boro80 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Witam, Od pewnego czasu zmagam sie z problemem jak w tytule. Szczegolnie odczuwalne jest to na autostradzie przy predkosciach od 140 km/h wzwyz. Auto i kierownica zaczynaja drgac. Jest to dosc irytujace i meczace. Pierwsze co przyszlo mi na mysl to oczywiscie wywazenie kol. Niestety ani na wywazarce stacjonarnej ani tej z testem drogowym problemu nie udalo sie wyeliminowac. Ostatnia rzecza, ktora jeszcze przychodzi mi do glowy, jesli chodzi o wywazenie to dowazenie kol na samochodzie. Stad tez moje pytanie - czy Ktos ma jakies doswiadczenie z dowazaniem na aucie? Aktualnie jestem we Wroclawiu stad tez moje drugie pytanie, gdzie we Wroclawiu mozna zrobic to dobrze? Z gory dzieki za odpowiedz Pozdrawiam,
darkle Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 Jak koła są wyważone i sprawdzone, felgi proste, opony bez bąbli to pozostają jeszcze w pierwszej kolejności krzywe tarcze hamulcowe albo półosie. Doważanie kół na aucie może i coś da ale to moim zdaniem wyeliminowanie objawów a nie problemu.
boro80 Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Opublikowano 20 Maja 2014 Tarcze sa nowe. A polosie mozna jakos sprawdzic? Juz kilku fachowcow szukalo u mnie problemow w zawieszeniu i tylko jeden stwierdzil luz na przednich dolnych wahaczach. Zaden inny tego nie potwierdzil. Pozostali stwierdzali tylko, ze cale zawieszenie jest w super stanie. Poza tym w zawieszeniu nic nie stuka. Czy przyczyna moze tez byc w tych wahaczach?
darkle Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 Prędzej zewnętrzny. Ale półosie ciężej zdiagnozować. Może być uszkodzony przegub ale również skrzywiona cała półoś i trzeba znaleźć kogoś kto je po wymontowaniu sprawdzi. Poza tym koła są wyważane z pewną dokładnością związaną z wyważarką i chęciami ją obsługującego. Koła mają jakieś tam jeszcze nadal niewyważenie a reszta układu czyli półosie, tarcze hamulcowe czy piasta też mają jakieś tam niewyważenie cząstkowe które albo się wzajemnie nakładają albo niwelują Można więc próbować obracać koła na piaście np o 180* albo o śrubę i sprawdzić czy pomogło czyli zniwelowało to niewyważenie cząstkowe. Najlepiej byłoby podnieść auto i rozpędzić koła jak będą w powietrzu. Najłatwiej będzie wyczuć co drga. Poza błędem ABS i ESP dochodzą jednak kwestie bezpieczeństwa.
jacek70 Opublikowano 21 Maja 2014 Opublikowano 21 Maja 2014 A może to wina poduszek silnika lub skrzyni biegów???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się