valent Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Jakieś pół roku temu z racji wycieków uszczelniałem silnik. Nowe: uszczelka pod pokrywą, wszystkie uszczelniacze wałków z przodu silnika, uszczelniacz w kształcie półksiężyca z tyłu silnika pod nastawnikiem (chyba tak się nazywa) i reszta skąd motor się pocił. Powód: brał olej (często zapalał się minimalny stan oleju). Dodatkowo zapalała się kontrolka ciśnienia oleju ale tu winna była pompa oleju- wymieniona więc ten problem zniknął. Dolewki przed "robotą" były na poziomie 1-1,5L od wymiany do wymiany czyli co 15k km . Po zabiegu uszczelnienia silnika i wymiany pompy oleju zużycie na początku trochę się uspokoiło. Teraz gdy jest 9k km po tamtym zabiegu zużycie wręcz drastycznie wzrosło. Na dystansie ostatnich 1000 km dolałem chyba około 200-300ml... i dzisiaj znów żółty "zonk" na FISie - czyt. min stan oleju . Nie zauważyłem żeby dymił na niebiesko, jeździ normalnie. Więc Dodam, że podczas akcji uszczelniania okazało się, że w przewodach turbo-IC zalegało ponad 3/4 szklanki oleju. Aktualnie śmigam na Motulu. Podpowiedzcie w co ręce wsadzić, żeby to ogarnąć?
Labiel Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 1. Wymianę oleju przy 1,8T robiłbym co 10k a nie 15k, zależy jeszcze od stylu jazdy, jak pałujesz to tym bardziej. Nie chodzi tyle o sam silnik co o turbo. 2. Każdy silnik bierze olej, nie ma takiego który nie bierze, tym bardziej turbo. Jakbyś wczytał się w książkę serwisową to mówi o normie na poziomie 1l na 10k - ale to tak na marginesie. 3. Mój T bierze jakieś 0,3-0,5l na 10k co jest według mnie całkowitą normą. Generalnie nie trzeba dolewać. Jakbym więcej pałował to pewnie siorbnąłby więcej. 4. W twoim przypadku za zwiększenie brania może odpowiadać turbo które puszcza olej.
valent Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zużycie do litra na 10k jeszcze rozumiem, ale u mnie wychodzi teraz z grubsza 2-3L a jakoś specjalnie go nie pałuję. Biorąc pod uwagę ile wchodzi w układ to jest to już dość znaczne zużycie.
Labiel Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Dla tego tak jak pisałem - możliwe że turbo zaczęło puszczać na całego. Auto dymi?
Magicbattle Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 sciagnij waz od icka i zobacz czy olej bedzie sie wylewal albo odrazu z turbo tipa i bedziesz wszystko widzial. a nie masz jakis wyciekow??
valent Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Dla tego tak jak pisałem - możliwe że turbo zaczęło puszczać na całego. Auto dymi? No właśnie o to chodzi że nie sciagnij waz od icka i zobacz czy olej bedzie sie wylewal albo odrazu z turbo tipa i bedziesz wszystko widzial. a nie masz jakis wyciekow?? wycieki wyeliminowałem przed wymianą oleju ale sprawdzić jeszcze raz nie zaszkodzi
j4s2c2vr Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 sprawdź oring pod chłodniczką oleju pod filtrem... tam podobno też lubi popuszczać 1.8t
Labiel Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 sprawdź oring pod chłodniczką oleju pod filtrem... tam podobno też lubi popuszczać 1.8t Oj lubi, lubi. Nie jednemu już wyrzygało cały olej Ori oring kosztuje coś koło 10-15 zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się