bajabongo10 Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 Witam ostatnio chciałem nabić klimatyzację i się okazało że wiskoza jest zepsuta i pan doradził mi żebym najpierw ja naprawił a później dobił klimatyzację bo może rozwalić kompresor jak będzie słabo chłodziło silnik zaproponował mi nowe wiskozę z wymiana za 500zł ok.3h niby jakaś niemiecka jak dla mnie trochę dożo i szukałem na własną rękę tylko co tu wybrać żeby nie padło po roku czasu ?? w sklepach motoryzacyjnych znalazłem Topran Germany 110zł ,thermotec 130zl na allegro znalazłem BEHR 245zł reszta to już ok 350zł czy może jeszcze coś innego byście polecili?? I jeszcze jedno pytanie czy da się to wymienić bez rozkręcania pasa przedniego?? wydaje się ze po zdemontowaniu alternatora może wystarczyć miejsca ale czy na pewno ??
POWER-KRIS Opublikowano 25 Maja 2014 Opublikowano 25 Maja 2014 U mnie behr fabrycznie siedzi. ;-) Bez demontażu przodu ciężko będzie.
bajabongo10 Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Opublikowano 30 Maja 2014 ok.już po sprawie zakupiłem wisko na allegro 278zł z przesyłką firmy hela behr oryginał też siedział behr montować mi to miał mechanik ale że nie miał czasu w tym tygodniu więc zamontowałem sam zakupiłem tylko komplet kluczy torx yato za 75 zł i poszło całkiem elegancko bez odkręcania pasa przedniego:) a jeśli ktoś będzie musiał odkręcić alternator to wiskozę też musi odkręcić bo szpilki dolnej się inaczej nie wyciągnie trochę lipa z tym jest bo mogli dać szpilkę od drugiej strony i po sprawie by było.
mlodziak22 Opublikowano 31 Maja 2014 Opublikowano 31 Maja 2014 U mnie behr fabrycznie siedzi. ;-) Bez demontażu przodu ciężko będzie. wystarczy klucz o szlifierki 5 min i wiskoza na stole W dziale warsztat , wymiana napinacza alternatora jest to ładnie opisane. Ja dorobiłem sobie klucz tak, aby pasował idealnie w otwory na wiskozie. ---------- Post dopisany 31-05-2014 at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany 30-05-2014 at 22:02 ----------
darkle Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Również ostatnio byłem sprawdzić i zdezynfekować klimatyzację i gość stwierdził że mam walnięte sprzęgło wiskotyczne. I moje pytanie, ponieważ czytam i czytam w necie jak to wisco powinno działać, czy ma stopniowo już przy letnim silniku bardziej zasprzęglać czy podobnie jak w innych autach załączyć dopiero powyżej 90-95*? Dodam że temp na vagu w liczniku i engine ok 89,2* i wentylator zatrzymuję palcem. Czy też tak macie???
POWER-KRIS Opublikowano 23 Czerwca 2014 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Tak bo on ma chłodzić po przekroczeniu chyba 100. Ktos ostatnio pisał że zamiennik mu od 70 łapał i musiał ori kupić.
darkle Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Sprawdzałeś jak masz u siebie? Bo ja wczoraj pojeździłem trochę i temp na vagu 93* a wentylator zatrzymuję palcem. Wisco parzy a nie stawia najmniejszego oporu bez różnicy zimny czy ciepły. Trochę mnie to męczy bo niedługo mam wyjazd i trochę się boję aby się nie przegrzał
POWER-KRIS Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 U mnie klima non stop chodzi i nie przekracza 90 choć bym chciał bo jej wentylator obie chłodnice chłodzi. I wisco luźne.
darkle Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Czyli tak jak u mnie wisco da się zatrzymać palcem nawet jak gorący? Jak tak to chyba nic się nie powinno stać, więc na razie się nie będę tym przejmował i poczekam aż będę miał nadmiar gotówki abo to zrobić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się