MarkusTDI Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Witam koledzy troche to zabrzmi glupio ale chce sie upewnic jak zmieniacie biegi w TDI ja piatke wbijam powyzej 80-85-90 a czwurke ponizej 80 czy to dobrze chce byc pewny
Szewczenko7 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Moim zdaniem to za szybko zmieniasz biegi powinienes troche wiecej cisnąć przynajmniej ja tak robie...np.na 4 mam 120-130
MarkusTDI Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 ale wtedy bedzie silnik wyl
Szewczenko7 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 a jak wyprzedasz autobu czy ciezarowke to nie redukujesz do 4 ?? pewnie przekraczasz ponad 120 km/h na 4 ??
dark79 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 na 4 to i 160 polece ale na np na zimnym silniku to spokojnie do 2200 rpm i zmiana, czyli piatka dopiero gdzies ok 90km/h
Gość MorgothDBMA Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 silnik zimny: do 2500 RPM silnik ciepły: do 3000-3500 RPM jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale)
baskecior Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 silnik zimny: do 2500 RPMsilnik ciepły: do 3000-3500 RPM jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale) Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2: Jazda ostra to: 1- 5000 rpm 2- 4600 rpm 3- 4600 rpm 4- 4500 rm 5- ... :diabelek:
Gość MorgothDBMA Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 do 5000 tez mi dociągnie, ale po co? Powyżej 4000 no mooże 4200 to już nie ciągnie tak jak na niższych obrotach i moim zdanie warto wrzucić kolejny bieg.... no chyba że to 5tka
baskecior Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Morgoth: fabryczny faktycznie tak nie ciągnie, ale po chipku zauważysz różnicę
Gość MorgothDBMA Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 aaaaa to inna rozmowa.....
Szewczenko7 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 aaaaa to inna rozmowa..... ojj jest jest to swiete słowa
spanky Opublikowano 9 Stycznia 2007 Opublikowano 9 Stycznia 2007 silnik zimny: do 2500 RPMsilnik ciepły: do 3000-3500 RPM jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale) Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2: Jazda ostra to: 1- 5000 rpm 2- 4600 rpm 3- 4600 rpm 4- 4500 rm 5- ... :diabelek: nigdy sie tam nie znecałem nad swoin ex-kondonem 1Z .... choc mialem zaczipowanego + wtrsyki AFN to kreciłem go do max 4000 rpm .... jakoś tak mi szkoda bylo tak meczyc starego kibla :diabelek:
Gość MorgothDBMA Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 no ja też "tylko" do 4000 RPM, więcej to tylko kilka razy i w ramach tzw. testów wytrzymałościowych
alvaro Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 to wszystko zależy od silnika i liczby biegów jak staruszek maiła a4 2,5 tdi z 6. skrzynią to tam można było na 5. jechać 60km/h i nic nie szarpało silnik ładnie pracował i nawet od takiej prędkości ładnie ciągnął, ja zmieniam biegi w okolicy 2200-2800 obr/min no chyba że ktośmnie zdenerwuje ... natomiast jeździłem ostatnio Borą kombi 1,9 TDI 150 koni oryginanie i tam też jest skrzynia 6. no i tam już by 60 na 5. zabardzo nie pojedchał tamten silnik z tą skrzynią lubi wyższe obroty...
adadur Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Zmiany biegów sie czuje we krwi a zależą przede wszystkim od warunków na drodze jak i stylu jazdy. 5 bieg wbijam nawet przy 80km/h ale "awaryjnie" przy 140-150km/h to też nie problem. Tak samo z redukcją, na tresie wyhamowująć za ciężarówką to na 5 jakiś czas moge za nią jechac nawet 70km/h ale klika sekund przed planowanym wyprzedzaniem 4 i jazda.
spanky Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 to wszystko zależy od silnika i liczby biegów jak staruszek maiła a4 2,5 tdi z 6. skrzynią to tam można było na 5. jechać 60km/h i nic nie szarpało silnik ładnie pracował i nawet od takiej prędkości ładnie ciągnął, ja zmieniam biegi w okolicy 2200-2800 obr/min no chyba że ktośmnie zdenerwuje ... natomiast jeździłem ostatnio Borą kombi 1,9 TDI 150 koni oryginanie i tam też jest skrzynia 6. no i tam już by 60 na 5. zabardzo nie pojedchał tamten silnik z tą skrzynią lubi wyższe obroty... wypowiedzi sa na temat konkretnego silnika ... patrz tytuł posta
dudek81 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 silnik zimny: do 2500 RPMsilnik ciepły: do 3000-3500 RPM jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale) Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2: Jazda ostra to: 1- 5000 rpm 2- 4600 rpm 3- 4600 rpm 4- 4500 rm 5- ... :diabelek: Jakbys chcial sprzedac auto to daj mi znac................... napewno od ciebie nie kupie :diabelek:
baskecior Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 silnik zimny: do 2500 RPMsilnik ciepły: do 3000-3500 RPM jazda "ekonomiczna" - 5tka przy około 100 km/h jazda "ostra" - każdy bieg do 4000 RPM - tryb binarny (gaz do dechy lub wcale) Ze wszystkim mogę się zgodzić oprócz ostatniego punktu. :diabel2: Jazda ostra to: 1- 5000 rpm 2- 4600 rpm 3- 4600 rpm 4- 4500 rm 5- ... :diabelek: Jakbys chcial sprzedac auto to daj mi znac................... napewno od ciebie nie kupie :diabelek: Mojego 1Z`ka - nigdy Niestety dziadkuję tylko AFN`em ... bo szkoda zawiechy na tych parszywych drogach , co pewnie odbije się wkrótce na kierownicach ... :/ PS: przy okazji naprawy licznika dziennego w B4, postanowiłem wyskalować prędkościomierz do wartości rzeczywistej - porównywałem z GPS i ustalając pozycję wskazówki w prędkościomierzu skalibrowałem go tak, że pokazuje prawdę. Oj można się zdziwić ... :diabel2: Różnica pomiędzy prędkością rzeczywistą a wskazywaną wynosi 7 km/h ... to samo zauważyłem w A4 ... Niemniej jako że drażymy 1Z`ta ... prędkość rzeczywista max na 2-ce wynosi ... 79 km/h przy 5000 rpm ... a zawsze myślałem że te 86 km/h z szafy jest prawdziwe ... Oczywiście te dane odnoszą się do B4 TDI, w A4 TDI skrzynia jest krótsza, więc prędkości rzeczywiste będą niższe, postaram się kiedyś to pomierzyć i wrzucić na forum.
Gość MorgothDBMA Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 stary dobry poczciwy 1Z........
adadur Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 stary dobry poczciwy 1Z........ Jeszcze znajwijmy go "dziadzią" może :diabel:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się