rhinbac Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Auto przy zapalaniu długo kręci, nie zależnie czy silnik jest ciepły czy zimny musi troche pokręcić, czasami to trwa nawet kilka sekund za nim złapie, problem jest takze z imo zdaża sie ze żółta kontrolka od imo nie gaśnie problem mija po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu. Problemy mogą być ze sobą powiązane ? Od czego zaczać diagnostyke ? Po wymianie świec problem sie nie zmienił. Występuje to od dłuższego czasu.
Labiel Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Jak będzie immo zablokowane to auto odpali ale zgaśnie zaraz. Problem ten jest znany w autach z tego rocznika. Do przeczyszczenia wtyczka przy pętli. Sam to przerabiałem po zakupie auta. Co do długiego kręcenia to ile masz paliwa w baku? Kiedy filtr paliwa wymieniany? Przydałby się sprawdzić wydolność pompy i ciśnienie jakie podaje.
rhinbac Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Zeby dostać sie do pętli wystarczy zdjąć plastiki z kolumny kierownicy ? Jak dokladnie ta wtyczka wyglada ? Paliwa jest stan, sprawdzanie wydolności pompy ile taka usługa moze kosztowac ?
ja74687 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Żeby się dostać do kostki trzeba ściągnąć kierownicę później osłonę i napewno zobaczysz taką malutką kostkę przy pętli Nie koniecznie tutaj od razu pompa może być winna, zrób najpierw te immo, podłącz pod VAG pokasuj błedy i zobacz dalej co się będzie działo
rhinbac Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Sprawdzilem dzisiaj drugi kluczyk i na drugim wogole ikonka imo nie gaśnie, cały czas mruga. W pon. zajme sie przeczyszceniem tej kostki, co z tym drugim kluczykiem ?
Labiel Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 U mnie też tak było że raz jednym się udało, raz drugim. Raczej bym olał i przeczyścił wtyczkę przy pętli.
ja74687 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 drugi kluczyk najprawdopodobniej nie jest wpisany do immo i dlatego jeżeli masz pin do immo to nie ma problemu go dopisać jeżeli nie masz pinu to już gorzej, ale też się da to ogarnąć tylko musisz eeprom z czytać z immo
pox Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Do odczytania pinu wystarczy program Vag Eeprom Programmer 1.19 oraz zwykły kabel KKL (jak do Vag-Coma). Mając PIN, kluczyk zakodujesz przez Vaga - instrukcje znajdziesz w necie. Najpierw uporaj się z pętlą, a dopiero potem zajmij sie kluczykami.
Ricki Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Pragnę się przywitać jako początkujący użytkownik forum, jednocześnie aby nie zakładać nowego tematu z problemem przy odpalaniu silnika ADR postanowiłem podpiąć się tutaj. Od dłuższego czasy mam problem z A4 B5 1.8 ADR. W ubiegłym roku był wymieniany rozrząd i czyszczona przepustnica. Już przed tym zabiegiem miałem problem z rozruchem silnika. Wyruszyłem wtedy w tresę do Zakopanego (ok. 300 km) więc z uwagi na jazdę autostradą A4 ostro go potraktowałem. Na miejscu zgasiłem silnik i po chwili musiałem kilka razy kręcić zanim odpalił. Wtedy właśnie zauważyłem prawidłowość, że gdy auto dostanie w "palnik" to są takie problemy. Na krótką chwilę pomagała adaptacja przepustnicy, ale znów po kilkuset kilometrach było to samo. Podjechałem do znajomego mechanika, aby sprawdził ewentualne błędy i był jeden dotyczący niskiego ciśnienia w układzie zasilania. Diagnoza wskazywała na pompę paliwa. Została wymieniona na nową oryginalną plus nowe świece NGK. Początkowo była taka poprawa, że auto odpalało przy pierwszym dość długim kręceniu rozrusznika. Postanowiłem wypróbować patent z jazdą przy wysokich obrotach. Pusta droga, czwarty bieg, ok 6k obrotów/minutę i czwarty bieg. Po tym objawy są takie jak przed wymianą pompy. Znów trzeba kręcić raz i dopiero za drugim razem odpala normalnie. Przy krótkich miejskich dystansach jest lepiej i pali od razu. Ok 2-3 tygodnie temu samochód stał cały tydzień bez odpalania w garażu. Uruchomienie go to była katorga. Dopiero za 5-6 razem odpalił i to jeszcze początkowo tak jakby zabrakło paliwa, czyli silnik falował w okolicach 400 obrotów nim po chwili wszedł na normalne 900. Odma i podciśnienie do przepustnicy sprawdzone. Co do immo, to u mnie jest jakiś pierścień wkoło stacyjki, ale na desce od nowości nigdy nic mi się nie paliło, teraz również to zostało sprawdzone i przeczyszczona została kostka. Powoli tracę wiarę, że ten samochód będzie jeszcze sprawny. Nie chcę go sprzedawać z uwagi na posiadanie go od nowości i jakiś tam sentyment, ale również z powodu idealnych rozmiarów do miasta. W aucie nigdy nie było nic modyfikowane, tak samo nigdy nie miałem w nim instalacji gazowej. Tankowany jest na Orlenie lub Statoil, olej od początku Mobill 0w40. Proszę, może ktos podsunie jeszcze jakiś pomysł co zrobić?
ja74687 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Rada pierwsza zaopatrzyć się w VAG (koszt ok 50 zł ), możliwe że masz uszkodzony czujnik temp. odłącz go przed próbą opalenia i zobacz co się będzie działo jest umieszony z tyłu silnika jak ściągniesz rure doprowadzającą powietrze to powinieneś go zobaczyć, taki 4-ro pionowy
Ricki Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Możesz polecić jakiś konkretny VAG? Za co właściwie jest odpowiedzialny ten czujnik? Ustawia dawkę paliwa?
Labiel Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Mierzy temp silnika, a co za tym idzie ustawia dawkę pb. Inna będzie jak silnik będzie zimny, inna jak ciepły. To też idzie w VAGu sprawdzić.
Ricki Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Dziękuję, po świętach sprawdzę tą ewentualność. Czy przy odłączonym czujniku będzie odpalił prawidłowo mimo ewentualnego błędu?
rhinbac Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Witam, u mnie udało sie odkręcić kierownice bez problemów kostka została przeczyszczona, wyglada na to ze to był problem bo od wtorku imo sie nie zacieło.Problem z ciezkim paleniem nadal występuje jest dość dziwny bo auto na zimnym silniku zapali prawie na dotyk a juz jak złapie temperature to musi kręcić 3-4 s. zanim złapie. Moze gdzieś łapie lewe powierze ciezko mi diagnozowac bo słabo sie na tym znam. We wtorek planuje czyszczenie przepustnicy i wtedy zobaczymy co sie bedzie działo. Co wy na temat tego palenia na ciepłym sądzicie ?
ja74687 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 rhinbac - spr. czujnik temp., szczelność sprawdzasz w najprostszy sposób: odpalasz silnik i psiukasz w okolicach dolotu plakiem jeżeli silnik zacznie szaleś to znaczy że gdzieś ciągnie lewe powietrze Ricki - powinien bo silnik wpadnie w tryb awaryjny :)a jeżeli chodzi o VAG to np.: KABEL VAG USB OBD II-4 409.1 AUDI SEAT SKODA VW FV (4133739950) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
janusz79 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 u mnie był ten sam problem tylko auto postało 15 minut auto nie chciało palic trzeba było dodawać gazu i kręcić aż zapali na zimnym palił idealnie problem był z czujnikiem ciśnienia paliwa taka bańka na listwie wtryskowej ona puszcza paliwo do kolektora ssącego i zalewa silnik ja auto dłużej postoi to paliwo odparuje ii na zimnym pali na dotryk ja kupiłem ten czujnik wymieniłem 2 minuty i wszystko jest ok
Ricki Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 U mnie aktualnie sprawa wygląda tak. Po dłuższym postoju ok godziny w górę już jest problem z odpalamiem. Pali na 100% za drugim razem. Gdy już odpali silnik pracuje normalnie. Na każdym biegu kręcę do 6000-6500 obrotów na minutę, na piątym biegu licznikowo ok 220 km/h. Co jeszcze, to po adaptacji przepustnicy działa jak nowy do czasu, aż dostanie wycisk w obrotach. Dzięki za link do vag. Pozdrawiam
Labiel Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Na listwie wtryskowej to nie czujnik, tylko regulator ciśnienia paliwa.
Danny Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Paliwo raczej nie może iść do kolektora ssącego tak poprostu sa po drodze wtryski które nie działają jak auto jest nie odpalone. Przyczyny odpalania poszukałbym raczej przy aku może jest stary(to, ze kreci to jedno ale może nie tak jak powinnien kręcić) Czujnik położenia wału? przepływka. Ale Vag to podstawa
janusz79 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 przepraszam nie czujnik tylko regulator i połączony jest z przepustnicą węzem podciśnienia jak w regulatorze padnie membrana to paliwo przez węzyk od podcisnienia dostaje sie do kolektora ssącego, vag nie pokazuje błędu po chwili postoju z tego węzyka cieknie paliwo ja z tym problemem długo walczyłem mechanicy doradzali czujniki,świece,lpg wymieniłem z 3 generacji na 4. a to smieszny regulator a koszta rosły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się