Skocz do zawartości
IGNOROWANY

15 błędów, szarpanie, check engine


r1grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni mam problem ze swoją A4, miałem objawy szarpania więc wymieniłem świece przy okazji olej i filtr. Po kilku dniach samochód na SZARPIE przy przyśpieszaniu, zaczyna mrugać CHECK, dodam że prawdopodobnie dzieje się to tylko na LPG. Wcześniej miałem błędy typu za bogata mieszanka lub za uboga i wypadanie zapłonów, problemem wtedy okazał się przerwany przewód od systemu powietrza wtórnego? Jest ubytek mocy. po podłączeniu VAGa wyskoczyło mi 15 błędów:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8E0 909 559 M

Component and/or Version: 3.0L V6/5V 0020

Software Coding: 0011711

Work Shop Code: WSC 63351

15 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17638 - Fuel Injector for Cylinder 6 (N84): Short to Ground

P1230 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground

P1425 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30): Short to Ground

P1225 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground

P1227 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

P1228 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17843 - Secondary Air Pump Relay (J299): Short to Ground

P1435 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17637 - Fuel Injector for Cylinder 5 (N83): Short to Ground

P1229 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112): Short to Ground

P1421 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31): Short to Ground

P1226 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17923 - Intake Manifold Valve (N156): Short to Ground

P1515 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17529 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B2 S2: Short to Ground

P1121 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground

P1117 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Większość błędów to brak masy :/ co mogę z tym zrobić? Jakieś sugestie? Od czego zacząć? już brakuje mi sił do tego samochodu...

Bardzo proszę o wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś kiedyś cewki zapłonowe ?? w tym kierunku bym zmierzał....miałem podobne objawy jak cewki padły,

Twój model podlega akcji serwisowej , czyli wymianie za friko w serwisie ASO , o ile nie było to zrobione już wcześniej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą kontaktowałem się z ASO i o dziwo akcja z cewkami do teraz w moim samochodzie nie była zrobiona. W przyszłym tygodniu będę się umawiał na akcję serwisową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz problem z głowy ;) , też się cieszyłem jak dziecko jak kupiłem auto i akcja serwisowa mnie też dotyczyła ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być to jedno z opisanych przyczyn jakie tu chłopacy wymieniają, ale również bo zauwarzyć trzeba że sa to wszystkie cewki, wywalało Ci błąd losowo, raz 1 raz4 raz 6 itp.... do tego szarpanie i przy dodawaniu gazu zapala się CHECK

U mnie też tak było z tym że zmiana cewek nic nie dała, okazało się że padł katalizator, po zrobieniu tematu od ponad dwuch lat mam spokój, i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycinałeś katalizator? też zamierzam, ale nie wiem jak się do tego zabrać, muszę kogoś ogarniętego znaleźć co mi drugie sondy wyłączy. sprawdzałem także ustawienie rozrządu, bo mnie poprzedni właściciel zapewniał że go zrobił, a oto efekt, nie wiem czy szukać kogoś kto go przestawi?

rozrzad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic nie wycinałem wszystko jest w stanie OE, nie naruszone :wink:

Gdy doszedłem co boli mojego ASN-a udałem się do dobrego tunera w mojej okolicy i wszystko elegancko mi ogarnął, mam spokój i ciszę do dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero 2 czerwca mają wolny termin w ASO na oględziny moich cewek :/

Zna ktoś jakiegoś dobrego Magika w okolicy Bielska-Białej, Skoczowa, Cieszyna, który ogarnął by mi usuniecie z komputera ostatnich sond?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Katowicach Dynosoft zaśpiewał 400, Compsport woła 600 jak pytałem kiedyś.

Pytanie czy wycięcie katów ma jeszcze jakąś zaletę prócz możliwości ich sprzedaży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

400 zł to dobra cena, jeśli mówisz tu o kwocie zrobienia softu przez tunera.

Jeśli dłubiesz w aucie, to owszem ma sens wycięcie, na pewno je odetkasz i przelot będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak byłem na akcji serwisowej w ASO na cewki, lecz moje cewki ktoś już sobie prywatnie wymienił, więc nie wymienili mi. Z tymi błędami na początku tematu sobie poradziłem, była to ''latająca'' masa gazu. ale od tego czasu wyrzuca mi tylko takie błędy:

5 Faults Found:

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16688 - Cylinder 4 Misfire Detected

P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16685 - Cylinder 1 Misfire Detected

P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold

P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded

16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded

Wiem że temat jest przez każdego użytkownika tego silnika wałkowany.

Zapłon wypada mi ostatnimi czasami tylko na 1 i 4 cylindrze. No i te katalizatory. Koniecznością jest się ich pozbycie? Mam rozumieć z tych błędów że Dwa Drugie katalizatory są padnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas pojawia Ci się kłopot z zapłonem. Jeśli wiesz na pewno że cewki same w sobie są ok, (pytałem swego czasu znajomego który pracował w ASO Audi mówi że można sprawdzić cewki) nie mają gdzieś jakiegoś przebicie, bądź nie są jakiejś marnej jakości typu no name, świece są ok. to w/g mnie masz katy. błąd 16815 o tym mówi, sonda wykrywa w nim skład chemiczny że za słabo oczyszcza wywala błąd katalizatora w konsekwencji co jakiś czas wyłączy cewki. Katy możesz pozostawić i nic nie rezać, ja tak mam u siebie, zrobić trzeba SOFT i będzie PAN ZADOWOLONY :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zrobienie logów przepływki da mi obraz w jakim stanie są cewki? dodam że świece wymieniłem na nowe miesiąc temu firmy Beru, takiej firmy też mam cewki. Pytanie czy Vagiem da się zdiagnozować cewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da sie. ewentualnie tylko logi ktory wypada i w jakich sytuacjach/obciazeniu. pozbadz sie bledów kata i zobaczysz dalej co z cewkami. katy możesz wywalic druga sonde wylaczyc albo dac tuleje dystansowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwint ? Jeśli chcesz wsadzać tam tulejki to lepiej nie rób tego. Zrób tak jak powinno być bo jak masz faktycznie zapchane katy to kiedyś jak porządnie przyciśniesz a ciśnienie nie będzie miało gdzie ujść z silnika to coś nie wytrzyma prawdopodobnie głowica i będziesz miał po silniku, a jeśli masz problemy z katami to normalną rzeczą w tym silniku będzie wypadanie zapłonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3.0 nie zdaje egzaminu tulejowanie sondy. Bynajmniej jak robiłem u siebie nie zdało to egzaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce założyć tulejki w celu sprawdzenia czy to na pewno katy, jeśli okaże się że to przez katalizatory zapłon wypada to dam samochód jakiemuś tunerowi w celu przerobienia softu oraz wywalę środek katów lub wstawię tam coś innego. Tulejki to tani koszt, a może dzięki nim się dowiem czy katy są padnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dowiesz się tulejki też wywalają błędy. Sprawdź najpierw w jakim stanie są katalizatory . Jaką mają wydajność jest procedura do sprawdzenia na VAG u.

Po sprawdzeniu sond i rozgrzaniu katów sprawdzasz ich wydajność katalizatorów za pomocą VAGA i tyle wszystko wiesz bez jakiś duperelowatych tulejek czy mydlenia oczu przez niewidomo kogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...