Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciągły problem z niedogrzaniem silnika


Lukasz_200616

Rekomendowane odpowiedzi

Pomóżcie bo mnie już szlag trafia problem polega na tym że silnik według wskazań VCDS po 30 min pracy nie dogrzewa się tz w sekcji 01-Engine grupa 007 pokazuje temp w granicach 72-75 stopni, z kolei w sekcji 17-instruments grupa 003 pokazuje około 82-85 a na samych zegarach bite 90 i nic nie rusza, dzisiaj wymieniłem termostat ale to nic nie dało węże na dole są zimne, czujnik temperatury też wymieniony jakiś miesiąc temu, pompa wody wraz z rozrządem na początku lutego 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki termostat kupiłeś, jakie czujniki??? Bo ja u siebie wymieniałem dwa razy termostat na taki zwykły zamiennik ze sklepu motoryzacyjnego, aż w końcu kupiłem ori z ASO i ten dopiero spełniał swoją funkcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat jest od wahler kupiony w inter cars ale to chyba nie jego wina bo jak by za wcześnie puszczał to węże na dole powinny chyba być ciepłe? termostat nie wiem jakiej firmy ale jest zielony też z inter cars a co do odpowietrzenia będzie to banalne pytanie ale jak to mam zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie na full korek odkręć i niech pochodzi do 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie na ful

A co to daje?:decayed:

Moim zdaniem czujnik temperatury ma za dużą rozbieżność pomiędzy ECU a zegarami

2-3*C to jeszcze ale Ty masz o wiele więcej ....

po 30 min pracy nie dogrzewa się

na wolnych obrotach ? czy jadąc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na jałowym i w czasie jazdy ecu ma około 73-75 z kolei na zegarach 83-85 obie wartości na ecu i zegarach spadają i wzrastają równomiernie czyli jeśli ecu podaje np 72 to na zegarach jest 82. zastanawia mnie to że dolny waż jest ciągle zimny czy to normalne że po około 30 min jazdy po mieście nic się nie nagrzewa no może odrobinę ale to chyba od ciepła silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.Ja bym jeszcze spróbował wymienić czujnik ....ale pewny sprawny 100% nie wiem pożyczyć od kolegi kupić w ASO...ori...

To że węża dolnego masz zimnego to znaczy ze obieg jeszcze się nie otworzył ..i tak powinno być bo termostat dopiero otwiera przy 87*

A jak działa Ci wisko? masz sprawne?

A jak wygląda nagrzewanie się poza miastem gdzie auto dostanie lepiej po garach ?

Powiem Ci ze są disle ze bardzo wolno sie nagrzewają ...Ja też mam podobnie ...Termostat ori.Czujnik ori. i przy spokojnej jeździe wolno rosnie temperatura ...Nie ważne czy to lato czy zima...

Ale jak już złapie na blacie 90* to już trzyma ją ..No chyba ze w zimie postoję długo na wolnych obrotach na włączonym ogrzewaniu to troche spadnie parę * Ale już tym sobie nie zawracam głowy bo szkoda ,A jak czytałem inne wypowiedzi na forum jak to się im szybko nagrzewają silniki (disla) i to zimą też myślałem ze mam coś nie tak ......a jest inaczej ....Prawda jest taka jak dam mocniej po garach to i temp. rośnie szybciej.....a przy spokojnej jeździe wolniej ...Ale to normalny objaw moim zdaniem.....:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej kolejnosci podmien czujnik temperatury, bo masz za duze rozbieznosci. Najlepiej kupic ori, bo z zamiennikami bywa roznie:kwasny:. Jak obie temperatury beda podobne odchylka +/- 3 stopnie to wtedy mozna myslec dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mam już inny czujnik i za chwile się biorę za wymianę jak będzie gotowe to napisze jaki efekt. a co do wiska chyba jest sprawne, kreci się ciągle powoli ale nigdy jeszcze go nie słyszałem na pełnych obrotach dodam że auto mam od początku lutego.

---------- Post dopisany at 22:15 ---------- Poprzedni post napisany at 15:26 ----------

No i mam odpowiedz okazało się że był felerny nowy czujnik temperatury, kupiłem kolejny jednak nie z aso lecz kolejny zamiennik z tym że teraz temperatura sekcja engin grupa 007 jest niemal idealna 90 minimalne wahnięcia zaś w sekcji instruments grupa 003 temperatura 91,5 zastanawiam się tylko skoro jest niby 90 stopni to termostat chyba powinien się otwierać a jednak dolny wąż zaraz za króćcem od termostatu jest taki powiedzmy odrobinę ciepły czy to jest normalne czy nadal coś jest nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej. Gdyby było 120 to byś widzial na zegarach. Jak trzyma 90 to się nie czepiaj bo wszystko ok. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy temperatura rzeczywiście musi wskazywać dokładnie 90stopni? Mi czasem pokazuje te 90, ale czasem około 85 pomimo dłuższej trasy. Myślałem, że taki zakres wahania jest dopuszczalny,myliłem się?

Mówię o wskazówce na liczniku; po podpięciu jakiegoś ELM pamiętam, że tam temperaturę widziałem 76stopni.

Silnik inny, bo BRB, ale chyba zależność chyba powinna być taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak że wskazówka pokazuje już 90 stopni a sekcja engin ma 85 po chwili się wyrównuje i na engin jak i na zegarach jest 90 +/- 1,5 stopnia, przed wymianą wadliwego czujnika zegar pokazywał 90 a na engin tylko 72.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...