Arturoo Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Spokojnie Panowie Widze, że na tym forum są ludzie, ktorzy dbaja o bezpieczenstwo ... wampir ma indeks 93, Beyerbrown 97, a sa tacy co jak widac lubia oszczedzic ... Gdyby ktoś pytał..... ja mam tylko tyle
H4mm3R Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Nikt mnie tu nie zaprosił, czytam gdyż interesujący temat i na pewno mnie dotyczy, bo zazwyczaj co roku kupuje nowy komplet opon w ciekawych rozmiarach... Poza tym burzliwa dyskusja i prosiłbym o zachowanie kultury i nie obrażenia się.
wampir Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Naturalnie, że nikt Ktoś tutaj gra o złote majtki i funduje nam kolejne teorie z indeksami nośności bo musi być tak jak on myśli. Czy to jest poważne zachowanie? Ani nie jest poważne ani wiarygodne. Fakty do Ciebie nie docierają. To już nic do Ciebie nie dotrze. Wierzę za to w ludzi, którzy będą to czytali. Wierzę w ich poczucie bezpieczeństwa oraz zamiłowanie do marki i motoryzacji. Że nie będą oszczędzać w tym zakresie, a potem te oszczędności tłumaczyć pseudoteoriami. Pozdrawiam wszystkich czytających. To już koniec tej tragikomedii Naturalnie kolega Bruuum będzie dalej fundował nam sequele... sam na sam
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Spokojnie Panowie Widze, że na tym forum są ludzie, ktorzy dbaja o bezpieczenstwo ... wampir ma indeks 93, Beyerbrown 97, a sa tacy co jak widac lubia oszczedzic ... Gdyby ktoś pytał..... ja mam tylko tyle Oszczędzić? Uważasz, że opony 19 są tańsze od 17? Gdzie ta oszczędność? Masz 92 w 18", to za mało według wampira, przecież on ma w 17" 93, więc Twoja opona też musi mieć 93, a co najlepsze przecież jesteś po jego stronie, wyczuwam jakiś konflikt wewnętrzny Naturalnie, że nikt Ktoś tutaj gra o złote majtki i funduje nam kolejne teorie z indeksami nośności bo musi być tak jak on myśli. Czy to jest poważne zachowanie? Ani nie jest poważne ani wiarygodne. Fakty do Ciebie nie docierają. To już nic do Ciebie nie dotrze. Wierzę za to w ludzi, którzy będą to czytali. Wierzę w ich poczucie bezpieczeństwa oraz zamiłowanie do marki i motoryzacji. Że nie będą oszczędzać w tym zakresie, a potem te oszczędności tłumaczyć pseudoteoriami. Pozdrawiam wszystkich czytających. To już koniec tej tragikomedii Naturalnie kolega Bruuum będzie dalej fundował nam sequele... sam na sam Podałem Ci merytoryczne dowody (najjaśniej chyba w poście #40 tego tematu) na to, że opony 235/35/19 z indeksem 91 są odpowiednie dla A4 B6/7, nie nie wymyślałem, przedstawiłem jedynie wlepki aut (w tym na przykładzie Twojej), natomiast Ty stworzyłeś definicję "19" musi mieć 93, bo 17" ma 93" na podstawie... żadnej, swojego "widzi mi się" i to ja Tworzę, teorie, acha Po raz kolejny odpowiadasz paplaniną ("wierzę w ludzi, w poczucie bezpieczeństwa" na fakty, gratuluję retoryki Jak oszczędzać? Gdzie jest ta oszczędność? Co się zaoszczędza? Na pewno nie finansowo, bo opony tych samych marek 19" są droższe, a indeksu też się nie "oszczędza", bo na swojej wlepce masz pokazane, że indeks nośności 91 jest wystarczającym dla A4 B6/7, zamaluj sobie to markerem, jak się nie zgadzasz, chyba jedyne rozwiązanie... Albo oprotestuj międzynarodowy indeks nośności, że mimo że według niego 91 jest odpowiedni do masy A4, to Ty się z tym nie zgadzasz i to nie prawda. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
Arturoo Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Spokojnie Panowie Widze, że na tym forum są ludzie, ktorzy dbaja o bezpieczenstwo ... wampir ma indeks 93, Beyerbrown 97, a sa tacy co jak widac lubia oszczedzic ... Gdyby ktoś pytał..... ja mam tylko tyle Oszczędzić? Uważasz, że opony 17 są tańsze od 19? Gdzie ta oszczędność? Masz 92 w 18", to za mało według wampira, przecież on ma w 17" 93, więc Twoja opona też musi mieć 93, a co najlepsze przecież jesteś po jego stronie, wyczuwam jakiś konflikt wewnętrzny Opony 17 są tańsze od 19 . W Twojej galaktyce jest wszystko inaczej widzę . Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ,a zarzucasz to innym... wampirowi chodzi o to, żeby ludzie montowali opony np 235/35/19 93Y ,a nie 235/35/19 91Y. Opony o większej nośności są droższe i tu jest ta oszczedność... Może sie też zdarzyć , że w danym rozmiarze nawet nie ma 93 ,czy 91 tylko sa niższe ale ludzie kupują te z niższymi i tu jest dramat!!!
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Spokojnie Panowie Widze, że na tym forum są ludzie, ktorzy dbaja o bezpieczenstwo ... wampir ma indeks 93, Beyerbrown 97, a sa tacy co jak widac lubia oszczedzic ... Gdyby ktoś pytał..... ja mam tylko tyle Oszczędzić? Uważasz, że opony 17 są tańsze od 19? Gdzie ta oszczędność? Masz 92 w 18", to za mało według wampira, przecież on ma w 17" 93, więc Twoja opona też musi mieć 93, a co najlepsze przecież jesteś po jego stronie, wyczuwam jakiś konflikt wewnętrzny Opony 17 są tańsze od 19 . W Twojej galaktyce jest wszystko inaczej widzę . Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ,a zarzucasz to innym... wampirowi chodzi o to, żeby ludzie montowali opony np 235/35/19 93Y ,a nie 235/35/19 91Y. Opony o większej nośności są droższe i tu jest ta oszczedność... Może sie też zdarzyć , że w danym rozmiarze nawet nie ma 93 ,czy 91 tylko sa niższe ale ludzie kupują te z niższymi i tu jest dramat!!! Sorry, nie zdążyłem zedytować, odwrotnie napisałem, ale chyba widać ze zdania o co chodziło, miało być: dlaczego uważasz, że opony 19 są tańsze od 17? Pytam gdzie ta oszczędność kupując 19" z 91 zamiast 17" z 93 czy jeszcze lepiej 97? W Twojej galaktyce w takim razie Mhm, nie ma takich opon 235/35/19 z indeksem 93, są tylko z 91, sam to napisał w pierwszych postach, i gdzie tu brak czytania ze zrozumieniem? Opona 235/35/19 nie potrzebuje indeksu 93, dlatego, że 17" ma 93, czy to nadal takie trudne do przyjęcia? 91 jest wystarczający do tego auta. Tak samo, jak Twoje 225/40/18 z 92 nie potrzebuje 93 do A4. Nie piszę nigdzie, że ktoś ma kupić opony 235/45/17 z indeksem 91 zamiast tych samych z 93, bo to różnica kilkunastu zł, więc oszczędność żadna. W dodatku chodzi tu o to, że te droższe są wzmacniane i stąd analogicznie wyższy indeks. A akurat 235/35/19 występują tylko XL, więc gdzie jest ta oszczędnośc w kupieniu opon 235/35/19 pytam, bo tego dotyczył wątek....? Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
BeyerBrown Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Bruuuum, ile waży średnio B8-ka, z której wziąłeś wlepkę z nośnościami? Mniej-więcej tyle samo co B6/B7-ka, a mimo to zmienili rozmiarówkę opon z np. 235/40R18 (B6 3.0 220KM) na 245/40R18 (B8 2.0TFSI 211KM)... indeksy nośności automatycznie podskoczyły. Po co ten zabieg? To wiedzą chyba tylko projektanci auta, ale WYDAJE MI SIĘ, że zrobili to po to, by przygotować grunt pod 245/35R19 która nominalnie występuje z indeksem 93... dziwny zbieg okoliczności. Osobiście twierdzę, że 19-tki choć wchodzą do budy B6/B7 to nie były brane pod uwagę przy jego projektowaniu dla tej generacji A4... nie mówię o RS4, ale tam są inne rozmiarówki i szersze nadkola. W każdym razie w ETCE opon i felg nie ma w tym rozmiarze (dla tej generacji). Napisałeś wcześniej, że w lekkim Ferrari taki indeks nośności (105) jest dlatego, że zastosowano w niej oponę o rozmiarze która występuje tylko z taką nośnością... no ok, ale nie wziąłeś pod uwagę odwrotnej sytuacji - że włoscy projektanci szukali opony która spełnia przede wszystkim określoną nośność. Takiej ewentualności nie można wykluczyć! nie istnieje indeks przeciążeń, tylko indeks nośności, bo opona która pasuje nośnością do danej masy całkowitej, pasuje również do przeciążeń, jakie ma ta masa na tej oponie. I indeks nośności jest określony przy maksymalnej prędkości określonej indeksem prędkości czyli np. 91Y ma nośność 91 przy prędkości 300km/h przy aucie wypełnionym 5 osobami, pełnym bakiem i bagażem (czyli dop. masa całkowita, czyli masa własna +jakieś 500kg). Znaczy to, że przy niższej prędkości jest jeszcze wytrzymalsza! Sugerujesz, że jeśli opona ma powiedzmy nośność 670kg to odnosi się to do jej maksymalnej prędkości toczenia? Znaczy, że jak się jeździ wolno to spokojnie zniesie znacznie więcej? Ile? Tonę-dwie? Jak to odniesiesz do informacji która widnieje na każdej oponie - MAX. LOAD xxx kg? To też się tyczy tylko Vmax? Bo dla mnie max obciążenie to max obciążenie - niezależnie czy auto stoi na parkingu czy zapitalala ostro po obwodnicy... 3. Ale o co z tym do mnie piszesz? Opona 235/35/19, od której zaczęła się dyskusja ma indeks Y, więc nie wiem w czym problem? W tym problem, że nie zastanawiało Cię nigdy dlaczego wciskają do A4 opony o takim indeksie prędkości? Na rynku jest przecież multum opon z indeksem np. W (270km/h), która też by spokojnie stykła nawet dla szybkiego S4...a co tu dopiero mówić o jakiś nędznych dajmy na to 163KM Ja wiem, ale ciekawy jestem czy Ty wiesz lepiej zareaguje auto na 19" z niskim profilem, niż na 16" z balonem. Więc nie chodzi tu o focie. Jakie to ma odniesienie do sytuacji np. nagłego ostrego hamowania z dużej prędkości auta max. obciążonego (które hamuje dobrych kilka sekund), a w tym czasie przednie opony przejmują niemal całą masę auta z wszystkimi tobołami i delikwentami na pokładzie? Ach tak, zapomniałem, że Ty forsujesz teorię, że przy prędkościach niższych niż konstrukcyjne Vmax. (opony) taka opona może znieść dużo, dużo więcej kilogramów niż wynika to z jej indeksu 1. A jaki to był rozmiar opon? Nie bronię nośności 88, tylko o 3 wyżej 91. 225/40R18, kupiłem takie wtedy, bo wydawało mi się, że będą kompromisem pomiędzy ładnym wyglądem (szerokość) a realiami panującymi na polskich drogach (koleiny). Myliłem się, bo na obecnych 235 jeździ mi się tak samo. Generalnie te 91 można jeszcze zaakceptować, bo właśnie spojrzałem na wlepkę u siebie: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing a w niej obok indeksu 93 pojawia się również 91... niżej bym jednak nie schodził
Arturoo Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Bruuuum.... Nie mam żadnego konfliktu. Teraz mam 92 ale nastepne opony będą 93 ,a może i 95. Czepiasz sie wampira, że on zaleca 93 ludziom ,a nie przyszło Ci na myśl, że może nie chce mieć nikogo na sumieniu? Od kiedy to część mocniejsza jest gorsza i nie można jej polecać? A Ty lekką ręką bam i 91, to może jak "po negocjujemy" to wyjdzie , że jednak i na 90 da się jeździć ? Lepiej zdradź jak sobie wyliczyłeś, że przy przejsciu z 18 na 19 indeks zmalał bo mowisz , że maleje akurat do 91, a nie np do 92 albo do 90... Czy przy 20" będzie 88 , a może 85? Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Arturoo
d4ri0 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) a do mnie są zalecane 94Y i takie kupiłem były droższe od 91Y, ale niewiele a skoro zalecane są 94 to takie kupiłem, żeby uniknąć sytuacji, ze coś stanie się z oponami co może doprowadzić do wypadku. wniosek jest taki, ze na bezpieczeństwie się nie oszczędza. lepiej odmówić sobie jakiegoś moda niż kupić za słabe opony. oczywiście zapomniałem o rozmiarze...225/45/17 Edytowane 8 Stycznia 2017 przez d4ri0
Klawisz-84 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Spokojnie Panowie Widze, że na tym forum są ludzie, ktorzy dbaja o bezpieczenstwo ... wampir ma indeks 93, Beyerbrown 97, a sa tacy co jak widac lubia oszczedzic ... Gdyby ktoś pytał..... ja mam tylko tyle Oszczędzić? Uważasz, że opony 17 są tańsze od 19? Gdzie ta oszczędność? Masz 92 w 18", to za mało według wampira, przecież on ma w 17" 93, więc Twoja opona też musi mieć 93, a co najlepsze przecież jesteś po jego stronie, wyczuwam jakiś konflikt wewnętrzny Opony 17 są tańsze od 19 .W Twojej galaktyce jest wszystko inaczej widzę . Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ,a zarzucasz to innym... wampirowi chodzi o to, żeby ludzie montowali opony np 235/35/19 93Y ,a nie 235/35/19 91Y. Opony o większej nośności są droższe i tu jest ta oszczedność... Może sie też zdarzyć , że w danym rozmiarze nawet nie ma 93 ,czy 91 tylko sa niższe ale ludzie kupują te z niższymi i tu jest dramat!!! Sorry, nie zdążyłem zedytować, odwrotnie napisałem, ale chyba widać ze zdania o co chodziło, miało być: dlaczego uważasz, że opony 19 są tańsze od 17? Pytam gdzie ta oszczędność kupując 19" z 91 zamiast 17" z 93 czy jeszcze lepiej 97? W Twojej galaktyce w takim razie Mhm, nie ma takich opon 235/35/19 z indeksem 93, są tylko z 91, sam to napisał w pierwszych postach, i gdzie tu brak czytania ze zrozumieniem? Opona 235/35/19 nie potrzebuje indeksu 93, dlatego, że 17" ma 93, czy to nadal takie trudne do przyjęcia? 91 jest wystarczający do tego auta. Tak samo, jak Twoje 225/40/18 z 92 nie potrzebuje 93 do A4. Nie piszę nigdzie, że ktoś ma kupić opony 235/45/17 z indeksem 91 zamiast tych samych z 93, bo to różnica kilkunastu zł, więc oszczędność żadna. W dodatku chodzi tu o to, że te droższe są wzmacniane i stąd analogicznie wyższy indeks. A akurat 235/35/19 występują tylko XL, więc gdzie jest ta oszczędnośc w kupieniu opon 235/35/19 pytam, bo tego dotyczył wątek....? Chłopie proszę Cię o jedno.Nie rób ludziom w głowie sieczki. Jeżeli nie rozumiesz pojęcia indexu nośności to więcej nie pisz. Jeden z kolegów wcześniej dobrze Ci to opisał mówiąc o różnicach mas działających na oś. Sorry ale w b7 z 18 np moje zalecam 235/40 i uff index 95. Sorki że się udzieliłem ale mam tą przyjemność pracować w Michelin Sp.z oo jak "tępy " konstruktor według Twoich wypowiedzi. Pozdrawiam i przejdź się na spacer bo mamy fantastyczną pogodę :-) from Sony Z1 Ps. Michelin pilot sport 4 235/40/18 95xl byś zrozumiał from Sony Z1
hunter91 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) 225/40R18, kupiłem takie wtedy, bo wydawało mi się, że będą kompromisem pomiędzy ładnym wyglądem (szerokość) a realiami panującymi na polskich drogach (koleiny). Myliłem się, bo na obecnych 235 jeździ mi się tak samo. w całości się z Tobą zgadzam,dodam jeszcze jak dobrze pamietam to przy 18 calach 235mm ma rant ochronny jeszcze lekki. ja mam moze stary samochod ale jest on bardzo szybki i ma dużą moc bo przepływke ori zamyka 225g/s . Gdyby nie kolega vampir to bym nadal jezdzil na MADE IN CHINA ,odrazu zmienilem zimowe na continetal winter sport a na lato kupuje 18 235/40 a nie 225,ktore sezonu nie wtrzymały a miały nawet XL i 93 Y jak pamietam tylko to jest nic nie warte gdy jest p[rodukowane w Chinach,ktos chce foty po jednym sezonie ?. Tylko opona premium,tylko odpowiedni rozmiar,tylko porada kolegi Vampira albo kogos kto zna sie jak on. Pozdrawiam Edytowane 8 Stycznia 2017 przez hunter91
Mizur138 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Panowie i tak kazdy bedzie jezdzil jak uwaza. Jeden załóży tak jak trzeba,drugi nie.Tym bardziej jesli ktos zmienia opony tak jak trzeba a nie jezdzi na oponie 4/5 lat.Sam mam felge 19 na lato i jezdzilem na 235/35/19 przy oznaczeniach 91 Y XL MFS ZR. Opona to Dunlop RT 2. Mialem kilka chamowan gwaltownych z 120 i samochod stawal w miejscu na tych oponach z czego jestem bardzo zadowolony,pewnie teraz sproboje innej marki i porównamy a nigdy nie bylo problemow z opona. Po sezonie letnim sprawdzalem opony i nie bylo niepokojacych oznakow,jedynie normalne zuzycie przez exploatacje.Wysłane z S7 Edge Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Mizur138
Arturoo Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Panowie i tak kazdy bedzie jezdzil jak uwaza. Jeden załóży tak jak trzeba,drugi nie. Tym bardziej jesli ktos zmienia opony tak jak trzeba a nie jezdzi na oponie 4/5 lat. Sam mam felge 19 na lato i jezdzilem na 235/35/19 przy oznaczeniach 91 Y XL MFS ZR. Opona to Dunlop RT 2. Mialem kilka chamowan gwaltownych z 120 i samochod stawal w miejscu na tych oponach z czego jestem bardzo zadowolony,pewnie teraz sproboje innej marki i porównamy a nigdy nie bylo problemow z opona. Po sezonie letnim sprawdzalem opony i nie bylo niepokojacych oznakow,jedynie normalne zyzycie przez exploatacje. Wysłane z S7 Edge O to właśnie chodzi, aby każdy NIE jeździł na czym chce tylko na tym co jest bezpieczne dla niego i dla innych uczestników ruchu. To , że Tobie nic się nie stało (możliwie , że jeszcze) to nie znaczy ,że innym nic się nie stanie. Napisał wcześniej facet co pracuje przy projektowaniu ale jak widać chyba za mało dobitnie i nie dotarło.
H4mm3R Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Panowie i tak kazdy bedzie jezdzil jak uwaza. Jeden załóży tak jak trzeba,drugi nie. Tym bardziej jesli ktos zmienia opony tak jak trzeba a nie jezdzi na oponie 4/5 lat. Sam mam felge 19 na lato i jezdzilem na 235/35/19 przy oznaczeniach 91 Y XL MFS ZR. Opona to Dunlop RT 2. Mialem kilka chamowan gwaltownych z 120 i samochod stawal w miejscu na tych oponach z czego jestem bardzo zadowolony,pewnie teraz sproboje innej marki i porównamy a nigdy nie bylo problemow z opona. Po sezonie letnim sprawdzalem opony i nie bylo niepokojacych oznakow,jedynie normalne zyzycie przez exploatacje. Wysłane z S7 Edge O to właśnie chodzi, aby każdy NIE jeździł na czym chce tylko na tym co jest bezpieczne dla niego i dla innych uczestników ruchu. To , że Tobie nic się nie stało (możliwie , że jeszcze) to nie znaczy ,że innym nic się nie stanie. Napisał wcześniej facet co pracuje przy projektowaniu ale jak widać chyba za mało dobitnie i nie dotarło. Przecież nikogo nie zmusisz do kupienia opon premium z odpowiednim indeksem. Jak ktoś nie ma kasy to kupi nankangi lub inny wynalazek, zresztą kiedy ostatnio kupiłeś nowe opony i patrzyłeś po indeksie wybierając oponę. Znam Cię, starasz się kupować dobre opony a one z reguły już mają odpowiedni indeks.
Arturoo Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Nikt nie zmusza (a jedynie zaleca) kupowanie opon premium. Przymus dotyczy parametrów opon. Nie stać mnie na Miechelin to kupuję tańszą ale spełniające zalecane indeksy.
BeyerBrown Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Sorki że się udzieliłem ale mam tą przyjemność pracować w Michelin Sp.z oo jak "tępy " konstruktor według Twoich wypowiedzi. Kolego, jako, że jesteś uczony w piśmie, to czy mógłbyś udzielić informacji jako inżynier jak to jest z tym indeksem nośności? Czy ten parametr odnosi się do max. obciążenia opony kręcącej się z prędkością powiedzmy 300km/h (indeks Y) czy do dużo niższych prędkości? Czytałem gdzieś wypowiedź eksperta/przedstawiciela handlowego (?) z jednej z firm oponiarskich, że nośność od jakiegoś określonego V zaczyna SPADAĆ i przy Vmax opona już nie może być obciążona naciskiem wynikającym z jej wybitego indeksu nośności, prawda to? Bo kolega Bruuuum twierdzi, że indeks nośności odnosi się do konstrukcyjnego Vmax a przy niższych prędkościach nacisk na oponę może być dużo większy i nie spowoduje to jej uszkodzenia... Czepiasz sie wampira, że on zaleca 93 ludziom ,a nie przyszło Ci na myśl, że może nie chce mieć nikogo na sumieniu? Od kiedy to część mocniejsza jest gorsza i nie można jej polecać? Otóż to, skąd mamy absolutną pewność, że opona o gorszych parametrach wytrzyma wszelkie skrajne sytuacje drogowe które przewidział konstruktor auta? Czy wystarczy czyjeś odczucie: "koła się kręcą, jest wszystko OK, polecam"? Na podstawie własnego, wydumanego "widzimisię"? Nie sądzę. Ja już się przekonałem, że konstruktorzy samochodów dobrze kombinują zalecając opony o sumarycznym max. obciążeniu gruuuubo przekraczającym DMC pojazdu. A może ktoś dysponuje tą wiedzą tajemną inżynierów samochodów...? Edytowane 8 Stycznia 2017 przez BeyerBrown
Klawisz-84 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Sorki że się udzieliłem ale mam tą przyjemność pracować w Michelin Sp.z oo jak "tępy " konstruktor według Twoich wypowiedzi. Kolego, jako, że jesteś uczony w piśmie, to czy mógłbyś udzielić informacji jako inżynier jak to jest z tym indeksem nośności? Czy ten parametr odnosi się do max. obciążenia opony kręcącej się z prędkością powiedzmy 300km/h (indeks Y) czy do dużo niższych prędkości? Czytałem gdzieś wypowiedź eksperta/przedstawiciela handlowego (?) z jednej z firm oponiarskich, że nośność od jakiegoś określonego V zaczyna SPADAĆ i przy Vmax opona już nie może być obciążona naciskiem wynikającym z jej wybitego indeksu nośności, prawda to? Bo kolega Bruuuum twierdzi, że indeks nośności odnosi się do konstrukcyjnego Vmax a przy niższych prędkościach nacisk na oponę może być dużo większy i nie spowoduje to jej uszkodzenia... Czepiasz sie wampira, że on zaleca 93 ludziom ,a nie przyszło Ci na myśl, że może nie chce mieć nikogo na sumieniu? Od kiedy to część mocniejsza jest gorsza i nie można jej polecać? Otóż to, skąd mamy absolutną pewność, że opona o gorszych parametrach wytrzyma wszelkie skrajne sytuacje drogowe które przewidział konstruktor auta? Czy wystarczy czyjeś odczucie: "koła się kręcą, jest wszystko OK, polecam"? Na podstawie własnego, wydumanego "widzimisię"? Nie sądzę. Ja już się przekonałem, że konstruktorzy samochodów dobrze kombinują zalecając opony o sumarycznym max. obciążeniu gruuuubo przekraczającym DMC pojazdu. A może ktoś dysponuje tą wiedzą tajemną inżynierów samochodów...? Wybacz ale nie będę tego tłumaczył. Nie potrafię przelać wiedzy na papier a nawet słownie miał bym z tym problemy. Dla mnie ktoś może nawet założyć indeks 85 i jeździć ale dla mojego brata to cudowny klient a zajmuje się kosztorysem powypadkowym i on np. zarabia na swoją premię poprzez opony, żarówki i inne rzeczy których dla nas są ok ale dla firmy ubezpieczeniowej okazują się podstawą do obniżenia lub całkowitego pozbawienia wypłaty odszkodowania. Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Klawisz-84
Bruuuum Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Bruuuum, ile waży średnio B8-ka, z której wziąłeś wlepkę z nośnościami? Mniej-więcej tyle samo co B6/B7-ka, a mimo to zmienili rozmiarówkę opon z np. 235/40R18 (B6 3.0 220KM) na 245/40R18 (B8 2.0TFSI 211KM)... indeksy nośności automatycznie podskoczyły. Po co ten zabieg? To wiedzą chyba tylko projektanci auta, ale WYDAJE MI SIĘ, że zrobili to po to, by przygotować grunt pod 245/35R19 która nominalnie występuje z indeksem 93... dziwny zbieg okoliczności. Osobiście twierdzę, że 19-tki choć wchodzą do budy B6/B7 to nie były brane pod uwagę przy jego projektowaniu dla tej generacji A4... nie mówię o RS4, ale tam są inne rozmiarówki i szersze nadkola. W każdym razie w ETCE opon i felg nie ma w tym rozmiarze (dla tej generacji). Napisałeś wcześniej, że w lekkim Ferrari taki indeks nośności (105) jest dlatego, że zastosowano w niej oponę o rozmiarze która występuje tylko z taką nośnością... no ok, ale nie wziąłeś pod uwagę odwrotnej sytuacji - że włoscy projektanci szukali opony która spełnia przede wszystkim określoną nośność. Takiej ewentualności nie można wykluczyć! No właśnie zmienili rozmiarówkę opon i stąd masz wyższe indeksy, uważasz, że zmienili ją z tego powodu, aby opony miały większe indeksy niż potrzebne, a wcześniej przez cały okres produkcji B6/7 się mylili? Jak to udowodnisz poza swoim teoretyzowaniem? Sugerujesz, że jeśli opona ma powiedzmy nośność 670kg to odnosi się to do jej maksymalnej prędkości toczenia? Znaczy, że jak się jeździ wolno to spokojnie zniesie znacznie więcej? Ile? Tonę-dwie? Jak to odniesiesz do informacji która widnieje na każdej oponie - MAX. LOAD xxx kg? To też się tyczy tylko Vmax? Bo dla mnie max obciążenie to max obciążenie - niezależnie czy auto stoi na parkingu czy zapitalala ostro po obwodnicy... Ja nie sugeruję, tylko tak jest, nośność odnosi się do indeksu prędkości opony przy maks. dopuszczalnej tym indeksem prędkości. Inaczej uważasz, że jakby opona miała nośność X tylko jak stoi, to jadąc powiedzmy 200km/h miałaby niższą nośność, która byłaby za niska? Tak jest podane na stronach źródłowych, że indeks nośności odnosi się do maks indeksu prędkości, ale sam dobór polega na doborze do statycznej masy pojazdu i tyle. W tym problem, że nie zastanawiało Cię nigdy dlaczego wciskają do A4 opony o takim indeksie prędkości? Na rynku jest przecież multum opon z indeksem np. W (270km/h), która też by spokojnie stykła nawet dla szybkiego S4...a co tu dopiero mówić o jakiś nędznych dajmy na to 163KM Ja wiem, ale ciekawy jestem czy Ty wiesz Ale pokaż mi gdzie masz podane, że Audi zaleca do B6/7 tylko opony Y? Bo ja widze tak samo opony, które mają indeksy V, W, H... A akurat opona, od której zaczął się temat ma indeks Y, więc nie wiem czemu do mnie piszesz teraz o indeksach prędkości? Jakie to ma odniesienie do sytuacji np. nagłego ostrego hamowania z dużej prędkości auta max. obciążonego (które hamuje dobrych kilka sekund), a w tym czasie przednie opony przejmują niemal całą masę auta z wszystkimi tobołami i delikwentami na pokładzie? Ach tak, zapomniałem, że Ty forsujesz teorię, że przy prędkościach niższych niż konstrukcyjne Vmax. (opony) taka opona może znieść dużo, dużo więcej kilogramów niż wynika to z jej indeksu Czekaj, czy Ty teraz sugerujesz, że opona 19" gorzej hamuje niż 16"? Opona 19" będą szersze, więc będą też lepiej hamowały przy podobnym bieżniku. Nie rozumiesz o czym piszesz, twierdzisz, że indeks nośnosci określa dop. maks siły działające na opony, a on jedynie określa dobor do masy pojazdu! W to są już wliczone przeciążenia tej masy, zrozum! 225/40R18, kupiłem takie wtedy, bo wydawało mi się, że będą kompromisem pomiędzy ładnym wyglądem (szerokość) a realiami panującymi na polskich drogach (koleiny). Myliłem się, bo na obecnych 235 jeździ mi się tak samo. No to ja nie mówię, żeby kupować opony z indeksem niższym, jak dostępne są w tym samym rozmiarze z wyższym, tylko cały czas chodzi o to, że indeks 91 jest wystarczający, w rozmiarze 235/35/19 nie ma większego indeksu. A 88 to akurat dla sporej części A4 masy całkowitej jest już za mały, więc nie wiem jak Ty dobierałeś sobie opony... Generalnie te 91 można jeszcze zaakceptować, bo właśnie spojrzałem na wlepkę u siebie: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8NW5td1g5N0prNnc/view?usp=sharing a w niej obok indeksu 93 pojawia się również 91... niżej bym jednak nie schodził No i właśnie o tym cały czas pisze, że indeks 91 jest odpowiednim, nigdzie nie pisałem, żeby szukać opon z niższym indeksem! Bruuuum.... Nie mam żadnego konfliktu. Teraz mam 92 ale nastepne opony będą 93 ,a może i 95. Czepiasz sie wampira, że on zaleca 93 ludziom ,a nie przyszło Ci na myśl, że może nie chce mieć nikogo na sumieniu? Od kiedy to część mocniejsza jest gorsza i nie można jej polecać? A Ty lekką ręką bam i 91, to może jak "po negocjujemy" to wyjdzie , że jednak i na 90 da się jeździć ? Lepiej zdradź jak sobie wyliczyłeś, że przy przejsciu z 18 na 19 indeks zmalał bo mowisz , że maleje akurat do 91, a nie np do 92 albo do 90... Czy przy 20" będzie 88 , a może 85? Ale czemu on ma mieć kogoś na sumieniu, w ogóle co to za teksty Jak widzisz po wlepce z jego A4 Audi podaje jako wystarczający indeks do B6 91. Więc to nie ja wymyśliłem 91, tylko a ) podaje go samo Audi, b ) indeks nośności jest odpowiednio wysoki do mas A4, rozumiesz to? Nie wyliczyłem, że z przejściu z 18" na 19" zmalał, po co mi wciskasz jakieś słowa, napisałem, że indeks może maleć ze wzrostem rozmiaru i nie ma w tym nic złego, jeśli nadal jest wystarczającym indeksem do danego auta, a ten 91 jest! Czy ja gdzies pisze o 88 albo 85? Mowię o odpowiednim indeksie 91, więc po co te głupie teksty? Chłopie proszę Cię o jedno. Nie rób ludziom w głowie sieczki. Jeżeli nie rozumiesz pojęcia indexu nośności to więcej nie pisz. Jeden z kolegów wcześniej dobrze Ci to opisał mówiąc o różnicach mas działających na oś. Sorry ale w b7 z 18 np moje zalecam 235/40 i uff index 95. Sorki że się udzieliłem ale mam tą przyjemność pracować w Michelin Sp.z oo jak "tępy " konstruktor według Twoich wypowiedzi. Pozdrawiam i przejdź się na spacer bo mamy fantastyczną pogodę :-) from Sony Z1 Ps. Michelin pilot sport 4 235/40/18 95xl byś zrozumiał from Sony Z1 To najwidoczniej Ty nie rozumiesz pojęcia indeksu prędkości. A więc pracujesz jako konstruktor opon Michelin, mówisz? I co tam konstruujesz? Może zacznij najpierw lepiej konstruuować zdania. Przy 18" Audi podaje 225/40 z indeksem 92 i 235/40 z indeksem 93, po co więc zalecasz wyższy indeks 95? Uważasz, że tamte są niewystarczające, czy taka cięższa opona 95 będzie lepsza? Owszem, różnica w masach pojazdu jest przy masie własnej, w A4 ok. 55-45 w większości, ale aby masa była bliższa DMC załadowujesz bagażnik, czyli tylną część auta i masy są zbliżone do 50-50. Czy próbujesz się tylko wymądrzyć? Sam się przejdź na spacer, skąd wiesz co ja robię i co Ci do tego, po co takie głupie dziecinne teksty Otóż to, skąd mamy absolutną pewność, że opona o gorszych parametrach wytrzyma wszelkie skrajne sytuacje drogowe które przewidział konstruktor auta? Czy wystarczy czyjeś odczucie: "koła się kręcą, jest wszystko OK, polecam"? Na podstawie własnego, wydumanego "widzimisię"? Nie sądzę. Ja już się przekonałem, że konstruktorzy samochodów dobrze kombinują zalecając opony o sumarycznym max. obciążeniu gruuuubo przekraczającym DMC pojazdu. A może ktoś dysponuje tą wiedzą tajemną inżynierów samochodów...? Kiedy w końcu do Ciebie dotrze to, że 91 nie jest zaniżonym indeksem dla A4 B6/7 i nawet audi podaje ten indeks na wlepce? I tak samo sam indeks określający masę pojazdu pokazuje, że jest wystarczający, moją dość ciężką A4 z DMC 2210 (czyli masa 1735 + prawie 500kg "załadunku") przekracza jeszcze o 250kg (uśredniając x4 opony). A są tak samo w większości lżejsze A4, które będa mają i po 400kg zapasu ponad DMC przy tym indeksie... Więc to Ty tworzysz widzimisię, że 91 jest zaniżony, rozumiesz to? Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Bruuuum
Klawisz-84 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Jak dla mnie możesz użyć nawet drewnianych kół. Do każdego auta są przewidziane odpowiednie ogumienia. Skoro uważasz że wiesz lepiej dziwne że nie pracujesz w znanej firmie która potrzebuje takich ludzi jak Ty. Moja wypowiedź.... popatrz potrafisz się nawet przyczepić do uprzejmie i wyrozumiale podanych informacji. Jeśli dobrze pamiętam 91 jest możliwy w 1.6 benz. Ale nie zalecane są felgi 18+ do tego silnika. from Sony Z1
Bruuuum Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Jak dla mnie możesz użyć nawet drewnianych kół. Do każdego auta są przewidziane odpowiednie ogumienia. Skoro uważasz że wiesz lepiej dziwne że nie pracujesz w znanej firmie która potrzebuje takich ludzi jak Ty. Moja wypowiedź.... popatrz potrafisz się nawet przyczepić do uprzejmie i wyrozumiale podanych informacji. Jeśli dobrze pamiętam 91 jest możliwy w 1.6 benz. Ale nie zalecane są felgi 18+ do tego silnika. from Sony Z1 Acha, a Ty możesz zalożyć opony od Stara i co będziemy się tak droczyć jak dzieci, bo widzę, że lubisz...? No właśnie są przewidziane ogumienia, jest też indeks nośności, tak aby każdy mógł sobie sprawdzić po samej oponie czy będzie odpowiednia. Gdybyś chociaż przejrzał ten temat zanim się wypowiesz, to widziałbyś, że np. wlepka wampir 1.8T B6 z USA przy wadze 1680 coś kg w dowodzie (podobno), we wlepce ma oponę z nośnością 91, wklejam tu żebyś nie musiał się wysilać na szukanie: Żadna z opon zalecanych do A4 B6/7 nie ma podanej nośności 95, ale Ty taką zalecasz,no niesamowite Przestań się wtrącać w sprawy prywatne osoby z która dyskutujesz, teksty jak "pójdź na spacer" albo "dziwne, że nie pracujesz w takiej firmie" są mega dziecinne Podkreśl mi w swoich wypowiedziach jakiekolwiek merytoryczne dane albo źródło, poza jakimiś tekstami "ja jeżdzę na takich" albo "bodajże w 1.6, chyba..." Po raz kolejny w tym temacie powtórzę, że zarówno zalecenia producenta Audi przewidują opony z indeksem 91 do A4 B6/7, jak i sam indeks nośności odpowiada DMC auta z odpowiednim zapasem, ale jak widać jest grono osób, które wiedzą lepiej na podstawie żadnych danych i źródeł Co najlepsze różnica miedzy indeksem 93" a 91 to zaledwie 35kg, czyli 5/100 Edytowane 8 Stycznia 2017 przez Bruuuum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się