Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B8 1.8 TFSI bierze olej


Arczi36

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, terazkurdeja napisał:

Pany a czy to sitko w obudowie wałków rozrządu można wywalic przy okazji zmiany rozrządu beda jakies skutki uboczne?

Troche sie boje że sie może rozleciec i narobić bigosu

Ponoć w ASO już nie jest dostępne to sitko, też się chętnie dowiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sitko nie jest wymienialne osobno. Trzeba je wymienić razem z całym okularem. (06H103144F cena około 600 zł). Tak jak napisałem wcześniej te silniki nie tolerują interwałów longlife (30000). Trzeba wymienić cały rozrząd z okularem  (i tłoki jeśli pobiera olej) i wymieniać olej co 10000 tkm. Przy takich serwisach nie ma obawy że sitko się zatka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba mówimy o dwóch różnych sitkach - mi chodziło chyba o wariator?
Pytałem też w warszawskiej firmie (Krasnobrodzka Racing) ile kosztuje u nich toczenie tłoków - na gotowo z pierścieniami 1000zł - więc chyba już nie opłacalny temat jeśli zestaw KOLBENSCHMIDT 40251600 można już wyrwać za niecałe 1400 także z pierścieniami. Pytanie czy tłoki Mahle jakieś lepsze, bo taki zestaw już ok 2100zł

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach 1.8 i 2.0tfsi przedliftowych z lat 2008-2012 sitko, ktorym idzie cisnienie oleju do wariatora na walku ssacym znajduje sie w podporze walkow rozrzadu, w aso nie da sie kupic samego sitka, czy samego zaworu zwrotnego, mozna jedynie kupic cala podpore w ktorej sa zamontowane juz nowe sitko i zawor zwrotny. W silnikach poliftowych, np cjeb, cjee, cndc itp z dwoma wariatorami, sitka i zaworu nie ma juz w podporze walkow, ale sitka znajduja sie juz w zaworach sterujacych wkrecanych w walki, ale tutaj te sitka rozniez ulegaja peknieciom i uszkodzeniom.. 

Edytowane przez kixi4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2200 km dolałem 1l oleju, czy muszę się już martwić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2020 o 23:19, Model94 napisał:

Po 2200 km dolałem 1l oleju, czy muszę się już martwić? 

U mnie brał 0,5L/1000km i zrobiłem remont silnika. W ASO twierdzą że 0,5 jest dopuszczalne. Więc jak przeliczyć to na 10000 dolejesz 5L. Słabo to wygląda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest to strasznie denerwujące, niedawno go kupiłem i musiałbym już remontować, żeby nie pił tego oleju. Chociaż fakt, jeździ się świetnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Model94 napisał:

No jest to strasznie denerwujące, niedawno go kupiłem i musiałbym już remontować, żeby nie pił tego oleju. Chociaż fakt, jeździ się świetnie. 

To jest znana wada fabryczna tych silników,szczególnie tych z przed 2012r. Raczej nie kupiłeś auta bez wcześniejszego rozeznania o wadach modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o problemie ale niestety zapoznałem się z nim dokładnie po zakupie, mój błąd, troszkę się za bardzo napaliłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odbieram auto, wczoraj skoczyli (w sumie 3 dni) - poszły nowe tłoki kolbenschmita, honowanie - o dziwo tuleje były w świetnym stanie, rozrząd, zawory wydechowe (mam lpg) i parę innych rzeczy. Nagaru chyba też nie było zbyt wiele jak na 3L/1000km - w sumie na liczniku 200k. Teraz tylko jeździć obserwować. 

IMG-2483.jpg IMG-2484.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po remoncie silnika nie będzie problemu z olejem ? Na jak długo ? 

Dawać 10k za remont i np. Za 3 lata trzeba ponowic operacje jest metodą bynajmniej dla mnie słabą...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Sidżej napisał:

Po remoncie silnika nie będzie problemu z olejem ? Na jak długo ? 

Dawać 10k za remont i np. Za 3 lata trzeba ponowic operacje jest metodą bynajmniej dla mnie słabą...

 

Jak jest remont dobrze zrobiony to nie ma obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7000km za mną i póki co ubytków żadnych. Wcale nie trzeba dawać 10k. Sprytny mechanik robi to za ok. 6000 z ori rozrządem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2020 o 12:35, kixi4 napisał:

W silnikach 1.8 i 2.0tfsi przedliftowych z lat 2008-2012 sitko, ktorym idzie cisnienie oleju do wariatora na walku ssacym znajduje sie w podporze walkow rozrzadu, w aso nie da sie kupic samego sitka, czy samego zaworu zwrotnego, mozna jedynie kupic cala podpore w ktorej sa zamontowane juz nowe sitko i zawor zwrotny. W silnikach poliftowych, np cjeb, cjee, cndc itp z dwoma wariatorami, sitka i zaworu nie ma juz w podporze walkow, ale sitka znajduja sie juz w zaworach sterujacych wkrecanych w walki, ale tutaj te sitka rozniez ulegaja peknieciom i uszkodzeniom.. 

Witam.

Proszę o pomoc w diagnozie. Silnik TFSI 1,8 170 km CJEB. słychać nieregularne stukanie. Najbardziej na zimnym silniku, jak się rozgrzeje na maksa to cichnie. Najbardziej czuć na  plastikowym deklu wałków rozrządu. Załączam filmik. Na pewno nie jest to napinacz rozrządu, zaworki w podstawie wałków (tkz okular) i zawory magnetyczne na obudowie wałków. Te części wymieniłem nie pomogło. Jeśli miał ktoś taki przypadek lub podobny proszę o kontakt

Edytowane przez adamc77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przejechałem od remontu 76 tyś. remont u kolegi z forum kixi4 

Oczywiście zero problemów polecam taki remont. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie także piszecie priv wiadomości a ja nieczęsto tu zaglądam więc napiszę też.
Efekt remontu cały czas jest! 80 tys. km później.
Jak nie daję za mocno po gazie to nie ubywa wcale oleju. Jak jadę do ogranicznika to ubywa naturalnie ale wszystko w zupełnej normie.
Polecam Michała. Z tego co pamiętam (5 lat minęło) bardzo przyzwoity gość i mechanik pierwszej ligi.
Nadmienię, że jestem po chipie 160>205 KM. Także to może mogłoby jakoś wpływać niekorzystnie na pobór oleju ale zmieniam olej co 10k km. i stosuję filtry polecone przez Kixi4 - nie mam na co narzekać. Żal sprzedawać - więc tego nie robię póki co. Nazbyt dobrze się sprawuje auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowym klubowiczem. Potrzebuję kontakt do Michała Kixi4 z Ostrowa wlkp, spalanie oleju w 1.8 tfsi standard. I jaki to koszt może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Niggersly napisał:

Witam, jestem nowym klubowiczem. Potrzebuję kontakt do Michała Kixi4 z Ostrowa wlkp, spalanie oleju w 1.8 tfsi standard. I jaki to koszt może być?

 

koszt do 10tyś pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Audi a4 b8 1.8 tfsi 2010r. Czy też tak macie , że gdy sprawdzacie olej na MMI to w pierwszych 5 min. Pokazuje jak by nie było wgl oleju. A po 15 min jest pół stanu. Pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...