black338 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2013 no wlasnie widze, osiwiec idzie z tym silnikiem, wiecznie jakies problemy ---------- Post dopisany at 14:11 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ---------- moze katalizator siada bo silnik olej spala, z reszta nie wiem
darkle Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Katalizator siada od oleju to fakt. Ale na pocieszenie tak samo pada w 1,8T i 3.0 które nie biorą oleju. Problem drugiej sondy za katalizatorem dotyczy wszystkich aut różnych marek które ją mają
benyA4 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 tylko ze w innych markach jakos sobie z nim poradzili a w naszych audi niestety jest z tym problem.
black338 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2013 bo myslalem ze tylko ALT jest taki usterkowy, moim zdaniem ma 3 glowne wady, terkocze przy odpalaniu zimnego, problem odmy co wiaze sie ze spalaniem oleju i problemy z katalizatorem(check) ciezko sie go pozbyc. ---------- Post dopisany at 17:41 ---------- Poprzedni post napisany at 17:38 ---------- a wlasnie, jezeli swieci sie check engine to ma to jakis wplyw na zuzycie paliwa?
Janekx Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 a robił ktoś z was logi dynamiczne? Vag-Com > Engine(silnik) > Bloki pomiarowe > Grupa 2 od razu będzie wiadomo czy to wina przepływki. LMS powinien mieć wartość między 100-105
Kixon Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 W moim przypadku check na spalanie nie wpływa raczej , lubię depnąć a średnio wychodzi mi 10l na mieście. A trasa to juz bajka średnio ok.7 litrów. Nie wydaje mi sie żeby u mnie sondy padły , wtedy pewnie by palił więcej. Logów nie robiłem a przepływka ma kilka dni.
black338 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2013 ja nie robilem, trzeba sie skomtaktowac z kims kto ma pojecie bo moze wymiana przeplywki byc nie trafiona, ale moze byc tez nie jedyna przyczyna, moje auto glosno chodzi a tlumnik caly moze i owa rurka eżetora byc peknieta i tamtedyzasysa lewe powietrze i wydaje taki dzwiek ---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 15:24 ---------- fajnie gdyby ktos zamiescil link to zdjecia eżetora i tych rurek w dobrej wielkosci bo koledzy podali linki tylko nic tam nie widac bo foty za male a po powiekszeniu sa nie wyrazne ---------- Post dopisany at 15:37 ---------- Poprzedni post napisany at 15:26 ---------- koledzy tez pisali akcji serwisowej gratisowej wymiany cewek, fakt jest taka ale cewki zeby podlegaly wymianie musza byc tymi ktore zostaly zamontowane w fabryce, jezeli kiedys juz od nowosci byly wynieniane nawet nie przez servis to takiej akcji nie podlegaja i nawet tych ktore sa aktualnie w aucie nie sprawdza czy sa sprawne, wiem bo dopiero wrocilem z autoryzowanego servisu. Poprosilem tez czy moglby mi historie auta sprawdzic to powiedzieli ze nie maja takiej mozliwosci i skierowali mnie do jakiejs glownej placowki WV. To tez dobre w malym miescie znajomy przed zakupem mi sprawdzil wpisy i stany licznika i tam byly podane wymiany tylko na tyle niemieckiego nie znal zeby powiedziec konktetnie co bylo dokladnie robione i to w servisie skody sie dalo a w audi w warszawie juz nie:decayed: ---------- Post dopisany at 15:41 ---------- Poprzedni post napisany at 15:37 ---------- kolego kixon dzis jak bylem w serwisie pytalem o spalanie, powiedzieli ze zawsze kiedy sie pojawi check spalanie moze wzrosnac a moc spasc ile w tym prawdy to nie wiem
Janekx Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 eżektor to ten trójnik (u góry nad bagnetem), u mnie poszła ta rurka która wchodzi do niego z prawej strony. Check zgasł sam po przejechaniu 50 kilometrów.
Kixon Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Black338 co do cewek też mi tak powiedzieli w serwisie ,że maja być oryginał i nie wymieniane w ramach ASO . Moich nikt nie zmieniał na szczęście , przebieg 222tyś i działały normalnie . Co do historii auta nigdy nie miałem problemów z odczytaniem w serwisie Magro w Sosnowcu , warunek był taki , że musiałem pokazać dokumenty , że auto jest moją własnością ( sprawdzałem wiele aut z Niemiec , wystarczyła umowa kupna i brief ). Ja po odpięciu przepływki , byłem już na 99,9% że ona jest winna i miałem rację , także zaryzykowałbym i wziął tą z IC za 225zł . To nie majątek a blisko 3 miesiące jeździłem wyzywałem a teraz tylko banan na twarzy.Nawet w sumie świecący check mi już tak nie przeszkadza jak odżyła fura.
black338 Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 co do servisu to przeciez mialem dowod rejestecyjny przy sobie, moze w tym sek ze auto jest zarejestrowane na mojego ojca. Historie znam tylko pomyslalem ze mi dokladnie powie jakie rzeczy byly w nim robione w servisie w niemczech, bo zachodzi podejrzenie ze byl rozrzad wymieniany i chcialem sie upewnic to gdzie jak nie w ASO audi Moze nowa przeplywka nie pomoze zlikwidowac checka ale pewnie pozoli zeby silnik pracowal jak nalezy i tez ja wymienie bo te rosnace obroty sa uciazliwe szczegolnie w miejskiej jezdzie i sprzeglo moge tak zepsuc i poduszki pod silnikiem, co do cewek to teraz jestes bogatszy o 600zł Bedziesz cos dalej robil z tym checkiem? ---------- Post dopisany 05-02-2013 at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany 10-01-2013 at 16:09 ---------- Własnie w weekend wymienilem przeplywomierz i przejechalem ponad 250km, jak do tej pory check sie nie zaswiecil a dolegliwosci ustaly:) ---------- Post dopisany 06-03-2013 at 11:37 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 18:09 ---------- Witam czy ktos moze mi doradzic jaki kabel kupic i jakiego sciagnac vaga zeby to dzialalo? chodzi ni o kompleksowa diagnostyke auta
grzes1150 Opublikowano 6 Marca 2013 Opublikowano 6 Marca 2013 ---------- Post dopisany 06-03-2013 at 11:37 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2013 at 18:09 ---------- Witam czy ktos moze mi doradzic jaki kabel kupic i jakiego sciagnac vaga zeby to dzialalo? chodzi ni o kompleksowa diagnostyke auta http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/all-vag-com-kupic-2749/ wszystko jest tam napisane
Makale Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Audi zostało kupione w wakacja 2013r. Od tego czasu 3 razy się zapaliło check engine, jednak vag'iem kasowałem te błędy, ale jak się to pojawiła ostatnio postanowiłem, że spiszę te błędy. Oto one: 17522 - z tego co wyczytalem to zbyt niska rezystancja na 2-giej sondzie lambda (za katem) 17536 - zbyt uboga mieszanka paliwa Co do błędy 17536 to wyczytałem, że zazwyczaj to padnięta przepływka, lewe powietrze, pęknięty jakiś przewód w okolicach odmy itd, ale zdarza się ten błąd przy uszkodzonej sondzie lambda i chyba na to wygląda. Chciałbym się spyatć jak zrobić test ten lambdy i przepływki ? Na jaki kanał i jak się zalogować i po kolei w co trzeba wejść i jak zrobić te testy. "gołym" okiem pod maską nic nie widać. Zatykając wydech dym nie "ucieka" nigdzie pod autem, więc myślę że wydech cały. Od spodu wygląda OK. ---------- Post dopisany at 16:37 ---------- Poprzedni post napisany at 16:14 ---------- Dodam, że czasem obroty falują za zimnych obrotach. Też sporo czytałem o tej kierownicy powietrza. Gdzie ona jest i jak ją sprawdzić ?
benyA4 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 1. Test pierwszej sondy Lambda Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC. VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać) Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty. Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć. 2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36. Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana) Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK. Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda. Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer. 3. Test katalizatora. Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny. I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną. Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK. W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem. ---------- Post dopisany at 19:22 ---------- Poprzedni post napisany at 19:19 ---------- http://a4-klub.pl/2-0-219/przeplywomierz-286317/
Makale Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Dzięki. Jutro biorę się za testy i napiszę co i jak. Doradzicie co do wymiany
benyA4 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 narazie nic nie wymieniaj sprawdz odme , szczelnosc ukladu dolotowego i czy kierownica powietrza prawidlowo pracuje.
Makale Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Więc piszę, że jutro sprawdzę. Gdzie jest ta cała kierownica powietrza i jak ją sprawdzić ? Układ jest niby szczelny. Lewego powietrza nie bierze. Jeszcze odmę sprawdzę. 1
benyA4 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 kolego czytaj co podsylam masz nawet filmik http://a4-klub.pl/2-0-219/przeplywomierz-286317/
Makale Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Pisałem z tel i nie zauważyłem linka. Sory
MaciekW. Opublikowano 25 Stycznia 2014 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Więc piszę, że jutro sprawdzę. Gdzie jest ta cała kierownica powietrza i jak ją sprawdzić ? Układ jest niby szczelny. Lewego powietrza nie bierze. Jeszcze odmę sprawdzę. Kolego Makale kierownica powietrza (jej część) jest zaznaczona na fotce poniżej, kierownica powietrza ma kształt rury i wchodzi w kolektor ssący (tak ja na rysunku zaznaczyłem na niebiesko); sorki za mało profesjonalny rysunek Jak ściągniesz sobie zaślepkę zaznaczoną na zdjęciu na zielono, to zobaczysz dźwignię kierownicy powietrza. Jeżeli jest urwana to kierownica nie działa, jeżeli jest cała to poproś kogoś żeby dodał gazu tak do 3-3,5tys obr./min i zauważysz wtedy czy dźwignia pracuje góra/dół (przy dodawaniu gazu powinna dźwignia ciągnąć na dół). Jeżeli nie pracuje to znaczy, że możesz mieć pękniętą gumową membranę, która znajduje się w "gruszce" poniżej (element zaznaczony na fotce na czerwono). Na pomarańczowo zaznaczyłem Ci łączenie elementów gruszki, możesz ją śmiało otworzyć podważając czymś w celu wymiany dźwigni bądź membrany. W środku znajduje się dźwignia, membrana i duża sprężyna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się