remikson Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Sprawa wygląda tak.Pojawił się błąd : 17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) Moje podejrzenia padły na zaworek zwrotny odpowietrzenia skrzyni korbowej bo po zduszeniu węża (między kolektorem ssącym a zaworkiem)błąd nie wyskakiwał.Zamówiłem nowy orginał z audi ,jednak po wymianie błąd pojawiał się nadal. Rozciąłem stary zaworek i zamontowałem mocniejszą sprężynkę i gumkę (zamiast plastiku) błąd zniknął . Zamówiłem następny zaworek (orginalny) i problem wrócił po jego wymianie. Wnioskuje ,że ciśnienie między kolektorem ssącym a zaworkiem jest na tyle wysokie ,że przedostaje się do skrzyni korbowej. Najciekawsze jest to ,że auto pracuje idealnie na wolnych i wysokich obrotach.Robiłem logi turbo ładuje do 1600 mbar ,przepływka też wg. mnie jest ok , sprawdzone węże Wymieniony DV ,wymienione cewki (akcja serwisowa ; dowiedziałem się o niej z tego forum:) Wisienką na torcie jest to ,że po skasowaniu błędu silnik chodzi jak traktor do momentu gdy błąd się pojawi - czyli jak ma błąd pracuje niemal idealnie. Jakieś sugestie bo nie wiem czy się poddać czy szukać dalej. Nie mam instalacji gazowej ---------- Post dopisany 10-04-2014 at 20:27 ---------- Poprzedni post napisany 08-04-2014 at 16:27 ---------- Dzisiaj robiłem próbę szczelności całego dolotu.Nasmarowałem wszystkie wężyki wodą z mydłem i dmuchałem w rurę od strony przepływomierza .Jak by ktoś potrzebował zamieszczam link. HOW TO BOOST LEAK TEST on an AUDI A4 1.8T - TurboBoostLeakTesters.com - YouTube Zauważyłem bąbelki przy ezektorze, okazało się ,że przepuszcza na obudowie. Zamówiłem nowy ale postanowiłem zreanimować stary; posklejałem miejsca wycieku poksipolem. Po uruchomieniu silnika i skasowaniu błędu obroty zaczęły falować w przedziale 600-900. Silnik nie pokazywał żadnych błędów i chodził fatalnie. Już myślałem ,że autem nie pojadę i wtedy pojawił się błąd 17705 , silnik zaczął pracować normalnie. Czy ten felerny ezektor może mieć aż taki wpływ na pracę silnika ;jego nr 058 133 753 Proszę o pomoc
german81 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 tak . wymien ten ezektor i saprawdz zaworek jeno kierunkowy w trójniku odmy czy jest sprawny .
remikson Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Jutro będe miał nowy ezektor. Wymienie i dam znać co i jak. Co do tego zaworka w trójniku odmy to go już wymieniałem. On się nazywa odpowietrznik skrzyni korbowej nr 035 103 245 . Jak zduszę wężyk idący od zaworka do kolektora to auto pracuje normalnie na wolnych i błąd da się skasować. Generalnie w tej chwili auto chodzi idealnie ale tylko jak ma ten błąd 17705. Gdy go skasuje to chodzi fatalnie i gaśnie.Wychodzi na to , że komputer to w jakiś sposób koryguje i dobiera sobie mieszanke paliwa tak ,żeby silnik chodził równo. ---------- Post dopisany 16-04-2014 at 16:11 ---------- Poprzedni post napisany 11-04-2014 at 15:32 ---------- Wymieniłem ezektor i dalej to samo. Po skasowaniu błędu 17705 silnik zwariował i chodził fatalnie, obroty skakały 600-900 obr/min czasami zgasł.Po 10 minutach wyskoczył błąd i wszystko wróciło do normy. Wiem ,że wszystko przemawia o uszkodzonym zaworku w trójniku odmy ale on jest nowy . Dla pewności wymontowałem go ponownie i sprawdziłem ; jest sprawny. Miałem kiedyś problem z tym zaworkiem i objawy były podobne. Z tym, że po skasowaniu błędu 17705 silnik przez moment pracował dobrze a gdy błąd się pojawił obroty zaczęły wariować.Teraz jest zupełnie odwrotnie HELP
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się