Kowal11 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Witam jestem świeżym posiadaczem A4 B5 z silnikiem 1Z i nowym użytkownikiem tego forum. Mój problem niby typowy, czytałem o podobnych problemach, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Dodam na wstępnie że mam turbo bez zmiennej geometrii. Turbina załącza się od ok 2 tyś i ładnie wgniata w fotel lecz po przekroczeniu 3 tyś odczuwalnie słabnie i nie ciągnie tak samo jak w przedziale 2-3tyś. Czy ten typ tak ma z tą turbiną? Dodam że jechałem już 150km/h i przekroczyłem spokojnie 120km/h. Możliwe że samochód był trochę zamulony zaraz po kupnie. Po przebudowaniu jak by go troszkę odetkało po tym jak przy ok 2,5 tyś tak na sekundę go tak przytkało. Dostęp do VAGa będę miał dopiero po maturach, a teraz zamiast się uczyć to się zastanawiam co jest nie tak Więc ten typ tak ma po prostu, czy tak jakby ten słynny zawór N75 odcinał doładowanie turbiny?
radioo11 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 bez dobrej diagnostyki vagiem nic nie wskurasz,ucz sie do matury a autem zajmij sie po wszystkim,ale wez tez pod uwage ze te diesle najwyzszy moment uzyskuja wlasnie od 1800 do tych 3tys potem to juz tylko ON przepala, to nie benzynka.
djdziadek Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Witam jestem świeżym posiadaczem A4 B5 z silnikiem 1Z i nowym użytkownikiem tego forum.Mój problem niby typowy, czytałem o podobnych problemach, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Dodam na wstępnie że mam turbo bez zmiennej geometrii. Turbina załącza się od ok 2 tyś i ładnie wgniata w fotel lecz po przekroczeniu 3 tyś odczuwalnie słabnie i nie ciągnie tak samo jak w przedziale 2-3tyś. Czy ten typ tak ma z tą turbiną? Dodam że jechałem już 150km/h i przekroczyłem spokojnie 120km/h. Możliwe że samochód był trochę zamulony zaraz po kupnie. Po przebudowaniu jak by go troszkę odetkało po tym jak przy ok 2,5 tyś tak na sekundę go tak przytkało. Dostęp do VAGa będę miał dopiero po maturach, a teraz zamiast się uczyć to się zastanawiam co jest nie tak Więc ten typ tak ma po prostu, czy tak jakby ten słynny zawór N75 odcinał doładowanie turbiny? czy to jest ,za traci moc,czy może czujesz,jakby "falowo" przyszpieszał,czyli "szybciej,troszke wolniej,szybciej,troszke wolniej" to bardzo delikatnie, jednak jest odczuwalne. Rozumiem,że przewody od zaworka n75 posprawdzałes na szczelność?
Kowal11 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 W piątek wymieniam wszystkie przewody od zaworka N75 i podciśnień, EGR będzie wyczyszczony i może od razu kolektor dolotowy i przyjdzie wskaźnik doładowania turbo więc zobaczymy jak pompuję. Sprawdzałem błędy w komputerze lecz na logi nie było czasu i wyszedł 1 błąd 01237 o ile dobrze pamiętam ale skasowany i w piątek się zobaczy czy wrócił. I nie ma falowania od 3 tyś stopniowo słabnie powyżej 4 tyś jest spory muł. Ile powinna pompować turbina bez zmiennej geometrii z 1Z? i powinna pompować tak samo do końca?
Niemy_Gda Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Sprawdź w jakim stanie jest turbo, jak chodzi sztanga itp.
radioo11 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 w tym turbo sztanga nie ma takiego znaczenia,bo jakby stanela to tryb awaryjny jest od razu a jemu muli,to nie zmienna geometria.
miodzio992 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Kolega mial dziurawy intercooler i tez tak bylo ze od 3 tys slabl.
Kowal11 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 A to będzie czuć wgniatanie w fotel przy tych 2 tyś jak dziurawy mam intercooler? I nie powinien w tedy kopcić strasznie? Dodam że mój nie kopci. Dodam że przy spokojnej jeździe tak do 2 tyś przy zmianie biegu po odpuszczeniu gazu słyszę taki lekki świst. Jutro mam cały dzień by podziałać przy audicy dam znać co z tego wszystkiego wyszło.
Danny Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Diagnostyka, może to być wszystko, auto prawdopodobnie wpada w tryb awaryjny notlaufa, może byś nieszczelność w dolocie może przepływka..?
miodzio992 Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 A czy slyszysz swist na wolnych obrotach jak dodasz gazu 3-4 tys obrotow ?
radioo11 Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 sprawdz za egr czy te krotkie laczniki gumowe nie sa dziurawe plus wszystkie opaski od turbo po kolektor dolotowy,to tak na poczatek.
ŁukaszA4 Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Szczerze to mój zecior nie wgniata w fotel! Fakt, jest mułem, powyżej 3tysięcy... Błędów żadnych nie miałem.
vp-tdi Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Szczerze to mój zecior nie wgniata w fotel! Fakt, jest mułem, powyżej 3tysięcy... Błędów żadnych nie miałem. a mój wgniata teraz po czysczeniu kolektora dolotowego ,tobie tez to radze zrobic
CZIKITA Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 U mnie tak było jak miałem nieszczelne węże od IC oraz jak turbina chwytała tryb awaryjny czyli zapieczone łopaty na turbinie
Dżordż Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 niestey ja mam podobną bolączkę co kolega opisuje 3tys i łapie muła.
CZIKITA Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Łapie muła od 3 tysięcy czy wchodzi w tryb awaryjny i dopiero po zgaszeniu i odpaleniu jest normalny
Dżordż Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 łapie muła. Jak odpuszczę wtedy pedał gazu na chwile i wcisnę ponownie to wtedy trochę lepiej idzie ale za pare sekund jest podobnie. I od 3tys jest coś takiego, że przyspiesza raz szybciej raz wolniej. Takiego kangurka robi
Marc!n Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Bez logów to zgadywanka ale podstawowe rzeczy typu szczelność, podciśnienia, filtry można przeglądnąć.. warto też pozbyć się kata bo na pewno przytkany. U mnie 1z w ogóle nie ma kopa a powyżej 3k rpm to szkoda kręcić.. wiem, że kolektor zawalony mułem (chociaż egr zaślepiony od 5 lat), pompa i wtryski też już mają najlepsze lata za sobą Kiedyś jak mi wpadał w tryb awaryjny to wyszła pęknięta sprężynka w n75, zastąpiłem ją taką z długopisu
Niemy_Gda Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 i jak tam logi zrobione ???? Laptop z kablem w łape i do roboty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się