pastaldo Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 Hej, Dziś sprawdzałem czemu mi nie kręci wiatrak od klimy i mierzylem sobie napięcie miernikiem. Na odpalonym silniku przy wyłączonych prawie wszystkich odbiornikach (poza nawiewem) i przy wolnych obrotach uzyskalem wynik około 13.9V Przy włączonych większości odbiorników czyli dmuchawa, światła mijania i drogowe, radio itp uzyskałem 13.6V. Po wkręceniu silnika na około 2000rpm twardo napięcie stało na 13.6. Jak na mój gust to alternator się kończy. Co wy na to bo po mojemu powinien trzymać 14.3V - 14.5 jesli był by sprawny. Pytam bo w mojej poprzedniej A4 1.9TDI nawet przy włączonych wszystkich odbiornikach i na wolnych obrotach nie spadło mi napięcie poniżej 14.3V a tu w A6 C5 takie numery:decayed: Samochód jeździ, silnik pali a z tego co kojarze to chyba kiedyś w zimę też mierzyłem i było podobnie ale jakoś nie przywiązałem do tego uwagi.
piotrsob1 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Może masz wersję tropikalną regulatora napięcia Coś mi się obiło o uszy że jest kilka wersji napięciowych regulatorów
pastaldo Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Opublikowano 2 Maja 2014 o widzisz to ciekawostka. Nie spotkałem się z takimi opcjami. Muszę poszukać info chyba że ktoś podpowie coś twórczego jeszcze to będę wdzięczny.
Vendeur Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Nie znam się na wersjach, ale alternator powinien ładować prądem 14,4-14,5 bez obciążenia i jak najmniej spaść (np. o 0,2) pod obciążeniem (światła, radio, klima itp). U mnie właśnie tak jest.
hortomagiko Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Aby akumulator był prawidłowo doładowywany, to przy włączonych odbiornikach, na których cały czas jeździsz ( światła mijania, radio, nawiew/klima ) napięcie nie powinno być niższe niż 13,9V. Oczywiście przy sprawnym układzie elektrycznym to napięcie jest wyższe i powinno przekraczać 14V, gdyż oprócz włączonych podstawowych odbiorników prądu masz jeszcze takie, których nie używasz codziennie; światła drogowe czy przeciwmgielne, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby itp.
pastaldo Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Vendeur w 1.9 w A4 B5 też tak miałem. A tu taki zonk. Mimo wszystko ten mój altek jest dość stabilny bo po osiagnięciu tych 13.6V juz nie spada mimo właczania kolejnych odbiorników a troche ich mam. Poza tym 14.4V to napięcie nie prąd hortomagiko to u mnie 13.9V jest bez obciązenia a po obciążeniu jak już wspomniałem spada do 13.6V a tego się obawiam że ciut za mało. Chyba będe musiał pokazać jakiemuś magikowi by przejrzał alternator.
Vendeur Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 14.4V to napięcie nie prąd Oczywiście, zamieszałem się . Moim zdaniem te napięcia masz zbyt niskie i warto się zająć tematem.
Krzycho81 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Czasem padający aku powoduje spadek napięcia ładowania. Możesz mieć tez problem np z masa silnika. Proponuje abyś zmierzył na zaciskach alternatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się