piotrsob1 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zaślepienie EGR-a spowoduje że silnik będzie odychał tylko świeżym powietrzem i produkcja sadzy zostenie ograniczona do minimum . Zamiast blaszki możesz użyć monety (byle jej średnica była o kila mm większa niż zaślepiany otwór ), dokręć tylko flanszę z wyczuciem, by jej nie pogiąć. Blaszki z puszki po piwie i z żaluzji odradzam ze względu na ich wytrzymałość. Po zaślepieniu, w czasie jazdy powinna mrugać kontrolka od podgrzewania świec żarowych ( będzie tak sygnalizowała zbyt mały przepływ przez EGR), ale silnik powinien pracować poprawnie, mocy nie ubędzie Ciśnienie w tej rurce jest takie jak w kolektorze wydechowym, zależy od obciązenia silnika, nigdy go nie mierzyłem ale sądze że może dochodzić średnio 2-3 barów, w piku może być sporo więcej
airbob Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Podsunąłeś mi pomysł - blacha z puszki po konserwie powinna wytrzymać. Jak mi wcześniej mrugała kontrolka świec żarowych, to wchodził w tryb serwisowy i wyłączało turbinę.
piotrsob1 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Mruganie kontrolki świec żarowych z tego co mi się obiło o uszy może sygnalizować ok 50 róznych usterek, niektóre wcale nie związane z silnikiem Tak jak napisałem wcześniej, zaślepka powinna być sztywna, z racji zmiennej wartości ciśnienia przy cienkiej blaszce może po pewnym czasie nastąpić jej pęknięcie zmęczeniowe i może dostać się do cylindra
airbob Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Relacji ciąg dalszy. Auto rano odebrałem od mechanika (trochę zabolało). Przed trasą sprawdzony stan zapchania dpf było 7,5%. Zaryzykowałem jazdę bez zaślepki ponieważ mechanik bił się w piersi że będzie dobrze i jak coś by się działo to mają lawetę. Trasa 500km. Zaraz po przyjeździe na miejsce diagnostyka, dpf 13%, wcześniej wypalił się na trasie po 400km. Szczerze to nie wiem czy wypalanie po 400km trasy to szybko czy w normie, jakoś nigdy nie zwracałem na to uwagi. Jak na razie auto jedzie i to całkiem dobrze, nie szarpie i nie wchodzi w tryb awaryjny. Polatam kilka dni po mieście i zapnę kompa zobaczymy jaki stan zapchania dpf. Jutro rozbieram starego egr i studiuję co tam jest takiego w środku co się może popsuć.
niestandardowy Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 400 km to chyba norma w trasie. Ale jedli sie myle poprawcie... Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Czyli jednak EGR zacinał się w pozycji otwartej, ważne że już autko śmiga
airbob Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Tak, był otwarty. Jak go wcisnęli ręcznie to już się nie otworzył. Męczy mnie to że auto nie zasygnalizowało zapchania dpf tylko zgasło i nie odpaliło. Jak można by za symulować stan zapchania aby sprawdzić poprawność tej sygnalizacji ?
Wihajster Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 najlepiej wywalic w piz...i nie martwic sie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się