dragonlp Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Trochę odgrzewam zleżałego kotleta ale może komuś pomoże informacja iż wymiana uszczelniaczy na pompowtryskiwaczach pomogła. Co więcej, dzięki tej sytuacji z czystej ciekawości zajechałem do ASO Audi i dowiedziałem się że pompowtryskiwacze były wymieniane przez poprzedniego właściciela jakieś 50 tys. km temu więc od razu zostało wykluczone zużycie tych elementów (a pisze to dlatego, bo w jednym warsztacie Panowie "specjaliści" od wiązania drutu upierali się że pompowtryskiwacze kończą swój żywot ze względu na przebieg auta, a na liczniku 204000 - nijak do ostatniego zapisu w 2013 w ASO 303000 ;]). Dokładnie to paprał sprawę 4 wtrysk, ponieważ był nie dokrecony, lub w ASO nie postarali się aby przykręcić je odpowiednio, czyli 12Nm i 3/4 obrotu po złożeniu wszystkiego do kupy - silnik żyleta. Pali na dotyk czy zimny czy ciepły, czy stoi pod górkę czy z górki. Podziękował za podpowiedz użytkownikowi KANAL P.S. pytanie na koniec - czy po tej wymianie uszczelniaczy, zawsze należy regulować pompowtryski ? nawet jeśli praca silnika jest prawidłowa oraz gdy mam odczucie że nabrał mocy ? Powiedziano mi że jak dobrze pracuje to żeby nic nie regulować i nic nie zmieniać, że co innego gdyby były pompowtryski wymieniane na nowe. jak z tym jest ? nie mam na myśli ustawienia kątu pompowtryskiwacza lecz ten drugi etap regulacji, coś w ten deseń Regulacja pompowtryskiwaczy : Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -
Karolek1992 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Witam koledzy, ja mam to samo, kupiłem ostatnio A4 B6 z 2002r., pierwszy dzień auto sprawowalo się bosko. Zero kopcenia, czy zimny czy ciepły, jest moc, jest kultura pracy itd, schodze rano do auta po 10h postoju, wsiadam a auto nie chce odpalić, za pierwszym razem krecilem ok 10 sek i prawie złapał, za drugim ok 15 sekund i już odpalił ... fakt faktem stał przodem dość ostro w górę. Kolega ma A6 z tym silnikiem i u niego problemem był zaworek i cofające się paliwo, ja póki co jestem w trasie, w weekend wrócę i zobaczę czy odpali (stoi na bazie na prostym), jak nie to zaczynam poszukiwania problemu. Ale jak czytam o jakichś włączonych światłach to mi nogi miękną. Dam znać koledzy co u mnie było jak znajdę przyczynę.
koles999 Opublikowano 13 Maja 2014 Autor Opublikowano 13 Maja 2014 Cześć Karol. Widzę że jesteś z Wałbrzycha ja z Boguszowa-Gorc. Jak coś zawsze można nawiązać kontakt. Ja mam podobny problem choć aż tak ciężko nie pali jedynie dzisiaj pierwszy raz żonie zapalił dopiero po 6 razie. Gdzie znajduje się ten zaworek?
dragonlp Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Zaworek jest przy filtrze paliwa i warto od niego zaczac bo to koszt bodajze 30zł, sciagasz pokrywe silnika, sciagasz przewody z zaworka, wyciagasz i wkladasz nowy... robota dla laika nawet warto rowniez sam filtr paliwa wymienic jak jest juz stary bo to tez moze byc jakas przyczyna, jak to nie pomaga to uszczelniacze PD, przewody paliwoe, pompa paliwowa... przyczyn moze byc kilka. Jak pisałem wyżej, u mnie problemem były uszczelniacze i zle dokrecony 4 PD.
koles999 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Opublikowano 16 Maja 2014 Najgorsze jest to że raczej żaden mechanik nie zdiagnozuje w 100% że to np. te uszczelniacze bo nie bardzo jest taka możliwość. Oglądałem wym.ianę tych uszczelniaczy nie jest to strasznie skomplikowana operacja. jedynie trzeba by było mieć klucz dynamometryczny. Jedynie nie do końca rozumie jak można żle przykręcić PD skoro jest na jedna śrubę to raczej nie ma możliwość źle go osadzić. I jeszcze jedno co do regulacji PD trzeba zawsze to robić o co dokładnie chodzi. Nie jest powiedziane że sam się nie podejmę tej naprawy lubię pogrzebać sam przy swoim aucie. A sam zestaw nie jest drogi. Jeszcze może pojadę na warsztat gdzie robili głowicę niech się określą czy wymienili te uszczelniacze bo już sam nie wiem. ---------- Post dopisany at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany at 18:55 ---------- I jeszcze jedno pytanko do dragonlp co do odpalania bo teraz to już po postoju trzeba kręcić z 10 razy dość długo i zero reakcji silnik nawet nie próbuje zapalić aż wreszcie odpala. Czy tez miałeś takie objawy?
grotu Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Kolego spróbuj odpalić po wcześniejszym zapaleniu świateł, to naprawdę działa mi też pomaga. To nie żadna bzdura. We włączniku świateł robią się zimne luty i głupieje komputer. To nic nie kosztuje ale warto spróbować.
koles999 Opublikowano 18 Maja 2014 Autor Opublikowano 18 Maja 2014 Zbyt piękne by pomogło. W moim przypadku nie pomogło ---------- Post dopisany 18-05-2014 at 07:09 ---------- Poprzedni post napisany 17-05-2014 at 20:54 ---------- Widzę jakieś światełko z moim problemem. Okazało się że podczas wymiany uszczelki pod głowicą wymienili uszczelniacze zaworowe a nie uszczelniacze PD. Więc może i to jest przyczyna. PD i tak musieli ściągać jak sprawdzali głowice więc powinno sie już też wymienić te oringi.
Tomasz665 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Ten sam problem u mnie. Byłem u mechanika i wymienił kilka przyczyn w tym pompę w baku, pompa tandemowa, uszczelniacze na pompo wtryskiwaczach, zaworek zwrotny sam wymieniłem filtry nowe. I mam do was pytanie: według niego trzeba wymieniać po kolei i aż trafimy na to co się zużyło, ale jakie to są koszty. sam się dowiedziałem jak można sprawdzić pompę tandemową, świetny filmik na YT, powiedzcie mi ile mechanik powinien wziąć za wymontowanie takiej pompy, i czy mogę sprawdzić czy pompa w baku jest zużyta, i uszczelniacze na pompo wtryskiwaczach jak z tym sprawa wygląda dokładnie jakie są koszty tych wszystkich napraw. Byłbym bardzo wdzięczny
koles999 Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Opublikowano 24 Maja 2014 Witajcie po wielu bojach u szukaniu przyczyny, audi było na dwóch niby dobrych warsztatach i żaden nie potrafił znaleźć przyczyny. Nawet moje sugestie że może uszczelnienia PD nie pomagały. Ostatecznie zdecydowałem się na ich wymianę i autko odpala rano jak za dawnych czasów. Bardzo dziękuje za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się