heczek Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Witam Przepraszam, że pierwszy post i od razu z pytaniem, ale sytuacja jest trudna, zaś sprawa pilna. Otóż w moim 1.8 ARG z 2000 roku pojawił się problem napinacza. Na zimnym silniku nie był słyszalny, na ciepłym coraz bardziej. Po dodaniu gazu problem ustawał na, czasem 30 sekud, czasem na kilka minut, a czasem wcale. Chciałem sprawdzić stan napinacza, czy w ogóle jeszcze jest sztywny. Zdjąłem pokrywę zaworów. Po czym dosłownie 3 razy wcisnąłem napinacz, żeby zobaczyć czy odbije. Na ile się udało zweryfikowałem jego ślizg, nie jest jeszcze strasznie wyślizgany. Założyłem pokrywe, i tak zostawiłem auto na 2 dni w garażu. W międzyczasie pożyczyłem manometr by sprawdzić ciśnienie oleju. Podłączyłem... i pojawił się problem. Startuje silnik a samochód pracuje nierówno, trzęsie się silnik, strzela do tłumika, objawy takie jak przy wypadaniu zapłonów lecz vwtool ani VAG 4.9 nie widzą żadnych błędów. Moje pytanie, czy mógł się przestawić rozrząd? Proszę o opinie i podpowiedzi. Szukałem na forum, ale takie przypadku jeszcze nie udało mi się namierzyć. Pozdrawiam Paweł
ja74687 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Moim zdaniem wałki do sprawdzenia czy są na znakach jeżeli tak to nie jest wina przestawienia
Labiel Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Mogło, nie mogło... Trzeba sprawdzić ustawienia a nie filozofować. Wiele rzeczy mogło się stać, a sprawdzenie czy rozrząd jest na znakach nie jest tak trudne.
chudy30 Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 kolego sprawdz jeszcze w kolektorz ssącym zapadki a dokładniej czy ramię które wychodzi z grószki nie jest pęknięte i przewód z przepustnicy który wychodzi od podciśnienia może być już złaby
heczek Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Opublikowano 19 Maja 2014 Hej, Dziękuję za wszystkie uwagi i podpowiedzi. Dziś zrzuciłem przód audiczki i sytuacja wygląda jak na załączonych fotografiach. 1. Znaki, na wałku napędowym i pokrywie zaworów, zeszły się idealnie.
Labiel Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Na tym jednym z wałków przesunięcie jest spore. Łańcuch nie ocierał o pokrywę zaworów?
heczek Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Opublikowano 20 Maja 2014 Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi. Rozumie, że na pokrywie będzie ślad od łańcucha? Czy takie przesunięcie może już powodować nierówną pracę silnika?
Labiel Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Przyznam, że nie zwróciłem na to uwagi. Rozumie, że na pokrywie będzie ślad od łańcucha?Czy takie przesunięcie może już powodować nierówną pracę silnika? Nie będzie synchronizacji między silnika, czyli zawory nie będą zamykać się i otwierać na czas, co jak najbardziej wpłynie na złą pracę silnika. 1
ja74687 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Labiel ma rację jeden wałek jest przestawiony i dlatego tak się z silnikiem dzieje
heczek Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Opublikowano 20 Maja 2014 Koledzy, a to przestawienie na wale korbowym, o te niecałe 3mm, to może tak zostać. Wiem, że trafiają się samochody z takim przestawieniem i jest to normalne, ale nie wiem jak w Audi. Wg mni w Audiczce powinno być wszystko na igłe
Labiel Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Co do przestawienia na wale to pewnie zużycie paska rozrządu który się rozciągnął. W moim ADR przed wymianą paska też było takie przestawienie, a może nawet ciut większe. Jak się ustawiło górę na znak a potem delikatnie cofnęło tylko o tyle aby z jednej strony pasek naciągnąć a z drugiej poluźnić to przesunięcie zmniejszało się. Po zmianie paska ustawienie było praktycznie idealne. Tak czy siak mimo przesunięcia silnik chodził ok.
heczek Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Opublikowano 22 Maja 2014 Witajcie Dziś przestawiłem wałek wydechowy o jeden ząbek/skok. Aktualnie wygląda to jak na zdjęciach poniżej. Czy takie ustawienie może zostać? Mnie się nie podoba, ale nie umię dojść do ideału. Dodam jeszcze, że obróciłem silnik pare razy kluczem na wale i nic mnie nie zablokowało. Pozdrawiam Serdecznie
ja74687 Opublikowano 23 Maja 2014 Opublikowano 23 Maja 2014 Jeżeli silnik chodzi dobrze to może zostać, nie jest źle
Labiel Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 No ale tak nie powinno być. Jak dla mnie łańcuch i napinacz do wymiany.
chudy30 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 panowie a ja miałem mały problem bo po założeniu nowego napinacza padł już po 3 dniach użytkowania go , napinacz był firmy SWAG
heczek Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Opublikowano 24 Maja 2014 Jeszcze nie uruchamialem. Test jutro lub w poniedzialek.
karolas123321 Opublikowano 24 Maja 2014 Opublikowano 24 Maja 2014 Ten napinacz reguluje tez kąty wałka wiec nie ma jakiejs procedury ustawiania wałków?
heczek Opublikowano 31 Maja 2014 Autor Opublikowano 31 Maja 2014 Witam, po paru dniach milczenia. Postanowiłem kupić nowy napinacz oraz łańcuch. Głupio to brzmi, ale mimo faktu iż w sieci jest kilka solucji o wymianie napinacza oraz łańcucha, po wymianie na nowe, nadal nie mogę "trafić w znaki". Może ktoś wie jaki błąd mogę popełniać? Poniżej fotki z aktualnego stanu pod maską. Silnik nadal pracuje nierówno. Dokładnie jak to opisuje mój pierwszy post w tym wątku. Pozdrawiam Weekendowo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się