Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Budowa układu wydechowego w Audi A4 B6/B7 1.8T


zelek87711

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Na wiosnę przymierzam się do małej przebudowy wydechu, bo obecny już powoli zaczyna niedomagać (przepalenia i rdza), ale mam nadzieję, że zimę jeszcze na nim prześmigam.

Długo się zastanawiałem jak ten temat ogarnąć i zdecydowałem sie na customowy wydech (dedykowane i gotowe zestawy są zbyt drogie).

Ogólnie koncepcja jest taka: chciałbym, aby wydech brzmiał przyjemnie, lekko mruczał, ale nie był męczący podczas codziennego użytkowania (dzień w dzień robię ok 70-80km z prędkością 120km\h [trasa S7]). Do tego dziecko w drodze (początek lutego), więc jakiś buczący i bardzo basowy wydech odpada. Nie chcę żeby mi rozsadzało głowę.

Osobiście mam za sobą takie "projekty":

- Renault 19, silnik 1.4 (monowtrysk, 58KM), kompletny przelot 55mm, wydech końcowy WM Sport (model nieznany, bez silencer'a):

efekt: zdecydowanie za głośno, rezonans blach podczas jazdy w przedziale 2-3k rpm. Zamontowany w sobotę, w poniedziałek powrót do serii.

- Renault 19, silnik 1.8 (pełny wtrysk, 110KM), rura 55mm, oryginalny środkowy + dwururka nieznanego producenta (kupiony od znajomego z forum R19):

efekt: ja tam byłem zadowolony, gorzej z pasażerami z tyłu (na dłuższą trasę było za głośno)

Co do wykonania w Audi:

planuję użyć rury 2,25" - 2,5"

koniecznie 2 wydechy końcowe (jak to jest teraz)

tłumik końcowy - 2x WM Sport R40 90mm

Zastanawiam się nad środkowym. Oryginalny jest w nieciekawym stanie i raczej nie da się go odzyskać. Myślę żeby wstawić polecony już tutaj RM Motors RM01, ale jest to tłumik pojedynczy i nie wiem, czy będzie się spisywał tak dobrze jak oryginalny, który jest podwójny.

Nie uśmiecha mi się zaś wstawianie 3 przelotowych (1 przelotowy, Y-pipe, 2 przelotowe, 2 końcowe), bo to trochę przerost formy nad treścią i strasznie dużo babraniny.

Do tego pytanie do osób, które same robiły wydech - ile i jakich materiałów potrzeba? Ile metrów rury, ile i jakie kolanka (tak "pi razy oko") kupić \ załatwić żeby nie zbrakło?

Z góry dzięki za pomoc.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstawisz tlumnik z rm motors to rok dwa i ci sie rozsypie


a do tego zestawienia zrobil bym tak: rura, y-pipe , 2 przelotowe,2 koncowe- przelotowe z maksymalnym wyciszeniem chyba ze lubisz glosno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki środkowy byś polecił? Myślę o czymś, co dobrze wytłumi i będzie w przystępnej cenie.

Co do końcowych przelotów myślę nad WM Sport R40 90mm tak, jak wstawił ShatyMK. Podoba mi się brzmienie, ale nie jest zbyt głośny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie założyłem dzisiaj układ wydechowy 2,5", cały przelot do końcowych. Przeczytałem cały wątek i ponawiam pytanie jaki środkowy tłumi kwstawic aby go wyciszyc?

Znalazłem coś takiego z dodatkową opcją wygłuszenia za 20zł

http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-tlumik-srodkowy-rm-motors-rm01-i4848990539.html

Tylko że ten tłumik jest nie polecany na forum...


Panowie a co powiecie na taki?

http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magnaflow-2-5-45cm-s-wawa-i4856707729.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten drugi troche porzadniej wyglada , chociaz nie wiem czy cos da bo jest przelotowy , costam wytlumi ale szalu nie bedzie , najlepiej bylo by wstawic dwa takie na rozgalezieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem dzisiaj jednak taki

http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-magnaflow-2-5-56cm-wawa-i4856709691.html

Jest znaczna poprawa która mnie satysfakcjonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś filmik jak to brzmi? No i wydech pojedynczy czy podwójny i jakie końcowe?

Naciapane z komórkowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filmiku nie mam, ale w wolnej chwili nagram. Wydech ogólnie zakupiony od Bostera. Końcowe puchy przelotowe Custom Chrome

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@emilk89 - jesteś z Trójmiasta? Będziesz gdzieś może w najbliższej przyszłości na spocie? Chętnie bym usłyszał jak to chodzi na żywo, sam zastanawiam się nad wywaleniem kata i ewentualnym wytłumieniem jakimś przelotowym jeśli byłoby za głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, panowie mam pytanie z innej beczki trochę a mianowicie , czy da się zbudować przelotowy uklad wydechowy ale żeby stopień głośności nie byl większy jak seryjny układ wydechowy bez katalizatora , chodzi o to że mam zamiar iść w moc i przelot by w tym trochę pomógł ale nie chce aby było głośniej , jest to wogóle możliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmienie zawsze się zmieni, będzie na pewno pracował inaczej niż na serii ale są dedykowane sportowe katalizatory + sportowe tłumiki przelotowe na których można zbudować w miarę cichy układ. Oryginalne tłumiki to wielkie puchy które dobrze wyciszają DB, najbardziej skuteczny jest oryginalny tłumik środkowy który najbardziej wygłusza cały układ.

Tak delikatnie poza wątkiem - Czy ktoś ma do sprzedania DownPipe? Widzę że akcja grupowego zamówienia na forum umarła, pytanie czy warto kupić z allegro dedykowany DP za 499zł z kwasówki czy może lepiej dorobić w zakładzie tłumikarskim? Jak na kawałek rury, cena jest trochę wysoka, przynajmniej tak mi się wydaje?

Ile płaciliście za swoje DP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość warto sprawdzić tą ofertę z tłumikami uniwersalnymi Magnaflow
http://rpmotorsport.pl/tlumiki-sportowe-uniwersalne-magnaflow-c-73_7310_1195.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rpmotorsport - jak się przedstawiają te tłumiki środkowe Magnaflow w kategorii głośności? Parametrami są porównywalne z oryginalnym środkowym (przy zastosowaniu 2 równolegle zamontowanych środkowych tłumików przelotowych Magnaflow) czy znacznie głośniejsze?


Przeglądam internet w poszukiwaniu jakiegoś dobrego pomysłu na wydech i trafiłem na coś takiego:

http://www.magnaflow.com/02product/shopexd.asp?zone=all&id=10151

Cena w Polsce - 5070,00 pln (http://rpmotorsport.pl/audi-quattro-p-7104.html). Jak dla mnie - trochę za dużo.

Myślę nad taką konstrukcją:

-> turbo

-> ori kat

-> rura 2,5"

-> tłumik środkowy Magnaflow dual 12251 (5" x 8" x 18"; 1 wejście 2,25", 2 wyjścia 2,25") -> http://rpmotorsport.pl/tlumik-owalny-magnaflow-dual-11148-p-31237.html

-> rura 2,25" x 2

-> tłumik końcowy WM Sport WMR40 (4" x 8" x 14", wejście 2,32", wyjście 3,6") x 2 -> http://bmcar-tuning.com/produkt,3477,TLUMIK-WMR40-Cx1-&-216;-90-OWAL-KOD-93841.html

Co o tym myślicie?

Wykonanie i montaż oczywiście we własnym zakresie, a nie w zakładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WM sport mi zgnily po 2 latach.

Jak rozumiem robisz to tylko dla brzmienia - nie dla performance'u ?

Edytowane przez Imhotet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - bardziej chodzi mi o brzmienie niż o osiągi. Jeżeli przy okazji osiągi też się nieco polepszą to płakać nie będę.

Z założenia nie chcę zrobić strasznie buczącego i warczącego wydechu - chcę coś, co ładnie zamruczy przy depnięciu (jak ten zestaw Magnaflow), ale nie będzie buczeć i wyć przy spokojnej, codziennej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierzesz cały komplet? Widziałem, że taki zestaw chodzi w przedziale 4,5-6k pln. Dla mnie to z deka za dużo i nie wywalę tyle na raz na wydech, którego brzmienie może mi się nie do końca spodobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...