Emejcz Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Zastanawiam się czy dźwięk mojego silnika jest poprawny. Po primo mam takie wrażenie jakby było słychać napinacz łańcucha w silniku - tzn. takie szeleszczenie jakby dotykał/obijał się momentami o obudowę silnika czy tam pokrywę zaworów. Dźwięk ten występuje tak do około 2-2,5 tys. obrotów - na większych nie słychać. Myślałem, że to może jakieś panewki, ale jak słuchałem w necie to chyba raczej takiego warczenia nie ma. https://www.youtube.com/watch?v=XpAXsWrmjvI&feature=youtu.be Nagrałem go, ale jakość jest średnia. Może ktoś jednak potrafi ocenić co tam słychać? Druga sprawa to takie szybkie cykanie po odpuszczenia pedału gazu, ale nie występujące na luzie i podczas jazdy ustępujące jak schodzi do 1200 obrotów. Jest ono raczej delikatne - brzmi tak jak kaseta (tylna zębatka, a w zasadzie piasta) od roweru gdy się jedzie nie pedałując. Czy tak mogą się zachowywać wtryski lpg czy coś innego? Nie słychać tego w kabinie przy zamkniętych szybach, najlepiej słychać przy otworzonych gdy dźwięk odbija się od budynków Jest jeszcze jeden dźwięk, który chyba zostawię na później, bo nie jestem pewien czy to nie jest związane z wydechem, ale powiem tylko, że występuje on gdy mocniej przyspieszam i jest taki jakby metaliczny, ale nie jest to walenie ani szuranie. Może się trochę czepiam nie wiem, nówki z tego zrobić nie zamierzam, ale nie chciałbym by coś nagle nawaliło. Co do samego silnika to ma on prawdopodobnie około 250 tys. km obecnie i z tego co twierdził poprzedni właściciel jest to drugi silnik w tym aucie z jakiegoś anglika. Na pewno nie siedzi tu od początku, bo sama buda ma na moje oko ze 400-500tys. Osiągi są raczej ok, 220km/h ostatnio nim pocisnąłem, a jeszcze z 5km bym wydusił. Proszę o opinie! P.S. Jak zdejmę pokrywę zaworów to muszę od razu zakładać nową uszczelkę, czy na starej da rade pojeździć?
sawul Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Kup uszczelkę nową bo tamta na pewno jest do wymiany.Zwalaj pokrywę i zbadaj łańcuch i napinacz i tak pewnie do wymiany.
jacek70 Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Może to łańcuch trze o pokrywę? Jak zdejmiesz pokrywę to zwróć uwagę czy niema na niej śladów. A uszczelkę daj nową bo na starej nie uszczelnisz i będzie lał jak z cebra.
roae Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 pociesze Cie że mój pracuje bardzo podobnie (nie mówie o cykaniu) a "o jęczeniu" i jestem świeżo po wymianie napinacza i łańcucha...
Marc!n Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Zanim ściągniesz dekiel to zmierz ciśnienie oleju. To drugie cykanie to może być nieszczelność przy kolektorze wydechowym, spróbuj go dokręcić.
Emejcz Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2014 (edytowane) Udało mi się zlokalizować i wykręcić ten czujnik, niestety moje końcówki od manometru są za duże. Tutaj jest potrzebna taka co ma niecałe 10mm średnicy, czy ktoś wie gdzie można i czy można pojedynczo takie końcówki kupić? Nie robiłem nic, ale akurat przyszedł czas wymiany oleju. Zrobiłem płukankę Liqui Molly Engine Flush i zalałem Valvoline 10w40 Max Life i powiem wam, że ten dźwięk magicznie zniknął... silnik pod tym względem ucichł momentalnie po wymianie...Przy wymianie zaglądałem do miski przez dziurę od korka i nie wiem na ile to miarodajne, ale widoczna ścianka miski była czysta podobnie jak jej dno, bo włożyłem tam palucha próbując zobaczyć czy będzie jakiś glut, ale nic prócz resztki oleju z niej nie wyciągnąłem. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez Emejcz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się