marajan Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Witam, jak na zlosc ciagle cos musi byc nie tak z moim autem.. ;/ Ostatnio przed zmiana oleju wlalem LM engine flush aby przeplukac, zdjalem miske wyczyscilem ssak oleju ( nie bylo szlamu, raczej kawalki plastiku z bagnetu i jakies drobinki silikonu) zlazylem wszystko do kupy, zalalem swiezy olej Motul x-cess 5w40 filtr mann i co sie okazalo? silnik na zimnym troche poklepuje za to z tylu silnika non stop cos ociera(moze lancuszek). Przed wymiana mialem olej Motul specific 5w30 504.00/507.00 i wszystko raczej bylo ok. Na pewno nie odzywal sie napinacz. Czy to wszystko moze byc spowodowane inna lepkoscia oleju? Fakt ze obydwa oleje roznia sie norma ale czy to az tak by wplynelo na jego prace? Praca na zimnym: Praca na cieplym:
undek Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Kolego, specjalistą nie jestem ale ostatnio przeszedłem z motula X-Clean 5W30 na X-Cess 5W40 bez płukanki i zmian w pracy silnika nie dostrzegam. Swoją drogą, płukanka silnika - jak to się ma do powszechnie znanej prawdy, że po zalaniu płukanki silnik może "wyczyścić się za bardzo" i stracić kompresję itp...
marajan Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 No to chyba u mnie się tak stało =/ zaleje 10w40
michalm320 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 A tego Motula to oryginalnego wlałeś? Bo niestety ale Motul jest często podrabiany i trafić na bubla to żaden problem
KubaMpakiet Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Dokladnie, chyba trafiles na mine, gdzie kupowany Motul? zreszta ja tez na x-cessie mialem pewne zastrzezenia co do pracy silnika zalewanie 10w40 nie ma sensu zalej na sprawdzenie to; AVENO Full Synth. 5W-40 1L nawet bez nowego filtra
marajan Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Motul z PRO-Choice więc raczej ori. Dlaczego nie ma sensu zalewać 10w40? Przebieg mam juz prawie 200k więc może czas na coś gęstszego..?
KubaMpakiet Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 10w40 to nie do turbo ja mam 245 nalatane i 0w30
undek Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Ja mam ponad 190tyś i śmigam na 5W40. Ucieka mi oleju średnio 200 ml na 1000 km, więc chyba tragedii nie ma. Z tym 10W40 to może ktoś bardziej kompetentny podpowie czy warto.
KubaMpakiet Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Z tym 10W40 to może ktoś bardziej kompetentny podpowie czy warto. a kto napisal ze warto?
undek Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Kolega się skłania ku temu, więc to była sugestia aby z tym zaczekał do wypowiedzi kilku osób. Ja dla przykładu nie jestem w stanie doradzić. Sam pewnie bym się na półsyntetyk nie przerzucił.
marajan Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Mój kumpel w passku jeździ na 10w40 i raczej nic mu się nie dzieje. Wlalem teraz motul 10w40 synergie i nic się nie poprawiło.. przed wymiana byłem u mechaniora i posłuchał słuchawkami i stwierdził ze to sam łańcuch hałasuje.. Nie wiem juz sam co robić.. Może z czasem samo ucichnie na tym oleju... Wszystko przez ta płukanie... =/=/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się