na VP AFN czy skrzynia 6 bedzie pasować do silnika oraz jak wygląda sprawa elektroniki czy potrzebna jest wymiana calej wiazki z kompem itd. Odrazu wyjaśniam że wiem że afn ma mniejsza moc itd ale posiada tez dużo prostsze rozwiązania odnośnie układu wtryskowego chodzi tu konkretnie o używanie alternatywnego paliwa z rodziny BIO. (olej rzepakowy). w gre wchodzilo by zakupienie calego auta tj anglika na czesci. Jak wyglada sprawa z immo itd.

Pacjent to AUDI B5 2000 quattro.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Skrzynia pasuje, wymieniasz całą wiązke silnika z kompem.

Opublikowano

taniej bedzie jak bedziesz jezdził ATjem i kupisz sobie komplet zapasowych pompowtrysków, w razie gdyby paliwo poszkodziło.

przy immo zwróć uwage czy jest w liczniku czy w puszce

Opublikowano

paliwem będzie czysty olej rzepakowy (nie frytura) zmieszany z 10% lub 20% ON żeby uzyskać dość niska temp zapłonu plus do tego instalacja podgrzewająca paliwo do 70-80 stopni żeby zmniejszyć gęstość plus może jakiś uszlachetniacz wiec nie powinno to pompkom szkodzić ale na wypadek jakby padł cały silnik od nagaru lub z innych nie wyjaśnionych przyczyn pytam o możliwość przejścia na vp. Dzięki za tipy. pozdro.

Opublikowano

z kolega kiedyś wymienialismy taki silnik na vp bo on stale jezdzi na wynalakach typu rzepak OO itp, jak mu sie sypnał silnik a dokladniej te PD to kupil sobie afn-a komplet i wymienilismy ,wszystko pasuje ,jedynie kompa zamienił i pae kabelków i mu smiga . zrobil juz ze 80 tys km po wymianie i jest mega zadowolony ,mowi ze nie wie co to wtryski i pompa ,nic nie robi i mu to jezdzi.

ma założony tylko obudowe filtra z podgrzewaczem paliwa z opla :)

Opublikowano

Witam, wiem że temat już dość stary ale mam pytanie jakie są kłopoty przy zmianie silnika ATJ PD na AFN VP pacjent to passat b5 przed lift posiadam wyciągnięty silnik z wiązką i kompem AFN tez z B5 i teraz pytanie sam silnik z tego co porównywałem mechanicznie pasuje jak wygląda elektronika jest to do ogarnięcia czy raczej dużo kombinowania chodzi mi tu o immo i pierdoły takie jak clima zegary czy to wszystko trzeba by zmienić? No i co do samego silnika AFN ma on już najechane 440kkm czy warto w ogóle jeszcze ładować go do auta?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...