Couguar27 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witam . Podepnę się pod temat. Mianowicie czy ktoś stosuje filtr oleju K&N o numerach HP-300. Trafiłem ostatnio na ten produkt i zaciekawił mnie gdyż ma wedle producenta cyt.:"Filtr jest wyposażony w ' Anti-drain back valve ' — zawór który zapobiega suchym startom i cofaniu się oleju oraz ' ' reliefe valve' zawór bezpieczeństwa zapobiegający uszkodzeniom filtra podczas zimnych startów. Co wy na to? Pozdrawiam.
_BiLu_ Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Taki zaworek to chyba ma również filterek Knechta z ASO i pewnie inne zamienniki. Jak to się ma mieć do naszych problemów z kontrolką niskiego ciśnienia oleju po nagrzaniu silnika przy małych obrotach?
Luk.tom Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2014 _BiLu_ jeszcze nie rozwiązałeś problemu? Powiedz mi co już wymieniłeś i czy coś pomogło czy jest jakaś różnica ja chyba będę wymieniał ten łańcuszek jednak. Dopiero wymieniłem olej na motula5w-40 i filtr filtrona, wiec co wymienić teraz czujnik ten w filtrze oleju? A i jeszcze podłączałeś kompa i nie było żadnych byków ?
_BiLu_ Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Wymieniona jest pompa olejowa, olej Motul 5W40, filtr z ASO, miska ściągana, płukanka robiona. Błędów powiązanych z problemem brak, inne po wykasowaniu nie powróciły.
Dev Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Kiedys juz pisali ze Filtron robi gówniane filtry oleju, od tego wypadałoby zacząć. 1
Luk.tom Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2014 _BiLu_ czym robiłeś płukankę?
kusy04 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Ja bym uważał z tymi płukankami, może i wyczyści silnik ale zawierają dużo chemii i nie wiadomo czy czegos nie rozszczelnia.
_BiLu_ Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Przed płukanką problem występował także.
Dev Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Ja bym uważał z tymi płukankami, może i wyczyści silnik ale zawierają dużo chemii i nie wiadomo czy czegos nie rozszczelnia. A Ty skad sie tutaj wziales ???? Teorie z przyblokowego garazu pana Mietka zachowaj dla siebie, tylko dla siebie
Luk.tom Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Panowie to jak z tym łańcuszkiem może to być przyczyną ? Nie chodzi mi o odpowiedz na 100% tylko przypuszczenia sugestie aby nas na kierować za co się brać bo wiadomo magików na tym świecie nie brakuje i będę jeździł bo warsztatach i pompował kasę.
Dajmon Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Hm. Ktoś z Was pisał, że macie 1bar na wolnych obrotach. Na wolnych obrotach powinno być wg mnie min 2bary i więcej. To po pierwsze. Po drugie, patrząc na moją przypadłość z dotychczasowym klekotaniem silnika, wymieniłem zawór wysokiego ciśnienia, który to powodował. Co ma klekotanie do ciśnienia oleju? Uważam, że ma i dużo. Jeśli zawór przepuszcza olej, tzn. że nie utrzymuje ciśnienia oleju. Olej sam się przeciska przez zawór, a nie powinien. Ja w celu pozbycia się klekotania wymieniłem zawór. Jest cisza. Przed wymianą zaworu sprawdzałem na VAG'u ciśnienie oleju w instrumentach, w blokach pomiarowych, pierwsza grupa, trzecia komórka od lewej jak się nie mylę. Przed wymianą zaworu na wolnych obrotach, tj. 870rpm/min., miałem ciśnienie Oil Pressure 2<min - na rozgrzanym silniku do 90st.C. Gdy delikatnie dodałem gazu, tak że obroty podskoczyły do 1000.....1100 rpm/min., to wskazanie było Oil Presussre OK. Teraz, po wymianie zaworu (silnik nie klekocze, zawór nie klekocze) mam na przemian wskazanie Oil Pressure 2<min, Oil Pressure OK. Już nie muszę dodawać gazu żeby mieć stan Oil Pressure OK. Znaczy to, że ten dotychczasowy mój zawór przeciekał, czyli nie trzymał ciśnienia z pompy olejowej, która jakoś tam tłoczy ten olej do góry. Ja dodam, że nie ściągałem miski, nie czyściłem smoka, ani nie remontowałem/nie wymieniałem pompy olejowej. Więc jeśli Wy jesteście po czyszczeniu smoka, po remoncie lub wymianie pompy olejowej, to co może pozostawać, żeby ciśnienie oleju było w układzie ok? Myślę, że coś puszcza i lej się przedostaje. Piszecie, że jak ruszycie z kopyta, to nic się nie dzieje. Nie dzieje, bo pompa silnie tłoczy wówczas olej do góry. Jak wolno ruszacie, to i pompa słabo pompuje ten olej. Nie dość, że słabo wówczas pompuje ten olej, to jeszcze jest jakaś dziura, którędy ten olej ucieka. Oczywiście dziura/nieszczelność wewnątrz silnika. W wątku http://a4-klub.pl/2-0-219/b6-alt-zapalajaca-sie-kontrolka-poziomu-oleju-58079/index20.html#post4215767, piszą tam o nieszczelności/przeciekaniu przykładowo panewki na wale jak się nie mylę: Układ smarowania silnika spalinowego
_BiLu_ Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ja mam 1 bar na obrotach jałowych i słyszałem, że powinno być 1-1,2 bara, natomiast 2 bary powinno być chyba przy około 2 k obr/min. Kultura pracy i głośność jest bez zastrzeżeń (no może poza tyrknięciem przy odpalaniu wariatora po całonocnym postoju). Ciśnienia VAGiem w blokach pomiarowych jeszcze nie sprawdzałem. Co poza panewką na wale może być potencjalną nieszczelnością powodującą spadek ciśnienia?
Luk.tom Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Czyli pozostaje nam remont silnika ?
Dajmon Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Z tym ciśnieniem oleju, to rzeczywiście nie znam wartości w silniku 1.8T. Rzeczywiście napisałem, że 2bary, tylko że to w moim A4B6 2.0 ALT. U Was koledzy może rzeczywiście jest inaczej. Myślę, że google prawdę powie. Zresztą jak byliście u swoich zaprzyjaźnionych mechaników, to wiecie jakie ono powinno być. Co do remontu silnika, to na razie nie muszę u siebie tego robić. Nie muszę, bo zawór u góry na głowicy wymieniłem. Zawór jest przykręcony (w moim typie silnika) do głowicy trzema śrubami torx30, u góry, od strony grodzi, od strony AKU. W Waszym przypadku nie wiem jak jest z budową silnika 1.8T. Spróbujcie poszukać którędy ten olej płynie. Może rzeczywiście coś u góry przecieka lub przecieka na magistrali olejowej, jakiś element, niekoniecznie zawór o którym ja pisałem (nawet nie wiem czy Wy go macie na głowicy silnika wchodzący do wariatora), więc olej pompa olejowa pcha do góry w takich ilościach, że w końcu na dole w misie tego oleju nie ma bo ten nie zdąży ściec z górnej części. Na czujnik ciśnienia oleju wówczas nie oddziaływuje olej jak dotąd, tylko powietrze, bo mało oleju w misie do pchania do góry.
Luk.tom Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Więc od czego zacząć bo już sam nie wiem
KubaMpakiet Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Więc od czego zacząć bo już sam nie wiem masz taki sam komunikat co BiLu czy ol druck?
KubaMpakiet Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Nie U Ciebie pokazuje niski stam oleju Jak otworzysz maske to pokazuje Ci na fisie ze masz otwarta? u kolesia w B5 1.8t wlasnie ten czujnik byl winny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się