Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie hebli w Quattro


Robero321

Rekomendowane odpowiedzi

rav

permanentny/staly znaczy taki w ktorym nie mozna dolaczyc/odlaczyc danej osi z napedu czyli jest to wlasciwe okreslenie, jest ono prawidziwe dla aut z wzdluznym motorem

haldex natomiast nie jest stalym napedem, jest drugie sprzeglo w tylnej osi ktore kiedy trzeba dolacza w automatyce tylna os

ale prawda jest taka ze poszczegolne kola nie sa spiete stalym mechanizmem wiec tomek pewnie odgadl zagadke czemu w starej audicy rozwalil sie naped na rolkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym przypadku moze byc problem z napedem.

Tam gdzie jest wiskoza, np passat b3 lub golf 2-3.

Naped nie uszkodzi sie ale auto wyskoczy z rolek a sprawdzenie hamulcow okazuje sie niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w starych VW chyba nie różnił się haldex od obecnych? Prócz systemów dodatkowych ESP itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych fałwejach nie było Haldexa tylko wiskoza która działa tylko mechanicznie, nie ma tam zadnej elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Permanentny oznacza stały;p, czyli nie zgadza się w 100%:naughty:

masz na to dowód?? ja pokazałem dowód, wystarczy odpalic linka, zanim sie napisze farmazony, ze jest to stały napęd, gdzie stały oznacza faktycznie stały, zawsze stały, w kazdych warunkach stały.

Nie wierzysz nadal, podlewaruj jedno koło i włacz bieg puść sprzegło, dodaj gazu, zobaczysz czy ci zeskoczy z lewarka / klocka - mój nie zeskakuje - widocznie mam zepsute to quattro, skoro ten stały napęd jednak nei jest stały. Stały, oczywiscie dla mnie znaczy zawsze stały napęd na 4 koła, co jest nieprawdą, co widać w filmiku równiez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav zle pojmujesz okreslenie staly naped

bo jesli ty tak to pojmujesz, to w zadnym aucie nie ma czegos takiego, owszem w terenowkach mozna włączyc blokady na obie osie i wtedy masz staly naped ale jest to tez "włączalne" a nie permanentne bo auto z włączonymi blokadami na obydwu osiach daleko by nie zajechało podczas zwykłej jazdy

dlatego stały naped jest okresleniem na naped w ktorym nie ma zadnego przycisku czy mechanizmu ktory aktywuje dodatkową oś, czyli mechaznim miedzy osiowy jest aktywny nonstop

a za przekazanie napedu na poszczegolne kola osi odpowiada mechanizm roznicowy, ze szpera lub bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav musisz zrozumiec jedną jedna rzecz, audi z Q to auto z napędem na dwie osie a nie na cztery koła.

Auto z napedem na cztery koła ma 3 blokady mechanizmów róznicowych: międzyosiowy, tylny i przedni.

jeżeli Twoje auto nie spadło z podnośnika nie oznacza że masz cos poyebane z napedem

w audi mechanizmem międzyosiowym jest Torsen, który w momencie przekroczenia wspólczynnika blokowania zachowuje sie jak zwykły normalny otwarty mechanizm róznicowy

TorSen

elementem który powinien zareagowac w momencie gdy koło na osi sie obraca a drugie stoi jest EDS

ale ten układ w audi jest mocno niemrawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, JA tylko przytoczyłem co mam napisane na naklejce pod maską:) tak więc luz:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założe się że spadnie z podnośnika, jak przycisnie lekko gaz wtedy wlasnie wlaczy sie EDS, a przynajmniej powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mechaznim miedzy osiowy jest aktywny nonstop

a za przekazanie napedu na poszczegolne kola osi odpowiada mechanizm roznicowy, ze szpera lub bez

mechanizm miedzyosiowy jest aktywny non-stop, ale jak ?? jak TV na stand-by ?? bo tv właczony jest nonstop jak jest właczony, a nie na stand-byu - czyz nie? , a ze różnicowy odpowiada za przekazywanie napedu na koła tgo wiadomo, inaczej branie zakrętów byłoby bardzo trudne, jak nie niemożliwe.

No ale, ja sie nie znam i opisuje to co widze z autopsji i to co pokazałem w linku - i tu mam prośbe, wytłumacz mi dlaczego audi zrobiło to co zrobiło, bo dla mnie to sie nie trzyma kupy, ani nie ma w tym logiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rav, juz Ci napisałem jak to wyglada w przypadku audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav zle pojmujesz okreslenie staly naped

bo jesli ty tak to pojmujesz, to w zadnym aucie nie ma czegos takiego, owszem w terenowkach mozna włączyc blokady na obie osie i wtedy masz staly naped ale jest to tez "włączalne" a nie permanentne bo auto z włączonymi blokadami na obydwu osiach daleko by nie zajechało podczas zwykłej jazdy

dlatego stały naped jest okresleniem na naped w ktorym nie ma zadnego przycisku czy mechanizmu ktory aktywuje dodatkową oś, czyli mechaznim miedzy osiowy jest aktywny nonstop

a za przekazanie napedu na poszczegolne kola osi odpowiada mechanizm roznicowy, ze szpera lub bez

powiedzmy, ze to mi cos wyjaśniło, tylko to sie nie powinno nazywac quattro, gdzie sama nazwa wskazuje na to ze jest to naped na wszystkie 4koła, no chyba ze mozna tej nazwy tym bronić, ze nie jest tam napisane ze to jest stały napęd na wszystkie 4koła

lub ze steruje tym EDS, który daje poważnie ciała.

Tym samym Tomku, ja bym quattro nie nazwał stałym napędem, skoro defacto takim nie jest, bynajmniej nie do końca.

Różni go to ze jak powiedzmy dasz w pędzel to odskakuje z 4, a nie dop jak sie przednie uslizgną to wtedy załaczy tył, jak to ma miejsce w 4motion.

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:39 ----------

Rav, juz Ci napisałem jak to wyglada w przypadku audi

nie zdążyłem tego przeczytać, bo "drukowałem" kolejnego posta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie jak w praktyce zachowa sie poczciwa b6 z Q w górach na osnieżonej oblodzonej drodze da rade podjechać czy kiszka będzie :facepalm: a ludzie bedą mieli :polew: Czy jednak sie wdrapie autko jakoś?

Z tego co zrozumiałem to Q w b6 to dwie osie z torsenem oraz elektroniczną blokadą która nie blokuje osi tylko przekazuje moment obrotowy na drugą oś jezeli jedna traci przyczepnosć .....

dobrze to zrozumiałem:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav nazwa quattro to tylko marketing odpowiedni dla marki audi, nie okresla on rodzaju napedu

quattro to zarowno staly naped torsen jak i haldex ktory tez jest stosowany przez audi

to samo 4motion (dawniej syncro), jest to zarowno torsen jak i haldex, czyli jest to zarowno staly naped jak i ten dołączany elektronicznie nie mozna tego w ten sposob oddzielac

ale obydwa są napedami na 4 koła jakby nie było, nieprawdaż? jak masz mocne auto z haldexem nawet to zostawi 4 ślady na asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektroniczną blokadą - to chyba nie blokuje, tylko rozdziela moment tam gdzie go potrzeba, a bynajmniej tak powinno działąć, no chyba, ze jak na q7 przystało, ten system tam jest po prostu zepsuty - nie to ze mam cos osobiscie do q7, jedynie od mechaników, a bardziej od elektryków/elektroników słyszę bardzo dobre opinie a tym aucie, że mają pełne łapy roboty, a ASO jak se nie radzą to wysyłają do innego ASO, do kolejnego, itp. Ale nie schodźmy z tematu.

zimą znowu jeździ sie zdecydowanie super, napedzane są obie osie i nie zauważyłem nigdy zeby nie mógł podjechać gdzieś, bo mi mieli tylko jedna oś - zdecydowanie nie.

Moze w tym linku został przekroczony ten jakis limit procentowy i EDS dał ciała, chociaż dla mnie to był mega wyraźny sygnał, ze powinien dac moment na drugą oś, tak żeby wyjechac.

Nadal nie kumam czemu tak sie stało - no niby ten EDS, to zapytam czy on jest w kazdym Q taki sam? - b5, b6, b7, itp ??

A poza tym, to torens, to właśnie ta jak to nazwałeś "elektroniczna blokada", gdzie tak naprawde tym steruje EDS, tym torensem, tak to aj widze

T3 ze względu na swą konstrukcję pozwala na przekazywanie momentu między osiami w warunkach normalnej przyczepności w proporcji innej niż 50:50. Został stworzony specjalnie z myślą o pojazdach AWD, wymagających innego niż 50:50 podziału momentu, jako mechanizm centralny. Przykładowo w AUDI RS4 zastosowano podział 40:60

tych torensów jest tez kilka odmian, jak jest opisane w linku od Tomka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze - torsen nie torens

po drugie, torsen jest mechanizmem miedzy osiowym i nie ma nic do EDSu, przynajmniej nie bezposrednio

EDS steruje momentem i przekazuje je poszczegolnym kołom ale tylko w obrębie osi

sama zasada działania torsenu jest taka sama dla każdej generacji tego napedu

cały EDS jest bolączką napedu quattro, ktory sam w sobie nie jest najlepszym tego napedem 4x4 na swiecie

tomek bardzo trafnie okreslil to jako ospałe działanie tego systemu - chodzi o EDS

sam napęd chociazby w BMW xdrive jest dużo bardziej zaawansowany i skuteczniejszy niż te stosowane w Audi, czy to w torsenie czy haldexie

można łatwo sobie udoskonalić napęd dokładając torsena do każdej osi, wtedy będziemy mieć w twoim mniemaniu prawdziwy stały naped na wszystkie koła bijacy na glowe kazdy inny, ale o tym jest oddzielny watek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav nazwa quattro to tylko marketing odpowiedni dla marki audi, nie okresla on rodzaju napedu

quattro to zarowno staly naped torsen jak i haldex ktory tez jest stosowany przez audi

to samo 4motion (dawniej syncro), jest to zarowno torsen jak i haldex, czyli jest to zarowno staly naped jak i ten dołączany elektronicznie nie mozna tego w ten sposob oddzielac

ale obydwa są napedami na 4 koła jakby nie było, nieprawdaż? jak masz mocne auto z haldexem nawet to zostawi 4 ślady na asfalcie

hmmm, quattro to bym jeszcze przełknął, ale permanentny, to juz nie, skoro to ma znaczyc stały ( co oczywiscie a ang. właśnie to oznacza )

Stały to on powinien byc z założenia, ale jak sie okazuje nie jest taki stały we wszystkich warunkach, inaczej nie byłoby tego filmiku oraz wymiany zdań. Z tego wynika iż winowajca zamieszania jest jedynie EDS.

W każdym z typów Torsena zmiana rozdziału momentu odbywa się błyskawicznie w sposób płynny bez udziału kierowcy ani żadnych systemów elektronicznych. Dzięki temu, że jego działanie jest czysto mechaniczne jest rozwiązaniem bardzo skutecznym i bardzo trwałym. - hmmm, to tez txt z wikipedia, który mnie nurtuje i ogłupia - to raz EDS, a tu jednak nie?? - na chłopski rozum, gdyby tak było jak tu piszą to nie ma bata, musialby wyjechać, a tu zonk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stały oznacza tylko to że każde koło mechanicznie jest podłączone do napedu ale nie oznacza to że jest stale napędzane, jest to wina poniekąd także mechanizmów różnicowych ale one muszą tak działać bo inaczej nie mógłbyś skręcać autem

złotym środkiem jest zainstalowanie szpery typu 25/75 na osiach czyli chociażby dodatkowego torsena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...